AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Huff så jeg sliter med sjalusi. Går for øyeblikket til psykolog, men føler ikke at dette hjelper. Her snakkes det bare liksom om min sjalusi, synes han kommer med lite "konstruktive" ting jeg kan gjøre..noen som har andre erfaringer med psykolog? Har nettopp komt meg ut av et forhold som IKKE var bra for meg, med en flørten type med venninner som han også hadde en flørten tone med. Svært destruktivt forhold der sjalusien min fikk veldig næring. I tillegg var han litt tilbakeholden angående følelsene for meg, og det hjalp jo ikke akkurat. Så jeg ødela dette forholdet med sjalusi. Om jeg finner den "rette" mannen vil jeg nok ikke føle sjausi like sterkt, men vet nok at jeg vil slite noe... Tips? Anonym poster: 87d133a12109776a481f0b6e0b2d8614
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg jobbet meg til bedre selvtillit. Anonym poster: eef672dd45d4877b574b86b497e7f3b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg jobbet meg til bedre selvtillit. Anonym poster: eef672dd45d4877b574b86b497e7f3b7 Men hvordan? Anonym poster: d6e421d8f4b70ad2856a24766d1f2b1b 1
Lilac Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg slet fryktelig med sjalusi før, men siden det ødela så utrolig mye i livet mitt klare jeg å skjerpe meg med hjelp av psykolog. Jeg var vel bare veldig bestemt på at det måtte endre seg, så det var nok grunnen til at jeg fikk det til, blir ikke så fort sjalu lenger.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg fikk det bedre med meg selv, så min skjønnhet, at jeg er fin og ikke stygg, fikk bedre selvtillit. Finnes ikke sjalu mer. Anonym poster: f7123329df4fa8ac9dd7a13365db5a32
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg sliter med sjalusi/usikkerhet selv. Litt fordi det er en del av meg, litt fordi jeg har (hatt) grunn til det. Likevel nekter jeg å godta at dette bare "er en del av meg," så nå om dagen prøver jeg å finne ut hvor jeg kan starte, og hvilke konkrete tiltak jeg kan gjøre, for å bli kvitt problemet. Er ikke noe jeg heller vil med tanke på at jeg er sammen med det mest fantastiske mennesket noensinne, og min største frykt er å miste ham. Anonym poster: b11f772d10b307a899caf6f1cdc994d7
Mb26 Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Tro meg, dette kan kureres! Hadde diagnosen sjalusi paranoia, og jeg ble kurert mot denne sykelige sjalusien med psykoterapi og medisiner :-)
Gjest LonelyAngel Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg må bare spørre. Hva sier/gjør psykologen for å kurere noe slikt? "Se deg i speilet hver morgen og si til deg selv at du er pen" er ikke akkurat noe jeg tror vil kurere sykelig sjalusi.
Gjest Lypsyl1 Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Huff så jeg sliter med sjalusi. Går for øyeblikket til psykolog, men føler ikke at dette hjelper. Her snakkes det bare liksom om min sjalusi, synes han kommer med lite "konstruktive" ting jeg kan gjøre..noen som har andre erfaringer med psykolog? Har nettopp komt meg ut av et forhold som IKKE var bra for meg, med en flørten type med venninner som han også hadde en flørten tone med. Svært destruktivt forhold der sjalusien min fikk veldig næring. I tillegg var han litt tilbakeholden angående følelsene for meg, og det hjalp jo ikke akkurat. Så jeg ødela dette forholdet med sjalusi. Om jeg finner den "rette" mannen vil jeg nok ikke føle sjausi like sterkt, men vet nok at jeg vil slite noe... Tips? Anonym poster: 87d133a12109776a481f0b6e0b2d8614 Synes du høres ut som du er veldig klar over hva som gjør deg sjalu, og i tillegg har du gjort noe med situasjonen. Så jeg tenker at du er allerede kommet flere steg vidre for å få et bedre liv. Tror også at hvis du finner "rette" mannen som respekterer deg, så vil nok mye av sjalusien bli borte. Har selv slitt med dette og var ikke så flink å sette grenser for meg selv, og å snakke om det med min partner, sånn at jeg slet voldsomt. Stolte ikke på han i det hele tatt, og det endte opp i krangling og beskyldninger, noe som gjorde at det gikk over styr med oss. Min opplevelse av sjalusi er i hvertfall at det forsvinner aldri helt, så lenge jeg har følelser for partneren min. Men en porsjon sunn sjalusi bør det vel være. All ros til deg for at du jobber med den.
Puremercy Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 De dagene jeg merker jeg er litt sjalu, pleier jeg å gå på treningssenteret for å trene og deretter er selvbildet mye bedre. Man må ha et godt selvbilde for å ikke bli sjalu, tror jeg. Ellers så pleier jeg å ta på meg en ansiktsmaske, sminke meg pen, ordne håret mitt ekstra-pent etc. Alt som hjelper på selvfølelsen :D
kathen Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 jeg har sliti forferdelig med sjalusi selv,men det å være snill med seg selv hjelper meg mye. Ikke rakke ned på meg selv men heller prøve å si fine ting til meg selv. Og det og trene er er kjempe hjelp. og gjøre så godt man kan med å ikke sammenligne seg selv med andre,vi er alle forskjellige og vi har alle noe bra! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå