Gå til innhold

Jenter med høyere utdanning, vær ærlig! har spørsmål om status og sånt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som kelner, vet at det ikke er den mest glamorøse jobben, man tjener ikke så veldig mye.

Men det jeg lurer på er om dere jenter som har god utdanning, bachelor/master osv kunne tenke dere å date en en med en simpel utdanning?

Eller er det noe dere prøver å unngå?

Dere kan gjerne svare anonymt, så lenge det er ærlig.

Anonym poster: 70d6dc56d7f99416eb11f319d89b08b7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet har utdannelse ingenting å si. Men siden jeg er nerd passer jeg jo godt sammen med en annen nerd, så da ble det sånn :) Men jeg synes ikke du skal tenke på det! Om ikke du bekymrer deg for det vil ikke jenta merke noe heller.

Anonym poster: 9325447ec9c67fbf41d4c435eed559cb

• Liker 2
Skrevet

Han jeg dater nu er lastebilsjåfør. Han er verdens kuleste og herligste fyr. Det er fyrens personlighet som er avgjørende, ikke jobben hans.

• Liker 6
Skrevet

Antall studiepoeng betyr ingenting, men å bli utfordret intellektuelt er det mest sexy jeg vet. Hvem som helst som klarer det har sjans.

Anonym poster: 2afe6d952365279f507d6104033ba088

• Liker 17
Skrevet

Så lenge personen har vett i skallen, så betyr det nada.

Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom du klarer å følge meg ned i dypet i samtalene, spiller det ingen rolle hvilken utdanning eller lønn du har.

Hvordan ser du selv på det, siden du spør? Ville du ha datet meg, dersom jeg tjener tre ganger så mye som deg? Ville du ha følt deg vel i vennegjengen min, som i stor grad består av akademikere? Ville du ha dratt meg med i vennegjengen din (som jeg selvsagt ikke aner utdanning/lønnsnivå på)?

• Liker 4
Skrevet

Så lenge personen har vett i skallen, så betyr det nada.

Amen!

• Liker 1
Skrevet

Det betyr ingenting! :wink:

Skrevet

Jeg kommer til å ha bachelor i 2014, men jeg bryr meg pent lite om en kar har bachelor, doktorgrad eller bare vgs..

Jeg er 22 og har akkurat gått ut av et 6 års forhold, og han lever på nav.. Han jobber jo,men er gjennom nav. Så, slikt har ikke så mye å si for min del kan man si ;)

Så lenge fyren får inn litt penger i mnd så man overlever, og så lenge han er snill, god, kjekk og alt slikt, så er det bra nok ;)

Anonym poster: cc5b6e70fd52d3a60eb8d617e14ef4ce

Skrevet

Ikke date men pult!

• Liker 4
Skrevet

Dersom du klarer å følge meg ned i dypet i samtalene, spiller det ingen rolle hvilken utdanning eller lønn du har.

Hvordan ser du selv på det, siden du spør? Ville du ha datet meg, dersom jeg tjener tre ganger så mye som deg? Ville du ha følt deg vel i vennegjengen min, som i stor grad består av akademikere? Ville du ha dratt meg med i vennegjengen din (som jeg selvsagt ikke aner utdanning/lønnsnivå på)?

Jeg er flink til å holde interessante samtaler i gang, men hva ville dere "akademikere" snakke om, verdens/norges tilstand, eller deres jobb.

Den jenta jeg er interessert er nylig uteksaminert med master i farmasi. Dersom vennene hennes hadde snakket om de nye medikamentene, så hadde jeg ikke hatt noe å bidra med.

Så hva ville samtalene egentlig handle om.

Anonym poster: 70d6dc56d7f99416eb11f319d89b08b7

Gjest Tidssone
Skrevet

Kjære deg. Du må nesten ta kontakt med akkurat den jenta du er interessert i, for å få svar på det du egentlig lurer på. Det hjelper deg ikke en millimeter at damene her inne synes det er greit. Om man faller for noen handler om mange andre ting enn utdannelse. Jeg har vært gift med en som ikke hadde noen grad i det hele tatt og det var ikke manglende utdannelse som gjorde at forholdet røk.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Så lenge personen er samfunnsinteressert, engasjert og er noenlunde kritisk til det han leser, vil det ikke ha noe å si hva han er utdannet.

