Gå til innhold

Hvordan pynte kort hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kort hår med lang lugg på en side (om dere kan se det for dere). Hadde et prosjekt med å spare til lengre hår for å sette det opp i bryllupet, men ga opp. Har liksom ikke "nok hår" til å ha lengde på det. Nå har jeg i tillegg bleket det så jeg er blondine. Naturlig er jeg brunette.

Har dere forslag til hvordan jeg kan "pynte hodet" i bryllupet? Slør er ikke aktuelt. Jeg har tenkt på alt fra hårbøyle med blomster til små perler stukket inn her og der... Har ikke tenkt å bruke en halv formue på frisør den dagen og skal sminke meg selv. Noe jeg kan fikse selv altså. Har vurdert å kjøpe en billig hårbøyle på f.eks. Glitter som jeg så overleverer blomsterdekoratøren slik at hun kan feste noen blomster som også fins i buketten.

En ting til, kanskje bare jeg som ser på dette som en problemstilling, skal jeg farge håret til min naturlige farge før bryllupet? Siden jeg er "fake blonde", mener jeg? Kanskje jeg syns det blir helt feil om 10-15 år når jeg ser på brudebildene og ikke begriper hvorfor jeg bleika håret? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg gjort det veldig enkelt, med bare små sånne steiner/perler rundt om, eller en enkel blomst "bak øret" (festet med lusespenne), men så er jeg en sucker for enkelt og ujålete ;)

Ang fargen, så vil jeg kanskje si det kommer an på hvor lenge du har vært blond nå, og hvor godt du trives som blond. Tror du at du kommer til å fortsette å bleke håret, eller var det bare sånn "fikk lyst til å teste, men føler meg best som brunette"? Svaret på det, avgjør hva du bør gjøre er tanken min ;)

• Liker 3
Skrevet

Hva med et hårbånd med noe pynt på? Det finnes masse fint på Etsy.com eller annonsene på greenweddingshoes.com

Skrevet

Likte den med en blomst "bak øret". Hårfrisyren min gjør jo at det ene øret er rimelig "nakent" i forhold til det andre, og da er det nok stilig med noe pynt der. Har også vurdert noe "tiaralignende" midt oppe på hodet i overgangen mellom luggen og håret bak på hodet. En bøyle med noe "bling" altså, ikke noe prinsesse-greier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kort hår da vi giftet oss før grøss 11 år siden, men uansett. Jeg kjøpte inn noen greier som man tvinner rundt lys med perler etc og vi laget en slags "tiara" (bøyle) - ble skikkelig fint :) Jeg droppa slør jeg også da jeg ikke følte det var meg.

Ellers kan man også ha blomster i kort hår faktisk!

Skrevet (endret)

Jeg synes at denne nettsidenhar innmari mye fint! Et hårbånd/en hårbøyle eller evt. birdcage veil har jeg i hvert fall sett på bilder av bruder med kort hår!

Da jeg sleit med å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med håret mitt ble jeg sittende i flere timer på Google og prøvde meg frem med ulike nøkkelord for å få ideer :)

Endret av Tekola
Skrevet

hva med å lage sideflette av luggen, og pynte med blomster der fletten ender ved øret? :) syns også det kan være stilig med en litt prangende hårpynt som man fester på ene siden, men det kommer jo an på hvilken kjole du har!

• Liker 1
Skrevet

Må nok la håret vokse en del før de der variantene blir mulige, men takk likevel!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Må nok la håret vokse en del før de der variantene blir mulige, men takk likevel!

Jeg holdt på å klippe meg som deg for bare en liten stund siden fordi jeg synes frisyren er knallkul! Jeg ville ha kjøpt meg en hårbøyle der det foregår ganske mye på den ene siden.

Noe ala dette:

http://fineandfleurie.bigcartel.com/product/dramatic-bridal-headband-with-swarovski-rhinestone-flowers-and-pearls-by-fine-fleurie

Trenger ikke langt hår for å se bra ut på håret. :)

Lykke til.

Skrevet

Likte det der. Nesten som en liten "hatt" på en måte. Skal se mer på sånne varianter!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Likte det der. Nesten som en liten "hatt" på en måte. Skal se mer på sånne varianter!

Den er enda finere i virkeligheten dersom man har kort hår. :)

Jeg har den, synes den er litt tung og dyr, men absolutt noe som gjør at man skiller seg ut.

Skrevet

En ting til, kanskje bare jeg som ser på dette som en problemstilling, skal jeg farge håret til min naturlige farge før bryllupet? Siden jeg er "fake blonde", mener jeg? Kanskje jeg syns det blir helt feil om 10-15 år når jeg ser på brudebildene og ikke begriper hvorfor jeg bleika håret? hehe

Nei, jeg synes ikke du skal farge håret tilbake til en naturlig hårfarge.

Jeg synes det er rart så mange er så opptatt av at de må ha sin egen hårfarge og langt hår i sitt eget bryllupp - og sparer i to-tre år for å få langt hår i sin naturlige farge. :klo:

Kjenner mange som har gjort nettopp det - men som aldri noen sinne har hatt langt hår/ naturlig hårfarge verken i tiden før brylluppet ( annet enn fram til barneskolen/ungdomskolen riktignok )

eller etter.

Samme med jenter som vanligvis aldri noen sinne bruker sminke, annet enn litt mascara og litt lipgloss - som blir sminket til det ugjenkjennelige på bryllupsdagen sin.

æææææh - tenker jeg da. :blink:

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal farge håret tilbake til en naturlig hårfarge.

Jeg synes det er rart så mange er så opptatt av at de må ha sin egen hårfarge og langt hår i sitt eget bryllupp - og sparer i to-tre år for å få langt hår i sin naturlige farge. :klo:

Kjenner mange som har gjort nettopp det - men som aldri noen sinne har hatt langt hår/ naturlig hårfarge verken i tiden før brylluppet ( annet enn fram til barneskolen/ungdomskolen riktignok )

eller etter.

Samme med jenter som vanligvis aldri noen sinne bruker sminke, annet enn litt mascara og litt lipgloss - som blir sminket til det ugjenkjennelige på bryllupsdagen sin.

æææææh - tenker jeg da. :blink:

Enig, enig, enig.

Eller jenter som bruker mye sminke ellers, men skal se uskyldsrene ut på bryllupsdagen. Er håret ditt blått til vanlig lar du det være blått også på bryllupsdagen. Det er lov å se ut som seg selv uansett hvilken retning man er. :)

• Liker 1
Skrevet

Enig, enig, enig.

Eller jenter som bruker mye sminke ellers, men skal se uskyldsrene ut på bryllupsdagen. Er håret ditt blått til vanlig lar du det være blått også på bryllupsdagen. Det er lov å se ut som seg selv uansett hvilken retning man er. :)

Sånn apropo...

287300-12-1321897059968.jpg

287300-8-1322838266589.jpg

26.jpg

Alle bilder er hentet fra

xmauix.com

Genial jente!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Åh hun hadde rosa kjole! Så gøy! :)

Skrevet

Men det må da også være lov til å gjøre noe man ellers ikke ville gjort! Nemlig å sminke seg endel hvis man ikke daglig gjør det, og omvendt.

Anonym poster: def9146f8257b35efbc3a2fe36a21a05

Skrevet

Men det må da også være lov til å gjøre noe man ellers ikke ville gjort! Nemlig å sminke seg endel hvis man ikke daglig gjør det, og omvendt.

Anonym poster: def9146f8257b35efbc3a2fe36a21a05

Joda, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ligne minst mulig på seg selv på bryllupsdagen,

thats all.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...