Gå til innhold

Angrer på Android-oppdatering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Galaxy S II, og har elsket den siden jeg kjøpte den i fjor sommer, men etter at jeg oppdaterte fra Android 2.3.2 til 4.0.4, har jeg noen ganger mest av alt lyst til å slenge den i veggen.

Det er flere småproblemer. Noen av oppdateringene synes jeg minner mest om nedgraderinger. En widget forsvant. Det er noen småbugs med tekstvisning her og der. Telefonen henger seg innimellom, hvilket den aldri gjorde før.

Men det verste for meg er at den har tatt fra meg muligheten til å jobbe med faget jeg studerer, på telefonen min. Jeg studerer et språk med spesielle tegn og bokstaver, og etter oppdateringen fungerer ikke lenger spesialfontene jeg pleide å bruke. Jeg har sett på diverse fora at det er flere som fortviler over det samme, og det ser ikke ut til å finnes en løsning.

Vel, dette ble litt lengre enn jeg hadde trodd. Spørsmålet mitt er om det er mulig å nedgradere Android igjen? Jeg hater Android 4! Angrer‼!

Anonym poster: fc2c8922b508bb38fee1b4688607dc44

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er mulig å roote telefonen, for deretter å flashe til en gammel ROM-versjon. Har du hørt om dette?

Endret av vester
Skrevet

Jeg har hørt om rooting, men jeg vet ikke hva det er, annet enn at det høres skummelt ut for en som ikke har peiling!

Skrevet

Hm... Her må du være mer spesifikk. Alt dette skal kunne ryddes opp i. Aldri hør om regression på tegn.

Skrevet (endret)

Vel, det kan jeg være enig i.

Hvis det ikke finnes noen måte å løse problemet ditt på, kan dette være en mulig løsning.

Ved rooting vil du miste eventuell garanti og liknende, så dette må du selvsagt vurdere selv. I de aller fleste tilfeller fungerer det knirkefritt.

Her er en video om selve rootingen. En ganske enkel prosess.

Deretter må du flashe en ny ROM. Legger ved en oppskrift for telefonen din.

http://wiki.cyanogen...ll_Update_Guide

Filen du skal flashe til, kan være forskjellig.. alt ettersom hva du selv ønsker. Det finnes sikkert noen som har lagt ut akkurat den du ønsker, men denne (cyanogenmod) vil være ganske lik som opprinnelig. Forskjellen er at selve homescreenen vil være litt forskjellig, da samsung bruker touchwiz som ligger over hele android. På den følgende linken finner du cyanogenmod-verjsonen. cm-7.2.0-galaxys2.zip.

http://download.cyan...device=galaxys2

Foreslår at du leser deg opp på de forskjellige punktene, så kan du spørre mer hvis du lurer på selve prosessen :) Har selv ikke galaxy s2, men en lg o2x. Hadde et liknende problem, og endte opp med å legge inn ny rom på denne måten.

Endret av vester
Skrevet

Hm... Her må du være mer spesifikk. Alt dette skal kunne ryddes opp i. Aldri hør om regression på tegn.

Språket jeg studerer, benytter en rekke forskjellige diakritiske tegn. Bokstavene med slike tegn vises nå bare som firkanter. Det gjør de uansett i standardfonten, men jeg byttet til en font som kunne håndtere tegnene, og den viste alt helt korrekt. Nå hjelper det ikke lenger å bruke egne fonter - det ser ut til at systemet av en eller annen grunn har mistet evnen til å vise spesialtegnene, og jeg sitter igjen med fullt av tomme firkanter i både Word-dokumenter og nettleseren.

Skrevet

Tusen takk skal du ha, vester! Jeg skal se på det i morgen når jeg ikke er så trett. Men jeg er neimen ikke helt optimistisk med tanke på meg og rooting!

Skrevet

Nå har jeg googlet google i filler på denne problemstillingen og finner ingenting. Hvilken font er det vi snakker om?

Skrevet

Bokstavene vises forresten ikke som firkanter i nettleseren, det er bare tomrom der de skal være.

Jeg hadde to fonter som fungerte: Ubuntu og Zawgyi One.

Skrevet

Er det Myanmar Browser du bruker? Eller 1st Myanmar Browser?

Skrevet

Jeg bruker standardbrowseren som fulgte med telefonen.

Skrevet

Ok... Ser at det er mange som har hatt problmer etter oppgradering til ICS. Hva med å prøve en av disse Myanmar browserne? Om jeg har forstått riktig så trenger du ikke ha ekstra fonter installert med disse. Du finner dem i Play :)

Skrevet

I tilfelle det kan hjelpe, er det gammelgresk det er snakk om.

Men da kan jeg altså ikke gå tilbake til den gamle Android-versjonen ... Rooting virker skummelt, men jeg kan i alle fall lese meg litt opp på det i morgen.

Takk til alle som har svart så langt! Nå legger jeg meg, og krysser fingrene for at det ligger en mirakuløs løsning her i morgen tidlig. (Trolig! ;))

Skrevet

Ok... Ser at det er mange som har hatt problmer etter oppgradering til ICS. Hva med å prøve en av disse Myanmar browserne? Om jeg har forstått riktig så trenger du ikke ha ekstra fonter installert med disse. Du finner dem i Play :)

Tusen takk for tipset, jeg skal sjekke det ut! Dessverre vil det løse kun halve problemet mitt, siden jeg fortsatt vil ha problemer med dokumentlesing og glosepugging og sånt.

Skrevet

Tusen takk for tipset, jeg skal sjekke det ut! Dessverre vil det løse kun halve problemet mitt, siden jeg fortsatt vil ha problemer med dokumentlesing og glosepugging og sånt.

Hm... Må da finnes løsning for det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...