AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Kom over denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=696185 Der er det en ung gutt som oppriktig talt spør om hjelp fordi at han føler seg utilpass av hvordan familien hans behandler han på bakgrunn av hans politiske synspunkter. Så istedenfor å hjelpe ham er det noen som sier sånne ting: Du er vel en sånn typisk bedrevitende 17-åring, tenker jeg. Og dere er veldig irriterende. Hvorfor er man så fordomsfull når det kommer til politikk? Anonym poster: 8d7fd7e9794d1bf5ed676e952875e5e1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg fikk inntrykk av at det var en ung jente,ikke en ung gutt. Ellers forsåvidt enig med deg. Anonym poster: 1cb915615f7db8c2611a20945528ef45 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg fikk inntrykk av at det var en ung jente,ikke en ung gutt. Ellers forsåvidt enig med deg. Anonym poster: 1cb915615f7db8c2611a20945528ef45 Hehe eller kanskje det er en jente. Uansett så synes jeg det er dårlig gjort av enkelte brukere her inne å være sånn mot TS når h*n gjør ikke noe annet enn å spørre om hjelp og er sikkert ikke glad for at h*n føler seg mislikt av familien pågrunn av politisk standpunkt, er sikkert ikke så morsomt å få det opp i fleisen da. Og de kan umulig ha dømt ham/henne på noe annet enn at h*n er liberalist.. Anonym poster: 8d7fd7e9794d1bf5ed676e952875e5e1
Dullum Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Fordi politisk ståsted sier uendelig mye om deg som person. Dersom en person står og forsvarer bombing og drap og hater homofile osv. så er vel strengt tatt det en person jeg oppfatter som "ond" på samme måte som hvis han/hun mener voldtekt er greit dersom jenta sa ja først osv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Fordi politisk ståsted sier uendelig mye om deg som person. Dersom en person står og forsvarer bombing og drap og hater homofile osv. så er vel strengt tatt det en person jeg oppfatter som "ond" på samme måte som hvis han/hun mener voldtekt er greit dersom jenta sa ja først osv. Jeg er selv fra venstresiden. Ikke direkte marxist, men likevel en tilhenger av hans ideer og tanker. Dog, jeg oppfatter ikke freppere som "onde". Jeg oppfatter de som gode mennesker som er villedet. De tror oppriktig at det er å gjøre godt å nekte homofile barn. For de tror oppriktig at barn blir skadet av å vokse opp med homofile/lesbiske foreldre. De mener godt, intensjonen er god, men noe sted har de blitt villedet til å tenke på en måte som gjør at de ikke ser den homofile. De tror også, oppriktig, at ved å krige, drepe og torturere så forhindrer de at flere mennesker blir drept og torturert. De mener godt, men de er blitt villedet til å tenke på en måte som gjør at de står for onde handlinger fordi de tror at disse onde handlingene gjør mennesker godt. Jeg er naiv. Anonym poster: fa4b3525a9d52ae80c6a578f549a78e5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Det er et faktum at 17-åringer ikke er voksne i hodet, og mange endrer mening, noen ganger til det stikk motsatte, når de er i ferd med/blir voksne. Det er litt typisk den alderen der å ha akkurat de liberalistiske meningene osv, faktisk. Eller annet. Litt ekstreme meninger da, sagt med andre ord. Det er kanskje frustrerende for foreldrene, særlig om de selv er ekstremt interesserte i politikk, og man vet jo at om man har en sterk mening om et tema, blir man engasjert. Kanskje 17-åringens oppfatning av det at de "ser ned" på ham/hun egentlig er at de prøver å omvende ham/hun til å ha de samme meningene som dem? Kanskje de til og med er lei seg for at de har så forskjellige meninger, og er redd for at ungen tar et steg i helt feil retning her i verden. Ikke godt å si noen ting om det. Men uansett så burde man respektere at en annen person har en annen mening enn deg. Du trenger ikke være enig, men man kan si "ok, hvis du mener det. Men jeg er ikke enig". Så er man ferdig med det. Ikke mer bråk. Man kan ikke forandre verden ved å sitte i sofaen og diskutere meninger uansett. Så det får man la politikerne ta seg av. Eller så kan man bli politiker selv. Men man skal ikke ødelegge en familie pga noen sprikende politiske synspunkter. Det blir for dumt. Og siden en 17-åring er en umoden unge, er det foreldrenes ansvar å ikke hause det opp og ikke gi uttrykk for at de ser ned på ham/hun på noen som helst måte. De skal si "jeg er ikke enig med deg i dette, men jeg er glad i deg likevel, og du skal få lov til å ha de meningene du har". Det kan til og med være lov å diskutere hvorfor man ikke er enig. Men det er litt vanskelig tema. Noen opplever noe som fordomsfullt fordi man IKKE er ENIG med deg. F. eks barn. Ikke alle, men noen. Osv. Ble rotete dette her, men.. Anonym poster: ad570e495e0956dbab23d5e0b9a5d689
Miley Cyrus Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg er naiv. Anonym poster: fa4b3525a9d52ae80c6a578f549a78e5 Ja, det er du. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå