Gå til innhold

Milier, hudormer, rynker, problemhud...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som reagerer på alt med rødhet og acne- sjekket dere for rosacea? Hos en hudlege? Hvis det er det- kan igjen en hudterapeut hjelpe til for å roe ned og behandle... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arvelig? Noen er dessverre mer disponert for linjer... 😔 Det er kjipt... Merket selv når jeg jobbet skift til 12 på natta og var ikke i seng før halv 3 og var oppe halv 7 igjen - fikk en del linjer da... 😔 Men lagt på meg 10 kg - fått mer fett så har de forsvunnet 😝 hehe...

Min mor er snart 60 og for alderen synes jeg ikke hun har spesielt mye rynker jeg da. Men er litt vanskelig å være objektiv da.

Det er vel helt vanlig å ha linjer fra nesevingene til munnvikene? Tror neppe solfaktor hjelper for dem ... du kan jo evt slutte å smile. Så bremser du kanskje utviklingen ... :(

Anonym poster: 56e7a98ac52df080b57974e67bf0c4ef

Faktisk virker det som om linjene fra nesevingen til munnvikene kommer av gjesping, ikke smiling. Og er litt vanskelig å la være å gjespe, selv om jeg faktisk har prøvd :fnise:

milier får en ofte pga tørr hud. så huden din trenger iallefall fukt. de miliene kan som en annen sier stikke med nål. de sorte prikkene. har du forsøkt å klemme de ut?

ta deg en tur til hudpleier du og få tatt en analyse av huden, så kan du få tilbudt produkter som passer til din hud. høres ut som huden din ikke får det den trenger.

har du gått til forskjellige hudpleiere eller bare en?

Aldri vært til en hudpleier eller noe slikt i hele mitt liv. Vokste opp på fattigdomsgrensen så ble aldri brukt penger på slikt eller hudpleie produkter.

har du prøvd pore strips for hudormer på nese?

Anonym poster: c591782becde4b3f1301cedeac28ac94

Prøvd strips ja, hjalp ikke nevneverdig dessverre:\

Anonym poster: fbce90defa38a072d2c7aea4350e6264

Skrevet

Dere som reagerer på alt med rødhet og acne- sjekket dere for rosacea? Hos en hudlege? Hvis det er det- kan igjen en hudterapeut hjelpe til for å roe ned og behandle... :)

Ja, jeg har sjekket meg for det og fått diagnose. Fikk en gel (Rozex), men denne hjelper ikke noe særlig. Men jojobaoljen roer ned den røde huden bedre enn noen krem jeg har prøvd.

Anonym poster: e5e88a34770a59ff8d9f9f2dcaba4ffe

Skrevet

Ja, jeg har sjekket meg for det og fått diagnose. Fikk en gel (Rozex), men denne hjelper ikke noe særlig. Men jojobaoljen roer ned den røde huden bedre enn noen krem jeg har prøvd.

Finnes flere behandlingsmetoder, feks. gis det tetracykliner mot rosacea.

Gjest badeand1
Skrevet

Skriver under på denne. Jeg har veldig fuktfattig sensitiv hud som reagerer på alt med rødhet og kviser. Har prøvd sensitiv seriene fra matis, decleor, md pluss apotek serier, ingenting hjalp, gjorde det heller verre. Så oppdaget jeg jojobaolje, og det er jeg veldig glad for :)

Samme som meg det! hvor kjøper du jojobaoljen og hvordan bruker du den?

Skrevet

Så bra at du har funnet ut noe som hjelper...

Rosacea er ikke enkelt - jeg har jobbet med noen gode kremer og renser som ga gode resultater... Roet ned og styrka opp huden...

Anonym poster: 8c8f05c280e99de31909bac3f83ebf73

Skrevet

Finnes flere behandlingsmetoder, feks. gis det tetracykliner mot rosacea.

Skal være forsiktig å gå på for mye tetracykliner også... Er ikke bare å stappe kroppen full med ting... Til slutt hjelper det ikke - det er antibiotika... Det er bivirkninger med det også....

Skrevet

Så bra at du har funnet ut noe som hjelper...

Rosacea er ikke enkelt - jeg har jobbet med noen gode kremer og renser som ga gode resultater... Roet ned og styrka opp huden...

Anonym poster: 8c8f05c280e99de31909bac3f83ebf73

Nei, rosacea er noe skikkelig herk. Hvilke renser og kremer er det du tenker på? Jeg er inne i en dårlig periode nå. Tror det er den kalde vinterlufta sin feil ja :(

Skrevet

Samme som meg det! hvor kjøper du jojobaoljen og hvordan bruker du den?

Kjøper på helsekost (økologisk og kaldpresset). Tar litt i hendene og smører på renset fuktig hud morgen og kveld. Du trenger ikke så mye da den er ganske drøy.

Skrevet

Nei, rosacea er noe skikkelig herk. Hvilke renser og kremer er det du tenker på? Jeg er inne i en dårlig periode nå. Tror det er den kalde vinterlufta sin feil ja :(

Sterk mat? Alkohol? Sol?

