AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Hei! Dere som har laktoseintoleranse, har dere noen mat/kostholds-tips? Vet dere om andre typiske "laktoseprodukter" enn melk som man får kjøpt laktosefri? Og er det noen som har tips til hva man kan erstatte sjokolade med, f. eks når man skal bake? Anonym poster: 6b90e4b061d123a41184af453e37e970
kareen Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Bruker rismelk, havremelk og soyamelk. Man får kjøpt sjokolade uten melk, i den allergihylla i butikken. Er å få alt uten melk: krem, vaniljekrem, iskrem, sjokoladedrikk. Det er virkelig ikke et problem
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Lag mandelmelk selv med mandler, kakaopulver, søtning og vann. Skikkelig godt. Sjokolade trenger ikke melk, lag den selv eller sjekk ut internett. Iherb.com og lignende. Anonym poster: 064e48ef75d47508aa6f18fdd0de3e4f
Lisette80 Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg kjøper melkefri sjokolade til sønnen min i Sverige. I Sverige har di masse utvalg, der kjøper jeg ferdig sjokoladekake, pepperkakedeig, brød, rundstykker, muffins, kanelsnurrer osv.. Sønnen min har melkeprotein og gluten intoleranse, og han kan spise di produktene
Fashionistaen Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Selv om de fleste med laktoseintoleranse har intoleranse mot melkesukker (merk: ikke allergi), så betyr det som regel ikke at man ikke tåler noe som helst av dette, bare i mye mindre grad enn de fleste andre. Noen av de produktene som er "syrnet", har jeg erfart at min mage tåler ganske greit, selv om de ikke er frie for laktose. Jeg spiser gresk yoghurt, siden jeg har erfart at dette går bra for magen min og jeg kan f.eks. ikke fordra å drikke laktosefri-melk/soyamelk o.l. alene, derfor synes jeg Biola med blåbærsmak er et greit alternativ som magen min tåler. Av produkter jeg bruker til vanlig og har god erfaring med er: -Menkomel i kremform (den i spruteflaske) -Menkomel som whipping, som tilsvarer kremfløte -Soft Spesial uten melk og laktose -Soyamelk/ havre og ris til kornblandinger, da jeg synes den er for søt til vanlig bruk -Smøreost fra et eller annet merke jeg ikke husker Som de andre nevnte, er dette virkelig ikke noe problem! Allergihyllen er virkelig et fint sted, og det er stort utvalg. Jeg synes det meste smaker godt, bortsett fra soyayoghurt/desserter som jeg synes er helt horrible, for å si det mildt.
Fashionistaen Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg må forresten føye til at det fungerer veldig bra for meg å drikke vann tilsatt Samarin, mot oppblåsthet! Det funker som regel umiddelbart og smaker ikke helt forferdelig 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå