Gå til innhold

Milier, hudormer, rynker, problemhud...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sorte prikker på nesen og milier(hvite prikker) på kinnbeinet ved øynene siden tenårene og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dem. Har prøvd skrubb på dem men det hjalp ikke. Prøvd sånne plaster greier man limer på nesa for å rive ut hudormer, men det hjelper ikke nevneverdig det heller.

Ellers har jeg fet hud i pannen og på nesen, som flasser innimellom rundt nesevingene. Jeg er tørr/fettfattig og litt rød i kinnene.

I tillegg har jeg begynt å få fine linjer i pannen, og på overleppen(strekker seg fra nesevingene og ned mot munnviken, ser dem ekstra godt etter jeg har gjespet), samt masse rundt øynene. Jeg er 25:( Kommer til å se ut som et monstrum innen jeg er 30 :grine:

Anonym poster: fbce90defa38a072d2c7aea4350e6264

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Milier kan du bli kvitt ved å bruke en nål.Prøv å stikk hull på huden men vær forsiktig! Jeg har gjort det og de er borte nå, men pass på å ikke stikk for dypt. Og stikk fra siden.

Er vel ikke noe folk flest anbefaler men.

Skrevet

Milier ved øyeområder fås oftest fordi man reagerer på øyenkremen.

Har du forsøkt å bytte?

Beste prevensjon mot rynker er dagkrem med SPF, 25 eller mer :=)

Anonym poster: 5fcc83d52a286880741f0ae29745155e

Skrevet

Milier ved øyeområder fås oftest fordi man reagerer på øyenkremen.

Har du forsøkt å bytte?

Beste prevensjon mot rynker er dagkrem med SPF, 25 eller mer :=)

Anonym poster: 5fcc83d52a286880741f0ae29745155e

Aldri brukt øyekrem i hele mitt liv:P

Føler meg litt teit å bruke solfaktor når jeg bor i nord Norge men kan vel umulig bli verre da.

• Liker 1
Skrevet

Continuous renewel seum fra MD, god rens, god skrubb og alltid fuktighetskrem og SPF!

Anonym poster: 5ab1f0a5ac81b0647c559b51d04b5831

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å reise til en hudterapeut- på en salong og ta en time der - de tar bort hudormer, milier og acne på en trygg måte. Man kan fjerne de selv med nål - nevnt over - men man skal ikke stikke for dypt - kan lage arr... Dessverre... Det er spesielle metoder og produkter som blir brukt av profesjonelle...

Jeg er hudterapeut og jobbet mye med acne når jeg jobbet i salong...

Linjer - kommer av sol,røyk og livsstil - og man kan reversere til en viss grad - gode kremer kan hjelpe mye- de MÅ IKKE koste mye!!! Vitaminkremer gjør mye, kollegene og ellastin... Men selvfølgelig - hudpleiemerkene koster mer- og de kan love resultater fortere - hvis de brukes som de skal....

Igjen - anbefaler jeg deg en time hos en flink hudpleier som kan forklare mer - om ingredienser osv...

:)

Jeg selv jobber mye med dette - og fikk gode resultater:)

*det er utrolig morro- jeg jobbet for å få resultater gjerne ved første behandlingen!

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å reise til en hudterapeut- på en salong og ta en time der - de tar bort hudormer, milier og acne på en trygg måte. Man kan fjerne de selv med nål - nevnt over - men man skal ikke stikke for dypt - kan lage arr... Dessverre... Det er spesielle metoder og produkter som blir brukt av profesjonelle...

Jeg er hudterapeut og jobbet mye med acne når jeg jobbet i salong...

Linjer - kommer av sol,røyk og livsstil - og man kan reversere til en viss grad - gode kremer kan hjelpe mye- de MÅ IKKE koste mye!!! Vitaminkremer gjør mye, kollegene og ellastin... Men selvfølgelig - hudpleiemerkene koster mer- og de kan love resultater fortere - hvis de brukes som de skal....

