Gjest Vicci Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Visste ikke helt hvor jeg skulle putte denne, men her er det. Jeg fikk en ring i sommer, den er fra pandora, og er ganske så pen. http://www.pandora.net/nb-no/explore/products/rings#!190618CZ Hvis dere ser så er det på en måte små hull i ringen. Jeg brukte denne ringen hver dag hele tiden, og etter en måned eller to begynte den å lukte ekkelt. Jeg har jo smurt meg med håndkremer og diverse og tatt i alt mulig, så tror dette kommer inn i ringen og lager vond lukt. Etter en stund fikk jeg eksem på ringfingeren, og jeg har ALDRI noe slikt. Jeg bytter hånd, og etter kort tid var det eksem der også. Jeg liker denne ringen, og har lyst å bruke den, men hvordan kan jeg rense eller få renset den? Noen tips?
Gjest hedgepig Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Klorin? Men pass på at det ikke misfarger den;)
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Klorin? Men pass på at det ikke misfarger den;) Du kan ta den med til en (dyktig) gullsmed og få råd. Men antagelig må du rense den minst en gang i måneden, så hva med å investere i en smykkerenser (en slik maskin)? Anonym poster: c4b15727305edeb009c64c62a5e62f9b
Gjest Lille-pus Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Du bør nok absolutt få ringen renset, gjerne hos en gullsmed. Vedkommende vil også kunne gi deg råd om hvordan du steller ringen hjemme slik at du holder den ren. Nå skal det være slutt på bruk av nikkel i smykker, men det kan jo være verd å undersøke litt om det skulle være noen av tilsetningene som kan gi allergiske reaksjoner
Jolene Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Legg den i ett glass vann som du tar zalo i, gjerne over natten og skyll den om morgenen. Dersom ikke dette funker ville jeg tatt den med til en gullsmed
muttra Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 som gitte sier legg den i et glass med zalo-vann natten over, skyll den så godt med rennende lunket vann, og rist godt av vannet og la den tørke noen timer i friluft før du tar den på igjen ikke ta på ringen rett etter at du har smurt inn hendene med krem (la kremen trekke godt inn i huden først), og ta av ringen før handvask siden de hullene er der så fylles ringen med vann og hudflak og fukten avfgis stadig til huden og kan gi fukt eksem, viss du fortsatt får eksem ville jeg sjekket om den inneholder soffer som du kan reagere allergisk i mot
loffen Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg ville også brukt zalo-trikset, og i tillegg børstet den ren med en myk tannbørste.
Joe Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Hei! Jeg ville dratt til en gullsmed først og fått den skikkelig renset en gang, og så startet med å rense på den måten de andre foreslo over her, en gang i måneden omtrent. Ikke ha ringen på når du smører deg med krem, lager mat, eller andre ting som er litt klinete. Ringer med steiner i bør renses ofte, fordi døde hudceller, og rester av alt du tar på samler seg opp inni den. En veldig myk barnetannbørste og litt lunkent zalo-vann vil nok ikke skade ringen din. Hilsen gullsmed-student.
Wonders Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 denne type ring er bakteriebomber, rens den skikkelig ett par ganger i året hos gullsmed, og ukentlig hjemme med zalo. Veldig pen ja, ts, det skal du ha ;D
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg tåler bare smykker i gulv eller sølv.. kanskje det er derfor du får eksem? Anonym poster: dca2a4fc9544e5918cc334061cc39e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå