Gå til innhold

Kjole konsultasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og det måtte du fortelle meg to ganger?

Og i stedet for å svare på det jeg faktisk skrev, valgte du å henge deg opp i ubetydelighet som dobbeltposting (grunnet teknisk feil).

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, men saken er den at jeg har ikke fått med meg overhodet at noen har vært fornøyd med kinakjole. Det er dog godt at de finnes.

Skrevet

Gjest, så mye som du henger så bryllupsforumet kan du vel ikke ha unngått å lese om flere som har vært fornøyde med kina-kjoler. Eller har du lukket øynene for det?

Er ikke det ganske tydelig at hun ikke har gjort det, siden hun sier at "har ikke hørt om noen som faktisk har blitt fornøyd"?

Anonym poster: e57a7632535ccd0aeb68827e2ad8e2c3

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Selvsagt finnes det mange bruder som er mer enn fornøyde med sine billig-kjoler, det har jo noe med forventninger og hvor pirkete man er. Jeg synes jeg ser feil og mangler feks ved passform og stoff (gjennomsiktig, blankt, etc) til og med på bilde, så hvordan de ser ut i virkeligheten vil jeg egentlig ikke tenke på. Når det er sagt mener jeg at alle bruder fortjener å føle seg som den vakreste den dagen og overrøses med komplimenter uavhengig hvor stor del av budsjettkaka kjolen tok. Det er ikke alle som kan eller ønsker å bruke en formue på et klesplagg. :)

JEG kunne ikke gjort det, jeg hadde pirket og furtet meg til en orginalkjole kjenner jeg meg selv rett. Det jeg reagerer mest på er at man ikke "eier" det faktum at man har brukt et bilde og bestilt se en look a like. Det er veldig lett å gi masse komplimenter for nydelig kjole og alt det der til et bilde, men kjolen man får i posten et par uker senere er jo ikke den.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du gjør selvfølgelig som du selv vil, men jeg personlig ville aldri i livet ha betalt for prøvetime. Det av et STORT prinsipp om at det er noe av det frekkeste jeg hører; at salonger skal ha penger for å få prøve kjolene. Ikke engang biler må man betale for å prøvekjøre eller meglere som skal ha seg betalt for å komme på visning. Jeg skulle gjerne hørt argumentene (som holder) for at brudesalonger skal ta seg betalt for dette. Hårreisende spør du meg!

Men det er MEG. Hva andre gjør er jo helt opp til de. Så lenge folk villig betaler for å prøve brudekjoler, vil det vel være salonger som villig også tar seg betalt.

Jeg ser du skriver at dette er eneste alternativet til design på kjole for deg så da må du jo nødvendigvis betale. Personlig hadde jeg mye heller brukt litt mer penger og heller reist til nabolandet eller en billig London tur for å kjøpe den der. Ja - reisen hadde blitt dyrere, men da hadde jeg ihvertfall ikke betalt en frekk butikk for å få prøve den + fått meg en tur på kjøpet :-)

de er vel redde for at kjolene skal bli ødelagt... eller noe? men utrolig frekt
Skrevet

Tja, jeg synes det er mer hårreisende at vi har noen bruder her som synes det er greit. :ler:

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ser fortsatt ikke problemet med å betale hvis man da får ekstra service og tid i selve salongen (får man ikke det faller selvsagt inngangspengene på sin egen urimelighet). Blir det samme som å dra til frisøren for å føne håret. Jeg ser personlig på en brudesalong som noe annet enn en vanlig butikk, og jeg ser ikke vitsen med å prøve en designerkjole når du uansett skal bestille en copycat fra nett. Resultatet må jo bli at man blir skuffet.

Noen bruder betaler i dyre dommer for å se på maten og overprisete blomsterdekorasjonene på Losby gods, mens man står som sild i tønner for å komme frem, mens andre bruker de samme pengene som inngangspenger for å prøve drømmekjolen.

Bruder bruker penger på de meste utrolige ting, så dette er ikke verre enn noe annet etter min mening. Og sett utifra et business perspektiv forstår jeg godt at noen utnytter muligheten til å ta betalt.

Skrevet

Bruder bruker penger på de meste utrolige ting, så dette er ikke verre enn noe annet etter min mening. Og sett utifra et business perspektiv forstår jeg godt at noen utnytter muligheten til å ta betalt.

Vel, hvis man som gjest får høre at det ikke blir fri bar f. eks eller at den og den venninna/kompisen ikke er invitert pga bruden ble totalt bridezilla og brukte penger på å få se på kjole.... Så hadde jeg takket nei takk til invitasjonen. For da har det her fenomenet med bryllup i vår tid gått for langt.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Vel, hvis man som gjest får høre at det ikke blir fri bar f. eks eller at den og den venninna/kompisen ikke er invitert pga bruden ble totalt bridezilla og brukte penger på å få se på kjole.... Så hadde jeg takket nei takk til invitasjonen. For da har det her fenomenet med bryllup i vår tid gått for langt.

Fenomenet bryllup har gått altfor langt allerede. Sier seg selv når man uten å anstrenge seg nevneverdig kan bruke 100` på en dag uten fri bar og gourmet.

Jeg synes faktisk alle bruder som insisterer på en dyr kjole, bør ha en brudgom/forlover/mor/hvem som helst som da insisterer på at det skal være fri bar/full pakke. Jeg synes det er en uting å fokusere kun på seg selv og ting som utelukkende kommer bruden til gode, skal man bruke mye på seg selv, må man bruke mye på sine gjester. (Jeg snakker ikke om å bruke vanvittige summer på sjokolade som gjestegaver eller duer som representerer kjærlighet og fred).

Endret av kiara_pusen
Skrevet

Fenomenet bryllup har gått altfor langt allerede. Sier seg selv når man uten å anstrenge seg nevneverdig kan bruke 100` på en dag uten fri bar og gourmet.

Jeg synes faktisk alle bruder som insisterer på en dyr kjole, bør ha en brudgom/forlover/mor/hvem som helst som da insisterer på at det skal være fri bar/full pakke. Jeg synes det er en uting å fokusere kun på seg selv og ting som utelukkende kommer bruden til gode, skal man bruke mye på seg selv, må man bruke mye på sine gjester. (Jeg snakker ikke om å bruke vanvittige summer på sjokolade som gjestegaver eller duer som representerer kjærlighet og fred).

Slike bruker å få høre det i ettertid. Ting blir snakket om. :ler:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Slike bruker å få høre det i ettertid. Ting blir snakket om. :ler:

Jeg har ikke vært i bryllup i voksen alder, men mamma har et par bryllup hun mer enn gjerne drar frem som eksempler på ikke fullt så vellykkede. Eneste aberet er jo at disse bryllupene nå er 20 år siden...

Slike ting går ikke i glemmeboken, da er det bedre å spandere fri bar med en gang. :fnise:

Skrevet

Jeg har ikke vært i bryllup i voksen alder, men mamma har et par bryllup hun mer enn gjerne drar frem som eksempler på ikke fullt så vellykkede. Eneste aberet er jo at disse bryllupene nå er 20 år siden...

Slike ting går ikke i glemmeboken, da er det bedre å spandere fri bar med en gang. :fnise:

Jeg var i to bryllup i fjor sommer, i år kom det også noen invitasjoner og jeg takket nei til de alle, innebefattet et søskenbarns bryllup. Jeg har bare fått nok av bridezillas som går amok pga nu er det "min tur", som de alle går rundt og tenker.

Skrevet

Vi skal overgå hverandre vettu. ;)

Du, det er hva de også prøver på, de er nemlig venninner hele gjengen, jeg har derfor meldt meg litt ut.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Du, det er hva de også prøver på, de er nemlig venninner hele gjengen, jeg har derfor meldt meg litt ut.

Skal ta igjen for behandlingen de selv fikk under hverandre sin planlegging. hehe.

Jeg er den første i min venninne gjeng som gifter seg, det er derfor ikke store sammenligningsgrunnlaget. Og det er egentlig ganske deilig. Det finnes ingen tradisjoner om hva man bør ha av gjestegaver eller hvor mange bryllupsmesser man må delta på, for ikke snakke om at kjolen allerede er bestilt, hadde ikke behov for å bruke måneder på sightsing i ulike salonger.

Bryllupet er egentlig planlagt ferdig og det tok skuffende kort tid. :fnise: dette skal jo være mitt livs viktigste dag det må jo planlegges i minst 2 år i forveien intensivt.

Skrevet

Bryllupet er egentlig planlagt ferdig og det tok skuffende kort tid. :fnise: dette skal jo være mitt livs viktigste dag det må jo planlegges i minst 2 år i forveien intensivt.

Du vet nå aldri, kan være du blir gift på nytt en gang.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Du vet nå aldri, kan være du blir gift på nytt en gang.

Gifter meg nok igjen når jeg har passert førti. Da blir det alkoholfritt, diger stroppløs prinsessekjole og selskap i utlandet med en enda mer motvillig brudgom på slep. ;)

Skrevet

Gifter meg nok igjen når jeg har passert førti. Da blir det alkoholfritt, diger stroppløs prinsessekjole og selskap i utlandet med en enda mer motvillig brudgom på slep. ;)

Jepp, bløtkakekjole må på. Sier seg selv.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jepp, bløtkakekjole må på. Sier seg selv.

hehe, gleder meg allerede.

Nei, noen bridezillaes får opplyse meg om hva som skal gjøres for at bryllupet blir perfekt første gang! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...