Igjen - anbefaler jeg deg en time hos en flink hudpleier som kan forklare mer - om ingredienser osv...

:)

Jeg selv jobber mye med dette - og fikk gode resultater:)

*det er utrolig morro- jeg jobbet for å få resultater gjerne ved første behandlingen!

Linjer kommer av livsstil ja. Jeg som bor i nordnorge og knapt ser sola, ikke røyker eller drikker, spiser sunt og trener 3-4 ganger i uka. Føles litt fånyttes egentlig...

Men skal prøve meg på en hud terapeut:)

Skrevet

Linjer kommer av livsstil ja. Jeg som bor i nordnorge og knapt ser sola, ikke røyker eller drikker, spiser sunt og trener 3-4 ganger i uka. Føles litt fånyttes egentlig...

Men skal prøve meg på en hud terapeut:)

Arvelig? Noen er dessverre mer disponert for linjer... 😔 Det er kjipt... Merket selv når jeg jobbet skift til 12 på natta og var ikke i seng før halv 3 og var oppe halv 7 igjen - fikk en del linjer da... 😔 Men lagt på meg 10 kg - fått mer fett så har de forsvunnet 😝 hehe...

Skrevet

Har du først fått hudormer og milier får du dem kan bort ved å presse dem ut.

Anonym poster: 8ea311edb8cd55d4d15e39e99e544a86

Skrevet

Jeg pleide å fjerne milier med nål før, som flere over her nevner. Som regel var det vellykket, men jeg har også fått arr/pigmentflekker de stedene jeg stakk for dypt og fikk litt betennelse. Så jeg vet ikke om jeg vil anbefale det. Da jeg begynte å faste to dager i uka, forsvant miliene med en gang. Tror de skyldes fett i blodet eller noe sånt.

Det er vel helt vanlig å ha linjer fra nesevingene til munnvikene? Tror neppe solfaktor hjelper for dem ... du kan jo evt slutte å smile. Så bremser du kanskje utviklingen ... :(

Anonym poster: 56e7a98ac52df080b57974e67bf0c4ef

Skrevet

Melder meg på her. Har hatt ganske synlige hudormer fra barneskolen, og de er fortsatt ikke borte. Så hvis noen har et godt rensemiddel blir jeg glad (har vært hos hudpleier flere ganger, men er likevel ikke borte).

Skrevet

Hudormer er noe som kommer hele tiden tilbake - pga forurensning i lufta... Skitt og smuss legger seg i porene... Rensing morgen og kveld kan hjelpe - og skru be mellom 2-4 ganger i uka - spørs på hudtype. Og hudpleier fast f.eks 1 gang annenhver måned bare for å holde det vedlike... Her igjen - spørs på hudtypen....

Skrevet

Sensitiv blandingshud, til tider ekstremt fet i t-sonen, inkludert øyelokkene så det svir i øynene utpå dagen, og likevel flassende tørr rundt nesen. Urenheter og kviser har jeg hatt siden tenårene, og i så stor grad siden at jeg fleiper med at jeg er tenåring fremdeles. Sa jeg at jeg er 45?

Jeg har prøvd mye, inkl Decleor, Matis, Dermalogica, ingenting, Lactacyd, fete kremer, oljefrie kremer, med og uten lotion, med og uten peeling og i det hele tatt. Det meste har gjort vondt verre, og brillene sklir lenger ned på nesen jo fetere den blir. Jeg har vært hos hudpleier flere ganger, det hjelper akkurat ingenting.

Mitt livs første mirakelkur:

Vaske morgen og kveld med Sensilis skumvask. Tørker, fukter en hånd med lunent vann, heller to dråper Jojobaolje i hånden, blander og gnir inn. Lar resten lufttørke.

Dette begynte jeg med rett og slett fordi jeg gikk tom for krem og ikke fikk handlet på noen dager.

Dette er nå 3 måneder siden, og har jeg har ikke tenkt å kjøpe krem heller: mindre linjer, renere hud, sjelden kviser, utbrudd før mensen nesten ikke merkbart. Også så billig, da!

Skrevet

Melder meg på her. Har hatt ganske synlige hudormer fra barneskolen, og de er fortsatt ikke borte. Så hvis noen har et godt rensemiddel blir jeg glad (har vært hos hudpleier flere ganger, men er likevel ikke borte).

MD formuations.

Anonym poster: 5ab1f0a5ac81b0647c559b51d04b5831

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Har hatt sorte prikker på nesen og milier(hvite prikker) på kinnbeinet ved øynene siden tenårene og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dem. Har prøvd skrubb på dem men det hjalp ikke. Prøvd sånne plaster greier man limer på nesa for å rive ut hudormer, men det hjelper ikke nevneverdig det heller.

Ellers har jeg fet hud i pannen og på nesen, som flasser innimellom rundt nesevingene. Jeg er tørr/fettfattig og litt rød i kinnene.

I tillegg har jeg begynt å få fine linjer i pannen, og på overleppen(strekker seg fra nesevingene og ned mot munnviken, ser dem ekstra godt etter jeg har gjespet), samt masse rundt øynene. Jeg er 25:( Kommer til å se ut som et monstrum innen jeg er 30 :grine:

milier får en ofte pga tørr hud. så huden din trenger iallefall fukt. de miliene kan som en annen sier stikke med nål. de sorte prikkene. har du forsøkt å klemme de ut?

ta deg en tur til hudpleier du og få tatt en analyse av huden, så kan du få tilbudt produkter som passer til din hud. høres ut som huden din ikke får det den trenger.

har du gått til forskjellige hudpleiere eller bare en?

Endret av BettyBoop
Skrevet

Sensitiv blandingshud, til tider ekstremt fet i t-sonen, inkludert øyelokkene så det svir i øynene utpå dagen, og likevel flassende tørr rundt nesen. Urenheter og kviser har jeg hatt siden tenårene, og i så stor grad siden at jeg fleiper med at jeg er tenåring fremdeles. Sa jeg at jeg er 45?

Jeg har prøvd mye, inkl Decleor, Matis, Dermalogica, ingenting, Lactacyd, fete kremer, oljefrie kremer, med og uten lotion, med og uten peeling og i det hele tatt. Det meste har gjort vondt verre, og brillene sklir lenger ned på nesen jo fetere den blir. Jeg har vært hos hudpleier flere ganger, det hjelper akkurat ingenting.

Mitt livs første mirakelkur:

Vaske morgen og kveld med Sensilis skumvask. Tørker, fukter en hånd med lunent vann, heller to dråper Jojobaolje i hånden, blander og gnir inn. Lar resten lufttørke.

Dette begynte jeg med rett og slett fordi jeg gikk tom for krem og ikke fikk handlet på noen dager.

Dette er nå 3 måneder siden, og har jeg har ikke tenkt å kjøpe krem heller: mindre linjer, renere hud, sjelden kviser, utbrudd før mensen nesten ikke merkbart. Også så billig, da!

Skriver under på denne. Jeg har veldig fuktfattig sensitiv hud som reagerer på alt med rødhet og kviser. Har prøvd sensitiv seriene fra matis, decleor, md pluss apotek serier, ingenting hjalp, gjorde det heller verre. Så oppdaget jeg jojobaolje, og det er jeg veldig glad for :)

Anonym poster: e5e88a34770a59ff8d9f9f2dcaba4ffe

Skrevet

har du prøvd pore strips for hudormer på nese?

Anonym poster: c591782becde4b3f1301cedeac28ac94

Skrevet

har du prøvd pore strips for hudormer på nese?

Anonym poster: c591782becde4b3f1301cedeac28ac94

Hudormer på nesen går jo ikke bort for alltid kun ved å bruke en strips for å få dem ut, i så fall kunne man droppet stripsene og kun klemme dem ut. De hudormene som "går vekk" med utklemming er ikke et problem for de fleste. Det er de som kommer tilbake igjen og igjen til tross for utklemming som er noen jævler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...