Working Girl Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Voksen nybegynner vil gjerne bli trygg på hesteryggen. Noen som kjenner til gode rideskoler på østlandet, som tilbyr ridekurs i helger evt privattimer. Har prøvd dropin timer, men syns ikke det var noe for meg, Blir glad for alle tips WG
LittleJ Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Ja, hvor på Østlandet? Regner ikke med du gidder å kjøre fra Halden til Drammen =P
Working Girl Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2012 Hei, Så lenge det er en god rideskole kjører jeg gjerne noen mil ekstra. (Bor i Oslo) WG
Capricorn Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Hei, Så lenge det er en god rideskole kjører jeg gjerne noen mil ekstra. (Bor i Oslo) WG Ok. Da kan jeg ikke hjelpe deg. Regner med Skien blir litt langt å kjøre.
Working Girl Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2012 Neida, alle forslag tas i mot med takk
SoftKitty Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg har hørt positive ting om Stovner rideskole i Oslo, de har voksentimer. Har ikke tatt vanlige ridetimer der selv men gikk et 4-dagers kurs en ferie for et par år siden og det var veldig fint.. fikk en grei hest og ridelæreren var flink:) Fint stort ridehus og stall og nære kollektivtransport.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 De gode ridelærerene på Stovner har havnet på Nannestad nå Stall Vestenga. Fine hester og weekendkurs mm. Gode fasiliteter der også. Ellers så er Alexandra Myhren i Arendal uten tvil en rideinstruktør man bør bli kjent med. Sjekk ridekunst.no - hun tilbyr mer enn bare å ri rundt på en volte da hun har en bred kunnskapsbase og veldig dyktige sammarbeidspartnere. Hun er rett og slett unik her i landet med sin brede erfaring. Her får du med sitsyoga og biomekanikk også. Østern Brug i Bærum er heller ikke noe dumt sted. De har veldig gode hester der.
murray Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Har tenkt å teste ut rideskolen på Ekeberg snart. Ser de har voksentimer på torsdager Ellers har jeg ridd endel på stall nordbye i sørkedalen. Fint der, men j***** kaldt om vinteren Har også testet Alna, men syntes det var mye støy og hester i hytt og vær. Kan legge ut her hvordan det gikk på Ekeberg. Kanskje jeg rekker det denne uka Endret 22. oktober 2012 av murray
Working Girl Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for alle forslag Da blir det kanskje endelig ridetimer på meg snart Men en annen ting, Sikkerhetsvest, ja eller nei? Er den bare i veien eller har det faktisk noe for seg?
Namine Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Takk for alle forslag Da blir det kanskje endelig ridetimer på meg snart Men en annen ting, Sikkerhetsvest, ja eller nei? Er den bare i veien eller har det faktisk noe for seg? Sikkerhetsvestene har blitt mye bedre med årene, og flere av de leddede modellene kjenner man knapt nok at man har på seg. Det er påbudt på mange rideskoler med ridevest t.o.m 16 år (og i sprangkonkurranse), og noen har frem til 18, noen har påbud for alle i enkelte grener osv, men her varierer reglene noe fra skole til skole. Selvfølgelig har en vest noe for seg, og det er selvfølgelig aldri dumt å være på den sikre siden. Men det får nesten være opp til deg, skulle du falle av, er du mer beskyttet med en vest enn uten. Men folk er forskjellige, og trives med forskjellige ting, men en vest er aldri en dum ide. I sprang og unghestridning (noe jeg ikke regner med du skal drive med) bør man alltid ha på vest. Men som sagt, det får være opp til deg. Snakk også med instruktøren din når du har funnet rideskolen du skal begynne på, de kan svare på dette ang regler på den aktuelle plassen, hvordan hestene deres er etc. Vil du ha en ekstra sikring (som selvfølgelig er lurt) ville jeg kjøpt en leddet vest, de er gode, ikke i veien, og syntes knapt nok. Endret 24. oktober 2012 av Namine
Namine Skrevet 24. oktober 2012 #12 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) dobbel. Endret 24. oktober 2012 av Namine
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Ja til vest! I de fleste tilfeller i hvert fall. Race Safe sin vest er ikke i veien. Men om man skal jobbe sits på høyt utdannete hester med en høyt utdannet instruktør, så kan veste være i veien.
Working Girl Skrevet 7. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2012 Liten oppdatering; Har endelig hatt min første ordentlige ridetime siden 6.klasse, og jeg kan virkelig anbefale å ta turen til Son Miljøhestesenter. http://www.sonhestesenter.no/ Utrolig hyggelige mennesker, gode hester både for nybegynnere og viderekomne, og ikke alt for klønete å komme seg dit. Er nå bitt av hestebasillen igjen Tusen takk for alle svar, Egen ridehjelm og sikkerhetsvest er allerede kjøpt inn
Gjest Belle Gunnes Skrevet 7. november 2012 #15 Skrevet 7. november 2012 Så bra Ja Son er et kjempefint sted, så det høres ut som et godt valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå