Gå til innhold

Kjole konsultasjon

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Men jeg må nok sette igang med slankingen snarest slik at kjolen faktisk kommer på...

Hjelper ikke å ha en dyr kjole om den ikke passer på bryllupsdagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, gleder meg allerede.

Nei, noen bridezillaes får opplyse meg om hva som skal gjøres for at bryllupet blir perfekt første gang! :D

Det tror jeg du klarer fint selv utifra alt du skriver...Morsomt at du ser på andre som bridezillas men ikke det selv...

Anonym poster: e84a62f774773b1b0e4c6a271fa49624

• Liker 3
Skrevet

Må være fryktelig bittert å gå innom tre forskjellige salonger, betale en tusenlapp hos hver for PRØVING, og så ender du opp med å ikke kjøpe kjole hos noen av salongene. Poff, det var 3000kr du aldri får tilbake!

• Liker 4
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Det tror jeg du klarer fint selv utifra alt du skriver...Morsomt at du ser på andre som bridezillas men ikke det selv...

Anonym poster: e84a62f774773b1b0e4c6a271fa49624

Jeg har en ironisk distanse til begrepet Bridzilla, og i veldig mange sammenhenger synes jeg det er morsomt og til dels underholdende å se hvor mye styr bruder kan lage for seg selv og andre, det finnes ingen grenser for hvilke detaljer man kan henge seg opp i.

At jeg er opptatt av kvalitet og stiller rimelig høye krav til meg selv og mine nærmeste iforhold til forbredelsene, har ingenting med at jeg stiller unaturlig høye krav til våre gjester. Ikke skal de reise spesielt langt, ikke skal de gå med lommeboka på innerlomma og de skal få slippe å ta med seg nips som jeg finner det for godt å dele ut i en forlengelse av dyrkelsen av meg selv. ;)

Dessuten har jeg i tråden om bridezillas ganske enkelt konludert med at jeg var på vei inn i den kategorien selv.

Endret av kiara_pusen
  • Liker 2
Skrevet

Må være fryktelig bittert å gå innom tre forskjellige salonger, betale en tusenlapp hos hver for PRØVING, og så ender du opp med å ikke kjøpe kjole hos noen av salongene. Poff, det var 3000kr du aldri får tilbake!

Du har et poeng.
Skrevet (endret)

Merkelig at jeg ikke tenkte på dette før, men min tilkommende var å så på antrekk og her var butikken litt smartere enn enkelte brudesalonger.

Her snakker man service og det å få kunder til å komme i deres butikk, for House of Singles i Oslo refunderer parkeringsavgiften hvis en handler i butikken! Dette gjelder begge butikkene.

http://www.houseofsingles.no/

Her har de skjønt noe som enkelte andre brudesaloner tydeligvis ikke har...;-). Det er dette som heter service og god markedsføring - som igjen kan forhåpentligvis føre til salg for buikken. Så enkelt er det i det frie markedet vi har i dag :-), ikke være så frekke som å ta betaling (depositum eller hva nå enn de finner på å kalle det).

Og - ja, en dress/smoking/antrekk til en mann kan også koste mange tusen kroner OG menn kan også være sære. Det vil si at det ikke nødvendigvis er gjort på 10 min å selge en dress, slik at de også her - som i brudesalonger - bør bruke tid og service på hver enkelt kunde som kommer i butikken. Vi fikk ihvertfall kjempeservice den ca 1,5 timen vi var der!

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

De fleste brudgommer må jo sparkes igang for å i det hele tatt begynne å se seg om etter et passende antrekk.

Mange kommende bruder (mange ikke alle) elsker å både kikke og prøve brudekjoler. Når man da utnytter muligheten for å prøve både det ene og det andre utelukkende for å finne ut hvilke snitt og kjole man faktisk kler blir å utnytte servicen brudesalonger tilbyr de fleste av sine kunder.

At der er uhøflig å ta betalt er vi alle enige om, men at det utelukker de som ønsker å kun prøve for å prøve er ikke vanskelig å skjønne.

Skrevet

De fleste brudgommer må jo sparkes igang for å i det hele tatt begynne å se seg om etter et passende antrekk.

Mange kommende bruder (mange ikke alle) elsker å både kikke og prøve brudekjoler. Når man da utnytter muligheten for å prøve både det ene og det andre utelukkende for å finne ut hvilke snitt og kjole man faktisk kler blir å utnytte servicen brudesalonger tilbyr de fleste av sine kunder.

At der er uhøflig å ta betalt er vi alle enige om, men at det utelukker de som ønsker å kun prøve for å prøve er ikke vanskelig å skjønne.

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Og du skal nå ikke dra alle menn over en kam da. På langt nær alle er like vet du - og mange liker å bruke tid når de først skal handle.

Jeg skjønte ikke helt hva innlegget ditt med trege menn som skal ha dress har med dette å gjøre i det hele tatt. Er vi alle enige om at det ikke bør tas inngangspenger i en brudesalong altså? I dine innlegg har du jo sogar sagt du skjønner at de gjør det (tydeligvis til tross for at det er uhøflig da).

Selv ville jeg som tidligere nevnt aldri i verden handlet hos noen jeg i utgangspunktet mente var uhøflige og frekke. Men så er jeg en ganske bevisst forbruker også.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Og du skal nå ikke dra alle menn over en kam da. På langt nær alle er like vet du - og mange liker å bruke tid når de først skal handle.

Jeg skjønte ikke helt hva innlegget ditt med trege menn som skal ha dress har med dette å gjøre i det hele tatt. Er vi alle enige om at det ikke bør tas inngangspenger i en brudesalong altså? I dine innlegg har du jo sogar sagt du skjønner at de gjør det (tydeligvis til tross for at det er uhøflig da).

Selv ville jeg som tidligere nevnt aldri i verden handlet hos noen jeg i utgangspunktet mente var uhøflige og frekke. Men så er jeg en ganske bevisst forbruker også.

De fleste menn er ikke like ivrige etter å kjøpe seg dress som kvinner er ivrige etter å kjøpe seg brudekjole. Om jeg generaliserer eller setter menn i bås er det helt greit. Det har ingenting med hvor god tid de bruker i butikken når de først har kommet ditt. - Det var du som nevnte at de som selger dresser til brudgommene har skjønt det mht refusjon av parkeringsbillett, poenget hos meg var at de færreste menn tråler butikk etter butikk for å finne seg en dress. Min feil at jeg ikke var tydelig nok i min kommentar.

Det er mye jeg synes det er frekt å ta betalt for når det kommer til bryllup, å ta betalt for en time i en brudesalong er på langt nær den verste. Vi har ulik utgangspunkt når du ser på en brudesalong som en butikk, jeg ser på brudesalongen som et sted som tilbyr sine tjenester og ekspertise på linje med en frisør. Så jeg skjønner at de gjør det, jeg skjønner det veldig godt.

• Liker 1
Skrevet

De fleste menn er ikke like ivrige etter å kjøpe seg dress som kvinner er ivrige etter å kjøpe seg brudekjole. Om jeg generaliserer eller setter menn i bås er det helt greit. Det har ingenting med hvor god tid de bruker i butikken når de først har kommet ditt. - Det var du som nevnte at de som selger dresser til brudgommene har skjønt det mht refusjon av parkeringsbillett, poenget hos meg var at de færreste menn tråler butikk etter butikk for å finne seg en dress. Min feil at jeg ikke var tydelig nok i min kommentar.

Det er mye jeg synes det er frekt å ta betalt for når det kommer til bryllup, å ta betalt for en time i en brudesalong er på langt nær den verste. Vi har ulik utgangspunkt når du ser på en brudesalong som en butikk, jeg ser på brudesalongen som et sted som tilbyr sine tjenester og ekspertise på linje med en frisør. Så jeg skjønner at de gjør det, jeg skjønner det veldig godt.

Ok. Så da kan man jo likegodt kreve depostium hos frisører da :-).

Til det andre du skriver så må jeg innrømme at jeg ikke skjønner hva det har med saken å gjøre at menn går i færre butikker eller at de ikke er like interessert. Handler gjør de uansett.

Men nok nå.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Du vil ikke forstå at det finnes bruder som ene og alene oppsøker brudesalonger for å prøve kjoler uten å ha noen planer om å kjøpe noe som helst.

Helt greit.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du vil ikke forstå at det finnes bruder som ene og alene oppsøker brudesalonger for å prøve kjoler uten å ha noen planer om å kjøpe noe som helst.

Helt greit.

Som tidligere eier av to butikker så er jeg vel kjent med fenomenet kunder som kikker ja. Det er helt normalt i alle butikker. Til og med bilforretninger hvor folk er så "frekke" at de til og med prøvekjører og bruker bilen til butikken med de merkostnadene dette fører. Folk oppsøker og prøver klær i alle mulige butikker til helt ulike priser 100 - flere tusen kroner, uten nødvendigvis å kjøpe noe. Sånn er det bare! Og jeg vil så absolutt håpe det fortsetter slik istedenfor at butikker skal innføre depositum for å gå inn.

Bruder; altså folk som skal gifte seg er en forbruker på lik linje som alle andre som skal handle. De er ikke i noen særklasse i så måte.

Det er virkelig ikke noe mer som kan sies om dette uten at vi må gjenta oss selv til det kjedsommelige her.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Skrevet

Bruder; altså folk som skal gifte seg er en forbruker på lik linje som alle andre som skal handle. De er ikke i noen særklasse i så måte.

Enig. Jeg var innom fem salonger og prøvde kjoler. fikk helt grei service og var veldig fornøyd. Kjøpte kjoler i den ene og var enda mer fornøyd. Men jeg hadde ikke vært villig til å betale for en prøvetime.

Og faktisk er jeg ikke villig til å betale for at de skal tjene inn igjen pengene de går glipp av fordi andre kjipe kjerringskrell utnytter dem som prøverom for så å bestille kjolen på nettet. Dette er ufattelig frekt etter min mening, det hadde vært lett for meg å gjøre det samme men ærlig talt. Jeg får fri tilgang på kjoler til prøving og hjelp til å prøve, mitt bidrag er å kjøpe kjolen der istedetfor å handle på nettet.

Skrevet

J

Og faktisk er jeg ikke villig til å betale for at de skal tjene inn igjen pengene de går glipp av fordi andre kjipe kjerringskrell utnytter dem som prøverom for så å bestille kjolen på nettet. Dette er ufattelig frekt etter min mening, det hadde vært lett for meg å gjøre det samme men ærlig talt. Jeg får fri tilgang på kjoler til prøving og hjelp til å prøve, mitt bidrag er å kjøpe kjolen der istedetfor å handle på nettet.

Hjelpes...

Skrevet (endret)

Vi skal overgå hverandre vettu. ;)

Snakk for deg selv. Noen av oss er mer opptatt av å ha et hyggelig bryllup for våre gjester og oss selv, og det siste vi tenker på er vel hva andre gjør i sine bryllup!

Du må være så snill å ikke gå ut i fra at alle tenker som deg nødvendigvis :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Snakk for deg selv. Noen av oss er mer opptatt av å ha et hyggelig bryllup for våre gjester og oss selv, og det siste vi tenker på er vel hva andre gjør i sine bryllup!

Du må være så snill å ikke gå ut i fra at alle tenker som deg nødvendigvis :-)

Hadde ikke vi vært opptatt av hva andre gjorde i sine bryllup hadde vi ikke vært på bryllupsforum som dette.

At man er opptatt av å ha et hyggelig bryllup er en absolutt selvfølge for de aller fleste uavhengig av hvilken løsning man velger.

Hadde alle tenkt som meg hadde dette vært et fryktelig kjedelig sted, så takk og lov at det finnes ulike meninger og tanker også om bryllup. :)

Skrevet

Hadde ikke vi vært opptatt av hva andre gjorde i sine bryllup hadde vi ikke vært på bryllupsforum som dette.

At man er opptatt av å ha et hyggelig bryllup er en absolutt selvfølge for de aller fleste uavhengig av hvilken løsning man velger.

Hadde alle tenkt som meg hadde dette vært et fryktelig kjedelig sted, så takk og lov at det finnes ulike meninger og tanker også om bryllup. :)

Et forum eller det å dele tanker og rundt organisering av et bryllup eller hvilken som helst annet arrangement, betyr ikke at man deler erfaringer, tips og råd for å overgå hverandre. Det bør da være innlysende vel.

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Et forum eller det å dele tanker og rundt organisering av et bryllup eller hvilken som helst annet arrangement, betyr ikke at man deler erfaringer, tips og råd for å overgå hverandre. Det bør da være innlysende vel.

Javel. Kommer vel helt an på øyet som ser

Skrevet

Javel. Kommer vel helt an på øyet som ser

Og det er nettopp poenget mitt ;-). En bør derfor ikke gå ut i fra at alle tenker som en selv, og ergo i denne sammenheng tror at alle har det som formål å være på et slikt forum for å se hva andre planlegger og gjør for å overgå andre.

• Liker 3
Skrevet

J

Hjelpes...

hva da hjelpes? det er så vanskelig å diskutere med deg når du bare kommer med de "hjelpes"kommentarene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...