Aja Skrevet 21. oktober 2012 #1 Del Skrevet 21. oktober 2012 Da kjolen var ny var stoffet (silke) likevel litt krøllete så jeg leverte den til renseri for å få "dampet den opp" og rettet den ut. Da jeg fikk beskjed om at den var ferdig og kom for å hente den, hadde de ikke begynt på den enda! De bare, vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.. ... også måtte jeg hjelpe dem med å holde den o.l mens de gjorde det. Det ble jo sånn noenlunde greit tilslutt da, jeg hadde bare forventet at de hadde vært borti brudekjoler før, men det virket ikke sånn. Men nå tenkte jeg å selge den, og etter en dags bruk ble den jo litt skitten, ihvertfall nederst på skjørtet. Så må jo rense den før salg, men tør nok ikke bruke samme renseri igjen. Noen som vet om det burde gå bra å bare velge et annet vanlig renseri - eller har dere noen å anbefale? En renserikjede som er flinke e.l. Og er det vanlig å ta halv pris av det man kjøpte den for? Eller er det litt mye avslag når den bare har vært brukt en gang, og er det andre ting man tar hensyn til ved salg av kjolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakkerunge Skrevet 21. oktober 2012 #2 Del Skrevet 21. oktober 2012 Kjenner ikke til renseri dessverre. Halv pris er maks du kan forvente på brukt kjole - de fleste må nok under det også for å få solgt. Bruktmarkedet på brudekjoler er rimelig sprengt, så det er veldig kjøpers marked. Husk å skrive størrelsen i overskriften, og unngå uttrykk som "nydelig/vakker/unik/fantastisk i overskriften. Oppgi eksakte vitale mål i tillegg til størrelsen, oppgi om den er justert/tilpasset deg. Oppgi høyden den er sydd for. Oppgi gjerne merke, hvor den er kjøpt, og hva du selv ga for den. Oppgi evt skader/feil på kjolen. Legg ut mange bra bilder av deg selv i kjolen - ikke modellbilder/produsentens bilder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 21. oktober 2012 #3 Del Skrevet 21. oktober 2012 Nå skriver du ikke hvor du bor da, så ikke lett å anbefale noen. Jeg brukte noen i Oslo som jeg var kjempefornøyde med. Hadde aldri kjøpt en urenset kjole. Tenk om flekkene ikke går bort. Så sitter man der da, men en kjole man har betalt flere tusen for men ikke kan bruke. Så om du skal selge den burde du rense den. Jeg sendte min på rens etter tre dager bare for å være sikker på at flekkene ikke satte seg fast 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 21. oktober 2012 #4 Del Skrevet 21. oktober 2012 De aller fleste kjolene kan vaskes i maskinen også. Har du undersøkt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 21. oktober 2012 #5 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg stappet min gamle brudekjole i maskinen. Skal sies at den ikke betød stort for meg så jeg ga litt blanke i om den tålte det eller ikke. Det var en helt vanlig kjole, sånn 14 000 kroners (ikke billigkjole altså, for dette er jo en del år siden) - med perler og broderinger og alskens. Gikk helt fint. Bare stappet den inn på finvask. Ikke så mye som en perle ramlet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aja Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 22. oktober 2012 Oi dere er gærne *ler* Har ikke tenkt på vaksemaskina nei, men skal rense den! Tusen takk for svar, og takk for salgstipsene Rakkerunge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå