Gå til innhold

Tips til deilige spennende kaker! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bursdag snart og har lyst å bake et par spennende kaker. Eller, de trenger jo ikke være så spennende om de smaker godt!

Har bla tenkt på Charlotte Russe (fromasjkake med rullekake) for den ser så gøy ut. Eller sjokoladekake, ostekake, eller noe annet. Men er ikke så bevandret i kake-verdenen til at jeg kommer på hva som eksisterer der ute. Så, om du har ei favorittkake du liker godt så setter jeg pris på om du deler den med meg! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotkake - jeg får alltid veldig mye skryt for den jeg baker

Ellers så er alltid kvæfjordkaken (verdens beste) den som forsvinner først når vi er noen sted.

Snickerskake er jo også veldig godt.

For å gjøre en "kjedelig" kake litt spenstig kan du bruke litt konditorfarge og få en morsom kake. Man må jo ikke ha med alle farger (det siste ble jeg tipset om i en annen tråd her på forumet. Jeg bakte en slik kake og reaksjonen til de som åpnet kaken var jo veldig artig, de forventet nemlig bare en helt vanlig sjokoladekake :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde denne http://www.nigella.com/recipes/view/DEVILS-FOOD-CAKE-5310 i dag, den var utrolig god!

Hadde melis i glasuren i tillegg, fordi jeg ikke hadde tid til å vente på at den stivnet, funket helt fint.

Ellers er jo suksessterte alltid godt, har ikke en oppskrift tilgjengelig, men det finnes masse av på nettet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...