Gå til innhold

Internettforum som nekter sletting av brukere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble medlem av et forum i 2009. Vært litt aktiv der, men ikke mye. Har alltid gått ann å slette brukere (dvs sende mail til admin, så fikses det), og i sommer sendte jeg mail og ville slettes. Fikk aldri noe respons, men prøvde igjen denne uken, og fikk beskjed om at reglene var endret - brukere ble ikke lenger slettet på oppfordring. Finner ikke noe info om dette åpnet på forumet, og lurer på om de kan gjøre dette?

Dette er et dyreforum, og man kan jo ikke redigere eller slette innlegg selv, så det er helt håpløst å "fjerne alle spor". Ved at man ble slettet kunne man ikke søke på alle innleggene til en bruker, og dermed ble man mer "anonym".

Anonym poster: d56cc3c3607dbe38b9dd9af3449a5a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at forumet tjener penger på annonser/reklame, og har rykte på seg for å være et av Norges største forum innenfor kategorien, tipper de vil beholde medlemmer....?

TS

Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om informasjon som går under personopplysninger så finnes det vel neppe noen hjemmel i lov som krever at de sletter deg og det du har skrevet.

Skrevet

Det jeg har skrevet bryr jeg meg ikke om, men jeg vil ha brukeren min slettet, slik at man ikke kan søke på og sammenfatte alle innleggene mine.

Skrevet

Men om reglene endres så må vel dette aksepteres av brukeren? Om du ikke har vært aktiv etter reglene endres så krever du at du skal bli slettet med det som forklaring. Om du finner et telefonnummer og kjefte på de der hadde det vært perfekt.

Anonym poster: 7262fa275e598a3bfb34987ac2317036

Skrevet

Det er flere forum som har denne regelen. Dette fordi flyten og konteksten i trådene kan bli helt ødelagt hvis brukere selv har redigert innleggene, eller brukeren har blitt slettet, i ettertid.

Men det burde være mulig å sette en bruker som inaktiv hvis vedkommende ønsker, dvs. at innleggene og nicket fortsatt står, men at det ikke lenger er mulig å søke på innleggene som er skrevet. Jeg vet ikke om dette er mulig rent praktisk, men det kunne vært en alternativ løsning.

Skrevet

Men om reglene endres så må vel dette aksepteres av brukeren? Om du ikke har vært aktiv etter reglene endres så krever du at du skal bli slettet med det som forklaring. Om du finner et telefonnummer og kjefte på de der hadde det vært perfekt.

Anonym poster: 7262fa275e598a3bfb34987ac2317036

Tja. Uansett vil det være ganske vanskelig å få gjort noe med det så lenge forumadministrator har bestemt at det skal være sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...