Gå til innhold

Kjole konsultasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig kommet så vidt igang med planleggingen av bryllupet vårt som blir i august 2013 :danse:

Har vært innom en salong Oslo og har bestilt meg time til prøving av kjoler, noen som vet hva dette pleier å koste?

Bare så jeg har en liten pekepinn på hva jeg eventuelt må betale :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier det å koste noe å prøve kjoler da?

Skrevet

De stedene jeg har vært, har prøvetimen vært gratis. Cecilie Melli tar tusen kroner for prøving av brudekjoler, men jeg har ellers ikke hørt om andre som tar betalt.

Lykke til med prøving :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg trodde heller ikke at det kostet helt til jeg var på nettsiden til en salong i nærheten av der jeg bor ( de har ikke den kjolen jeg vil prøve) , så derfor måtte jeg til byen.

Skrevet

Jeg ville aldri i livet betalt ett eneste øre for å prøve kjoler. Da ville jeg valgt en annen salong. Har hørt enkelte er frekke nok til å ta betalt for prøving, og jeg mener dette er helt urimelig og ikke kan forsvares på noen som helst måte.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville aldri i livet betalt ett eneste øre for å prøve kjoler. Da ville jeg valgt en annen salong. Har hørt enkelte er frekke nok til å ta betalt for prøving, og jeg mener dette er helt urimelig og ikke kan forsvares på noen som helst måte.

Det er ikke bare å velge en annen salong når det bare er den salongen på hele østlandet som fører den designeren som har kjolen jeg har sett meg ut :glare:

Skrevet

Det er ikke bare å velge en annen salong når det bare er den salongen på hele østlandet som fører den designeren som har kjolen jeg har sett meg ut :glare:

Du gjør selvfølgelig som du selv vil, men jeg personlig ville aldri i livet ha betalt for prøvetime. Det av et STORT prinsipp om at det er noe av det frekkeste jeg hører; at salonger skal ha penger for å få prøve kjolene. Ikke engang biler må man betale for å prøvekjøre eller meglere som skal ha seg betalt for å komme på visning. Jeg skulle gjerne hørt argumentene (som holder) for at brudesalonger skal ta seg betalt for dette. Hårreisende spør du meg!

Men det er MEG. Hva andre gjør er jo helt opp til de. Så lenge folk villig betaler for å prøve brudekjoler, vil det vel være salonger som villig også tar seg betalt.

Jeg ser du skriver at dette er eneste alternativet til design på kjole for deg så da må du jo nødvendigvis betale. Personlig hadde jeg mye heller brukt litt mer penger og heller reist til nabolandet eller en billig London tur for å kjøpe den der. Ja - reisen hadde blitt dyrere, men da hadde jeg ihvertfall ikke betalt en frekk butikk for å få prøve den + fått meg en tur på kjøpet :-)

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er direkte frekt å ta betalt for konsultasjon. Det er jo under denne konsultasjonstimen at de skal selge inn kjole til deg, for så å tjene penger. Men igjen, det er jo til syvende og sist du som skal ha kjolen og dersom dette er eneste stedet som de har kjolen du ønsker så har du egentlig ikke noe valg. Jeg ville nok ikke hatt et prinsipp her - for det går jo egentlig bare utover deg selv ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er direkte frekt å ta betalt for konsultasjon. Det er jo under denne konsultasjonstimen at de skal selge inn kjole til deg, for så å tjene penger. Men igjen, det er jo til syvende og sist du som skal ha kjolen og dersom dette er eneste stedet som de har kjolen du ønsker så har du egentlig ikke noe valg. Jeg ville nok ikke hatt et prinsipp her - for det går jo egentlig bare utover deg selv ;)

Ikke nødvendigvis... Jeg tror ikke noe på at det bare finnes EN kjole eller EN designer. Det finnes MANGE kjoler som vil passe like godt. Akkurat som ektemenn :-)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Belle Amie i Bergen tar betalt, 350 kroner, for prøving. Er enig med Portvinpiken, synes det er tull at salonger skal ta seg betalt for at man skal prøve kjolene. Jeg skal likevel prøve der da de annonserte med 30 gretis prøvetimer for de første og det var jeg heldig å få! :)

Skrevet

Grunnen til at flere og flere salonger tar betalt for prøving er jo fordi mange frekke (og gjerrige) bruder drar på prøvetime, tar bilde av seg i ønsket kjole og sender dette til kina når de bestiller billigkjoler. Dette taper jo butikkene på, så jeg skjønner veldig godt at de har måttet ta grep.

Skrevet

Grunnen til at flere og flere salonger tar betalt for prøving er jo fordi mange frekke (og gjerrige) bruder drar på prøvetime, tar bilde av seg i ønsket kjole og sender dette til kina når de bestiller billigkjoler. Dette taper jo butikkene på, så jeg skjønner veldig godt at de har måttet ta grep.

Hvor har du hørt den dumme unnskyldningen? Dette kan da gjøres med alle produkter, og i disse internet tider finnes det jo allerede flust av bilder av alle brudekjolene på nett! I tillegg legger jo butikkene selv ut kjolene på sine hjemmesider. Så den forklaringen må butikken dra lenger ut på landet med! hehe

• Liker 1
Skrevet

Hørte det på NRK dagsrevyen, og jeg synes ikke det høres urimelig ut egentlig. Det har i allefall dukket opp etter at fenomenet "Kinakjoler" ble mer utbredt. Og ja, bilder av kjolene ligger på nett, men de aller færreste vil bestille en kjole uten å ha prøvd modellen.

Skrevet

Hørte det på NRK dagsrevyen, og jeg synes ikke det høres urimelig ut egentlig. Det har i allefall dukket opp etter at fenomenet "Kinakjoler" ble mer utbredt. Og ja, bilder av kjolene ligger på nett, men de aller færreste vil bestille en kjole uten å ha prøvd modellen.

Ja men folk kan da umulig la seg lure så lett? Selvfølgelig er det helt riv ruskende urimelig! Bilder er èn ting - og en helt idiotisk grunn for å innføre betaling for å prøve kjoler - kanskje de også skulle kreve å få kopi av prøvingsattesten for å være sikker på at man virkelig skal gifte seg.

Nei, vet du hva; i min verden finnes det ikke en eneste god grunn til at en butikk skal ta seg betalt for å prøve klærne de selger! Det er rett og slett uhørt og ikke så rent lite frekt!

• Liker 1
Skrevet

På samme måte som det er frekt å dra på prøvetime uten hensikt å kjøpe kjole fra salongen.

Skrevet (endret)

På samme måte som det er frekt å dra på prøvetime uten hensikt å kjøpe kjole fra salongen.

Veeeel, da kan man dra noen sammenlikninger; er det frekt å prøvekjøre en bil å bruke tiden til selger + bensin på bilen hvis man ikke er sikker på at det er denne man vil ha? Hva med å gå på restaurant å kun bestille en suppe istedenfor en tre retters middag? Man opptar jo bordet og potensielt flere plasser som kunne innbragt mer inntekt for restauranten.

Så nei - sorry. Det går ikke an å overbevise meg om at det finnes noen som helst grunn til å ta penger for å prøve klær. Beklager.

Red. Det er da ikke frekt å gå inn i andre butikker å prøve klær i eninga og bruke selgers tid men allikevel komme tomhendt ut igjen.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Skrevet

Enig med Portvinspiken. Hadde aldri i verden betalt for å få prøve en kjole. Never.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er tilfelle at denne salongen tar seg betalt, lurte bare på om dette var vanlig i Oslo området og evt hva disse prisene ligger på.

og jeg betaler gjerne for at de skal sette av tid til meg, og gi av seg selv for å finne denne ene kjolen jeg skal bruke på en av de største dagene i livet mitt :)

det må jo være lønnsomt å drive salongen også, ser at de andre salongene som tar betalt trekker summen ifra kjolen hvis man velger å kjøpe der.

Skrevet

Ikke nødvendigvis... Jeg tror ikke noe på at det bare finnes EN kjole eller EN designer. Det finnes MANGE kjoler som vil passe like godt. Akkurat som ektemenn :-)

Jeg er helt enig med deg, men dersom hun har sett seg ut en spesifikk kjole så er det jo vanskelig å få den ut av hodet. Så jeg forstår jo at hun ønsker å prøve den. Men jeg støtter ikke at salongene skal ta betalt for prøving.

Hihi...Jeg velger å tro at min fremtidige ektemann passer LITT bedre til meg enn resten av mannfolka ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, men dersom hun har sett seg ut en spesifikk kjole så er det jo vanskelig å få den ut av hodet. Så jeg forstår jo at hun ønsker å prøve den. Men jeg støtter ikke at salongene skal ta betalt for prøving.

Hihi...Jeg velger å tro at min fremtidige ektemann passer LITT bedre til meg enn resten av mannfolka ;)

Ja det får vi da inderlig håpe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...