Mange hudpleiemerker er gode for rosacea - spesielt ett jeg jobba med: pevonia botanica... Men det er veldig dyrt😞 meeen ikke bestill på strawberry.net - da kan ikke hudpleiere love resultater - pga leverandøren leverer ikke til de... (Leverandøren og de som lager produktet i Florida)

Hva slags produkter har du prøvd?

Skrevet

Skal være forsiktig å gå på for mye tetracykliner også... Er ikke bare å stappe kroppen full med ting... Til slutt hjelper det ikke - det er antibiotika... Det er bivirkninger med det også....

Jeg tok meg bryet med å reise meg fra sofaen for å hente en dermatologibok. Isotretinoin kan også prøves visstnok. Heldigvis finnes et bredt spekter med behandlingsmetoder, så sjansen for å få det under kontroll er absolutt tilstede.

Skrevet

Roaccutane ja... Sterkere enn tetracykliner - igjen - ikke bra å gå på for ofte... Det kan hjelpe en periode - men man må finne noe som stabiliserer det over tid, roer det ned og bygger opp huden igjen...

Men noen ganger - i de værste tilfellene er tetracykliner og roaccutane et godt tilbud... Blir brukt også på de hardt ramma acne tilfellene - og jeg har jobbet tett med hudlege med en kunde....

Skrevet

Roaccutane ja... Sterkere enn tetracykliner - igjen - ikke bra å gå på for ofte... Det kan hjelpe en periode - men man må finne noe som stabiliserer det over tid, roer det ned og bygger opp huden igjen...

Men noen ganger - i de værste tilfellene er tetracykliner og roaccutane et godt tilbud... Blir brukt også på de hardt ramma acne tilfellene - og jeg har jobbet tett med hudlege med en kunde....

Roaccutan skal redusere talgkjertlene, så det burde, i teorien, ta knekken på deler av problemet. Og man tar vel helst kun én kur, verre med antibiotika. Men irritasjon og rødhet må jo gripes an på annet vis, selvfølgelig.

Skrevet

Roaccutan skal redusere talgkjertlene, så det burde, i teorien, ta knekken på deler av problemet. Og man tar vel helst kun én kur, verre med antibiotika. Men irritasjon og rødhet må jo gripes an på annet vis, selvfølgelig.

Jo men rosacea er ikke vanlig acne, kommer ikke ac overproduksjon av talg slik som acne. Derfor i praksis hjelper det ikke sånn... Man får som regel andre kremer fra hudlege ved rosacea!

Roaccutane er veldig sterkt, tørker deg ut innvendig som utvendig. Slimhinner og alt.

Skrevet

Jeg holder med unna alkohol og all mat som kan trigge rosacea, alt fra spinat til sjokolade til krydret mat. Bruker også solfaktor. Befinner meg nå i utlandet, men skal til legen igjen når jeg kommer hjem for å se hva videre behandling blir da denne kremen ikke virker. Ville jo helst slippe å ta medisiner, men akkurat nå er jeg villig til å gjøre hva som helst.

Skrevet

Ser den! Jeg kan anbefale deg å gå til hudterapeut so har pevonia botanica... :) Lykke til!!:) håper du får noe for det!!:)

Skrevet

Jo men rosacea er ikke vanlig acne, kommer ikke ac overproduksjon av talg slik som acne. Derfor i praksis hjelper det ikke sånn... Man får som regel andre kremer fra hudlege ved rosacea!

Roaccutane er veldig sterkt, tørker deg ut innvendig som utvendig. Slimhinner og alt.

Ja, det skal vel noe til før de tyr til det, men det blir gjort. Rosaceahuden ville sikkert ikke likt det, så jeg regner med det ikke er førstevalget akkurat. Blir spennende å se hva min hud synes om roaccutan, jeg begynner til uka :)

Skrevet

Ja, det skal vel noe til før de tyr til det, men det blir gjort. Rosaceahuden ville sikkert ikke likt det, så jeg regner med det ikke er førstevalget akkurat. Blir spennende å se hva min hud synes om roaccutan, jeg begynner til uka :)

Mot acne? Bare prøv å smør deg litt med fuktighetskrem på hender og slikt...:) mange som klager over tørr hud...:)

Lykke til!:) håper det fungerer!!:)

Skrevet

Mot acne? Bare prøv å smør deg litt med fuktighetskrem på hender og slikt... :) mange som klager over tørr hud... :)

Lykke til! :) håper det fungerer!! :)

Ja, man får nok nødvendigvis tørr hud. Men jeg vet ikke i hvilken grad jeg får det. Uansett kommer jeg til å smøre meg som en gal. Håper også det funker. Sier ifra! :)

Skrevet

Ja, man får nok nødvendigvis tørr hud. Men jeg vet ikke i hvilken grad jeg får det. Uansett kommer jeg til å smøre meg som en gal. Håper også det funker. Sier ifra! :)

Ja gjør det!:).

Ta omega 3 - det hjelper å smøre fra innsiden - med gode fettsyrer:) gir ikke acne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...