Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres det egentlig? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bleker endene av håret, og farger dem i den fargen du vil ha etterpå. Eventuelt beholde de blonde tuppene (ombre) :)

Skrevet

Er dette hjemmefarging eller skikkelig gjort i frisørsalong?

Skrevet

Begge deler. Det er jo selvfølgelig anbefalt å gjøre det hos frisør. En venninne av meg gjorde det hjemme og endte opp med spygrønn-gul-brun-turkis farge på håret istedenfor knallblå som hun gikk for. Etter et par dager klippet hun av det fargede, for det var blitt helt ødelagt!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det er kanskje litt sånn sjansespill å farge halvparten av langt fint hår, hvis det ikke blir noe bra. Det ser kjempestilig ut i alle fall. :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Loverdose
Skrevet

Slik jeg har skjønt det gjør de fleste det hjemme - spesielt de som går for knallfargede tupper (som blått, rosa osv). Om du vil bruke mer naturlige farger, for eksempel lyst til mørkt eller mørkt til lyst, så er det nok lurest å gjøre det hos frisøren. :)

Skrevet

Er dette generell hårmote, eller aldersbestemt helst? :klo:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Er dette generell hårmote, eller aldersbestemt helst? :klo:

Det er utgått hårmote.

Men jeg syns alle kler det, det er såpass mange variasjoner man kan gjøre at man både kan gjøre det elegant, og knæsj.

• Liker 1
Skrevet

Mhm....har faktisk ikke fått den med meg før nå jeg, og syns at den er kjempestilig. :jepp:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Mhm....har faktisk ikke fått den med meg før nå jeg, og syns at den er kjempestilig. :jepp:

Da syns jeg du skal gjøre det, man trenger ikke være så forbaska på moten hele tiden, det er bare kjedelig.

Jeg bruker fortsatt slengbukser liksom :fnise:

Skrevet

Wow....slengbukser er også fint. :jepp:

Ja jeg syns at det er morsomt å gjøre ting uavhengig av moten til en hver tid.

Hadde jeg forresten hatt ei mor eller bestemor som hadde kommet med sånne hårtupper,

så hadde jeg blitt kjempestolt! :fnise:

Skrevet

De som går rundt med fargerik dip dye gjør det vel helst hjemme med konditorfarge. Det er bare å spraye håret du tenker å farge med vann, og påføre ren konditorfarge med en gammel maskarabørste eller lignende. Føn håret, og du har fargerike tupper som holder til du vasker det neste gang.

Anonym poster: 7dcd6837e960cd940482f48dd69cf667

Skrevet

...og det går ikke av på jakke etc? Ikke ut i regn da vel, tenker jeg. ;)

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd det selv, men så lenge håret holdes tørt skal det vel ikke smitte av tror jeg :)

Anonym poster: 7dcd6837e960cd940482f48dd69cf667

Skrevet

De fleste knæsje hårfarger smitter også av på jakker osv. Spesielt ute i regn, så litt konditorfarge er vel ingenting å bekymre seg for? ;)

Anonym poster: f6a8d1aebf72f8a56003c626e53ae531

Skrevet

Jeg synes definitivt ikke dette egner seg på voksne mennesker. Jeg synes i grunnen det er gruelig stygt på alle og enhver, men verre på voksne enn på tenåringer.

Anonym poster: 8deaf3100378afa16934f412da8b06a9

• Liker 1
Skrevet

Dipdye er kjempekult! Synes du skal prøve det visst du har lyst, jeg! Ei venninne brukte konditorfarge første gangen, for å se om hun virkelig likte det før hun farget det med hårfarge! Ikke dumt, spør du meg :)

Skrevet

Jeg har hatt det, og gjorde det hjemme. Hadde da brunt hår som gikk over til blondt. Det ble fint, men var drittlei etter noen uker og da måtte jeg dessuten klippe av det fargede håret fordi det ble så slitt og tørt.

Men det er stilig på de som får det til ordentlig og som ikke ender opp med helt dødt hår. :) Uansett alder!

Skrevet

Dipdye er virkelig harry og stygt. Og hvor gammel er du ts?

Anonym poster: ef971400a9d95550fd721547afe7b053

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg liker balayage og ombre bedre, men ser ikke problemet med dip dye, det er bare for moro og kan lett klippes av når man er lei. Finn en farge du vil ha, blek tuppene og farg de etterpå og ha det gøy til du blir lei. Det er bare hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...