Forøvrig, en av mine beste venninner er farmasøyt. Ingen andre enn andre farmasøyter forstår hva hun snakker om når hun snakker fag. :)

Endret av Badabing
  • Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke et krav at mannen skal ha høyere utdanning, men jeg har fortsatt til gode å treffe en uten som jeg føler at jeg er på nett med.. Oddsen for at jeg skal treffe en mann med lavere utdanning som jeg vil falle for er nok ganske dårlig.. Det er vel helst det jeg tenker på, ikke at han MÅ ha høyere utdanning.

Har selv en mastergrad innen realfag/teknologi og endel studiepoeng innen andre fagområder i tillegg til at jeg er venstrevridd, opptatt av kosthold og trening, har en fremtredende "klarer meg sjæl"- innstilling, er litteraturjunkie og IT-nerd in spe.. Hard å tlfredsstille uansett utdanningsgrad på mannen mao..

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært sammen to stykker (neida, ikke samtidig ;) ) som hadde "bare" VGS. Det var ikke noe problem for meg iallfall, mulig de følte det annerledes. Hvor ofte sitter man og snakker fag, liksom?

På alle andre temaer stilte vi på like fot i den forstand at enkelte temaer kunne jeg mer om, mens andre temaer var hans hjemmebane.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig med Cata. Så lenge fyren er normalt oppegående og nogenlunde interessert i verden rundt seg, er det mye viktigere for meg at han er empatisk, real og grei, driver med noe han selv syns er meningsfullt, og at han får meg til å le, og at han har "noe" som gjør at jeg får lyst på ham, enn at han har utdanning. Jeg trenger liksom ikke snakke fag hjemme, det gjør jeg jo dagen lang på jobb...

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Gjest Nigiria
Skrevet

Har master+et par år selv, men bryr meg ingenting om utdannelse verken på venner eller en date. Det viktigste er at man er på nett og ler av det samme. Det har jeg opplevd med flere folk uavhengig av utdannelse.

Og et apropos: En med master i sosiologi og en med master i fysikk har nødvendigvis ikke så mye til felles de heller, utover 5 år på skolebenken.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har høyere utdannelse og er gift med en taxisjåfør uten fullført videregående engang. Spiller ingen rolle for meg hva slags yrke han har.

Jeg tenker som så at man ikke trenger å ha lav utdannelse for å ikke kunne bidra med stort i en samtale om "nye medikamenter", som du sier.

Anonym poster: 42652b24852b61d96d8bf816818258d1

Skrevet

Jenter svarer veldig "politisk korrekt" i en tråd på et forum som dette.

I det virkelige liv derimot... Hvis du lager en profil på match eller sukker og skriver at du ikke har noen høyere utdanning så vil alle, alle, damene droppe å svare på mail fra deg eller å kontakte deg.

Damer er veldig interessert i penger og status. Få damer, ikke ingen men få, bryr seg om å bli kjent med en med et åpent sinn og har et ønske om å faktisk finne kjærligheten.

De fleste kvinner i dag er veldig opptatt av det materielle, utseende og status.

Sorry, men sånn er det.

Anonym poster: dd5904d8030bc3771d424e06eabfa8ab

• Liker 2
Skrevet

Det er mange med mastergrad/doktograd jeg har fint lite til felles med. Så lite at det nesten gjør vondt å sosialisere sammen.

Det går jo langt mellom hver gang meg og en typisk realfagsnerdeperson finner fullstendig tonen, de er generelt ikke så samfunnsinteresserte som meg.

Ikke blir de med meg på konserter og drikker øl heller, og ikke interesserer jeg meg for deres sykkelhobby og skigåing.

Jeg har venninner som er biologer, har doktorgrad og diverse, men vi skjønner ingenting av hverandre fagfelt og snakker aldri om jobbrelaterte ting.

Intellekt er en vesentlig greie her, en person som bare jobber for å tjene penger til festing og sydenturer er no go, altså. Han ville vel heller ikke kastet seg etter meg, akkurat - så sånt er nok ofte gjensidig :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...