AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Er det virkelig mulig? På facebook, så er alt de gjør eller har vært med på fantastisk, perfekt, supert selv den minste ting. Anonym poster: c5da274c1139ed4c171e44635cafa315
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Selvfølgelig er det ingen som har det fantastisk hele tiden! Det er ikke realistisk. Facebook brukes til å være selektiv med hva man legger ut, og mange pynter på fasaden for å fremstå som perfekte.
Dalila Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Ingen har det fantastisk hele tiden. Men det er jo ingen som oppdaterer fb hvert sekund på dagen heller. Man unnlater jo helst å syte over ting offentlig. Jeg synes det er fint at folk har det fint og fantastisk jeg. For min del har det å gå gjennom mye vanskelig ført til at jeg lettere finner hverdagsglede nå enn før, så jeg tenker at det er mye som kan ligge bak en "lykkelig" fb-tilværelse. Det som er vanskelig er jo å vite hva som er reell lykke og glede og hva som er ønsket om å fremstå bra ;-) Men jeg mener at man ikke automatisk skal anta at noen lager en fasade bare fordi de synes ting er fantastisk på fb. Det er faktisk mye her i livet som ER fantastisk, hvis man har litt perspektiv på ting. Spiller det egentlig så stor rolle?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 herregud,trodde alle klaget over at facebook gir ut en FALSK perfekt bilde av folk. Dette har vært i både diskusjonen og nyhetene en del ganger. Jeg tenke alltid at sånne artikkler og diskusjoner var dumme, for hvem faen dømmer folk via KUN det de oppdatere på facebook når de aldri snakker sammen uansett? selvfølgelig skriver man bare hyggelige ting på facebook, det er ikke din psykolog!!! Nå syns jeg faktisk at det er enda teitere å ikke ha fått det med seg og at man ikke kan tenke for seg selv Anonym poster: 8279f8f770ccd0805b0be2c0aed2d24e 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Synes KG er nesten like ille. Tror ikke alle her inne skjønner det heller. Anonym poster: 9d5d594fed793e2fe7d2406d7d827dca
Bachata Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Selektiv om hva man legger ut på facebook synes jeg er en fin ting, og jeg synes ikke det er å pynte på ting at man ikke legger ut alt det tøffe og tunge som skjer en i hverdagen. Jeg er gravid, har ikke noe behov for å legge ut på facebook om hvor tungt jeg synes det er å ha blitt så dårlig i graviditeten. Derimot kan jeg lett legge ut en liten kommentar om hvor forelsket jeg er i den lille foten som sparker meg i magen der inne. Er det å pynte på hverdagen? Nei, det er å være selektiv med hva man legger ut. Selv har jeg flere tunge og slitsomme tider i løpet av dagen min, derfor er det gledene jeg gjerne vil dele med venner og familie, ellers hadde jeg slitt ut de rundt meg også. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 herregud,trodde alle klaget over at facebook gir ut en FALSK perfekt bilde av folk. Dette har vært i både diskusjonen og nyhetene en del ganger. Jeg tenke alltid at sånne artikkler og diskusjoner var dumme, for hvem faen dømmer folk via KUN det de oppdatere på facebook når de aldri snakker sammen uansett? selvfølgelig skriver man bare hyggelige ting på facebook, det er ikke din psykolog!!! Nå syns jeg faktisk at det er enda teitere å ikke ha fått det med seg og at man ikke kan tenke for seg selv Anonym poster: 8279f8f770ccd0805b0be2c0aed2d24e neivel, ser nå at det er ikke alle som har det bra nei Anonym poster: c5da274c1139ed4c171e44635cafa315
Idril_M Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Facebook er ingen arena for å legge ut om sine innerste tanker. Jeg vil ikke kalle det falskt å oppdatere facebook når man har funnet noe å glede seg over, for da kan det kanskje glede andre også. Jeg har hatt mange dårlige dager i det siste, men det har ikke de over 200 "vennene" på facebook noe med. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Er det virkelig mulig? Tja. Det kjem anpå kva ein legg i "fantastisk". Eg har det bra med min kjærest, heile tida. Det hender han er teit, men det hender eg er teit óg. Då er det tala om småting som ikkje betyr noko i det store bilete. No driv ikkje eg og skryt av det på FB då, det har eg ingen interesse. Anonym poster: 4a6d9f781608f8989f991746bb29d1ee
Gjest Cuntzilla Skrevet 21. oktober 2012 #11 Skrevet 21. oktober 2012 Det er så mye mas i dag om at alle lager en slags perfekt fasade, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke kjenner noen av disse. Alle jeg kjenner klager iblant. Noen veldig mye. Og om noen bruker facebook kun til å poste ting de gleder seg over eller gleder seg til så har jeg full forståelse for det. FB er ikke fora hvor man er pliktet til å skildre alle sidene av livet sitt. Med tanke på hvor mange perifere folk man har på vennelistene så forventer jeg ikke mer enn overfladisk info uansett, jeg reagerer mer når noen slår til med å skildre høstdepresjonen sin eller savnet etter en spontanabort enn når de skriver at de har storkost seg på hytta for ørtende gang.
Tabris Skrevet 21. oktober 2012 #12 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg ser heller ikke nødvendigvis på det som å være falsk eller pynte på fasaden (selv om det for noen antagelig er slik). Det som legges ut på Facebook er å regne som offentlig informasjon. Mine private bekymringer og problemer er ikke noe jeg ønsker å dele med alle andre på den måten, ei heller tror jeg noen ønsker å lese det. Men jeg deler gjerne mine hverdagsgleder. Jeg lyver ikke, og jeg pynter heller ikke på det. Men som Dalila skrev - det er mye man kan glede seg over i hverdagen, hvis man klarer å se det. Med å spre slike oppdateringer så kan jeg kanskje klare å inspirere andre til å gjøre det samme. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. oktober 2012 #13 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Jeg synes i grunn det er verre med de som konstant legger ut klageinnlegg på facebook jeg da, enten det er om jobben, sykdommen eller familien. Det er nemlig noen av dem også. Jeg har ingen problemer med å lese om folks små og store gleder, men jeg trenger ikke lese sykdomshistorien til alle og enhver. Heldigvis kan man selv velge hvem man vil lese innøegg fra på fb også. Endret 21. oktober 2012 av Wolfmoon
Havbris Skrevet 21. oktober 2012 #14 Skrevet 21. oktober 2012 Om folk tror de får tilgang til livet mitt via Facebook, så må de tro om igjen. Facebook er ingen offentlig oppslagstavle for meg,og det jeg deler der er stort sett den hyggelige delen av min tilværelse, mine interesser etc. Det som er mindre hyggelig får selvsagt ingen plass på nettet!
Marlee Skrevet 21. oktober 2012 #15 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg synes det er ok at man er selektiv på Facebook. Ingenting er så pinlig som en statusoppdatering der man klager på menssmerter eller legger ut et bilde av blåmerke på låret... Problemet, slik jeg ser det, er at de som ikke er så flinke med å legge ut ting på Facebook ofte blir tatt for å være lite sosiale, innesluttet osv. Jeg har ikke noe behov for å legge ut et bilde av meg der jeg våkner opp med bustete hår og en gjesp, hvor jeg skriver "God morgen! :)" I min vennegjeng er det heller ikke vanlig å ta bilder på fest, bursdager og lignende. "HEI FOLKENS, NÅ KOSER VI OSS SÅ MYE AT VI BARE MÅÅÅ DELE DETTE PÅ FACE!!" Altså, bare fordi jeg ikke informerer om alt det hyggelige som skjer i livet mitt, betyr det ikke at jeg sliter. 1
Pixie Skrevet 21. oktober 2012 #16 Skrevet 21. oktober 2012 herregud,trodde alle klaget over at facebook gir ut en FALSK perfekt bilde av folk. Dette har vært i både diskusjonen og nyhetene en del ganger. Jeg tenke alltid at sånne artikkler og diskusjoner var dumme, for hvem faen dømmer folk via KUN det de oppdatere på facebook når de aldri snakker sammen uansett? selvfølgelig skriver man bare hyggelige ting på facebook, det er ikke din psykolog!!! Nå syns jeg faktisk at det er enda teitere å ikke ha fått det med seg og at man ikke kan tenke for seg selv Anonym poster: 8279f8f770ccd0805b0be2c0aed2d24e Jaaah, herreguuud så teit ass!!!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #17 Skrevet 21. oktober 2012 Det er ikke mulig, de fleste har noen dårligere dager enn andre. Da jeg fikk barn, fikk jeg flere som sa ifra til meg at nå måtte jeg passe på hva jeg skrev om dårlige ting, siden jeg var nå blitt mor og måtte ikke klage på noen ting.. Før jeg fikk barn skrev jeg sjelden om dårlige dager, men kunne skrive relativt uskyldige statuser om spesielle ting som kunne irritere, som ikke gikk på meg som person eller min familie/andre folk. Nå tør jeg ikke skrive noen ting, for skriver jeg kun positive ting så høres det så overdrevent ut, skriver jeg om dårlige dager av typen jeg gjorde før, er det ikke bra siden jeg er mor og skal gi et bilde av at det er så fantastisk..... Skjønner ingenting, jeg. Hva bruker jeg da facebook til? (Utenom å snike på andre) Når det er slik at det er uskrevne regler for hvordan man skal oppføre seg på facebook og nett generelt, da gir jeg F i hele dritten.. Synes virkelig ikke folk skal legge seg så ekstremt opp i hva andre deler, så lenge de følger normal nettvett. Og alle disse mødrene som poster "idag har jeg tatt husvask, vasket klær, laget DETTE til middag og blablabla, og nå skal jeg ut og trene (jeg er så fantastisk)" hver dag irriterer meg, fordi jeg vet at de pynter så j*vlig på alt. Ihvertfall 2 av de, fordi jeg kjenner de og vet de drar seg gjennom dagen med et sukk, er sure og grinete.. Anonym poster: 19fb0e07596904092d687f21559db8a9 1
Katniss Skrevet 21. oktober 2012 #18 Skrevet 21. oktober 2012 De som det ikke er måte på hvor supert dupert regnbue, valper og enhjørninger fantastisk de har det lyver. Mens de som er litt mer moderate hverdagslykke typen vet at Facebook ikke er stedet å lufte skittentøyet.
Mafalda Skrevet 21. oktober 2012 #19 Skrevet 21. oktober 2012 "Deilig lørdag! Barna leker, jeg har trent, huset er nyvasket, mannen lager indrefilet og det er godt med Chabliiiis i glasset, gitt!"?? Nå må jo folk få legge ut akkurat hva de ønsker, men jeg setter mer pris på de som innimellom legger ut noe morsomt, noe interessant, diskuterer en link, en debatt, noe småteit, musikk, eller hva som helst, og ikke bare disse fantastiske trening-og-Chablis-innleggene sine. For det blir litt repetetivt etter gang nummer 40. Men for all del, Chablis er godt og treninger er sunt og Lars er fryktelig god på å steke biff. Jeg har fått med meg det 1
Rubies_ Skrevet 21. oktober 2012 #20 Skrevet 21. oktober 2012 Er det virkelig mulig? På facebook, så er alt de gjør eller har vært med på fantastisk, perfekt, supert selv den minste ting. Anonym poster: c5da274c1139ed4c171e44635cafa315 Hadde du blitt mer fornøyd om de la ut bare negative, pessimistiske dritt-statuser hele dagen? "Ah, livet mitt suger.... Ingen er glad i meg!" "Hater skolen, hater vennene mine, hater alt." "Æsj, spiste en flue i dag, den smakte skikkelig vondt..så skulle jeg lage lasagne, men hadde ikke melk. Fuck my life." "Mamma slo meg i hodet med en dorull, med et uhell. Det gjør fortsatt vondt. Jeg har lyst på kake. Er tjukk, får ikke kake. FML!" Tror nok jeg heller vil lese om de som har det fantastisk hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå