Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Andrine ble utsatt for seksuelle overgrep da hun var 13 år gammel. Men selv om moren hennes leverte telefonnummeret til mulige gjerningspersoner, gjorde politiet ingenting. Det tok flere år før politiet innkalte mistenkte til avhør. I denne perioden skal jenta ha blitt utsatt for overgrep av sju menn fra et kurdisk miljø. Kun én av overgriperne ble dømt. Andrine fikk store problemer, og døde av en overdose bare 21 år gammel. Foreldrene til Andrine forteller at det var veldig frustrerende å vente i årevis uten at politiet gjorde noe. – Jeg regnet jo med at de kom til å ta det på alvor, hun var bare et barn. Og vi gikk og ventet på at de skulle gjøre noe, sier moren til Andrine. Foreldrene gjorde sitt beste for å beskytte datteren. Hun ble blant annet kjørt til skolen, og hentet da skoledagen var over. Men familien kunne ikke følge henne 24 timer i døgnet. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/andrine-ble-utsatt-for-gjentatte-overgrep-politiet-gjorde-ingenting-3713101.html Saken omhandler den unge jenta Andrine som fra hun var 13 år gammel ble utsatt for gjentatte overgrep fra det kurdiske miljøet på Kongsvinger. Det skal i hovedsak ha vært 7 kurdere som sto for de verste overgrepene, men bare en av dem ble noensinne dømt. Den lille jenta var maktesløs mot en hel gjeng av voksne som konstant jaktet på henne. Andrine fikk mindre og mindre motstandskraft og uten at politiet eller skolen grep inn og beskyttet henne så var hun sjanseløs. http://www.fyret.nu/2012/10/20/andrine-ble-utsatt-for-voldtekter-i-flere-ar-uten-at-politiet-grep-inn/
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Ikke så merkelig. Politiet var nok stort sett opptatt med å lure i buskene i diverse 50- og 60-soner på oppdrag fra stat og regjering for å sørge for at budsjettet gikk i balanse......
Gjest Eurodice Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Dette var sjokkerende å lese. Jeg har ikke sett dette før nå. Stakkars Andrine, stakkars foreldre. Jeg kjenner dem godt. Vi var kolleger der jeg arbeidet før jeg flyttet til en annen by. Jeg får vondt langt inni sjelen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Kan tenkes at politiet var redde for å bli anklaget for rasisme. Anonym poster: 2c15b1eb090ea06bf442280b8cbfee59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå