Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har helt sikkert blitt opprettet lignende tråder før, men jeg ønsker en tråd der alle kan komme med lure skjønnhetstips. Alt fra kjerringråd som faktisk fungerer, sminketips, kosttilskudd og produktanbefalinger. Bring it!

Jeg kan starte:

Har du fått en stor kvise som du gjerne vil skal gro fort som f*** vil jeg anbefale å ha sinktabletter liggende. Legg en tablett i en liten skål med litt lunkent vann og vent noen minutter til den har smuldret litt opp. Ta litt på en q-tips og legg en liten dæsj rett på kvisen. La den ligge der i ca. 15 min og vask det bort med lunkent vann. Jeg tør ikke å anbefale bruk av dette i hele ansiktet som en slags ansiktsmaske til de som sliter med svært uren hud fordi jeg ikke har nok kunnskap om hva det egentlig gjør med huden. Jeg vet bare at sink ofte brukes som kosttilskudd mot uren hud fordi sink har en sårhelende effekt. Min erfaring er at oppløst sinktablett både tørker ut, demper betennelsen og gjør at kvisen gror fortere. Jeg har derfor brukt det som en nødløsning på en stor og betent kvise kvelden før en viktig anledning.

Anonym poster: e4b05c5acabf5e0f2e7f23b1c0e74d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage egne masker, peelinger osv til hud og hår. Rapsolje - med kaffe - bra for tørr hud og appelsinhud...

Grønt eple mot urenheter - bruk nettet og fantasien - matskape som velvære... For de som vil:o)

Skrevet

Jeg husker jeg brukte tannkrem på acne når jeg var tenåring - pga sinken ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ta kaffegrut, sukker, honning og olivenolje og bruk det som kropps eller ansiktsskrubb - helst i dusj, dette er grisete. Huden blir kvitt døde hudceller uten å bli tørr pga. oljen og honningen. Også lukter det godt :laugh:

Skrevet

Noe som fungerer bra for meg når det kommer til skjønnhetsprodukter, er å bytte på merker! Hver gang en shampooflaske eller en body lotion er gått tom, kjøper jeg en ny i et annet merke. Vet ikke hvorfor det er slik. Mulig det bare er meg...

Skrevet

Bruk en baby tannbørste med litt vaselin, puss leppene ett par min. Da fjerner du evt løs hud, og leppene føles større og du har et godt grunnlag for lipgloss eller leppestift

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noe som fungerer bra for meg når det kommer til skjønnhetsprodukter, er å bytte på merker! Hver gang en shampooflaske eller en body lotion er gått tom, kjøper jeg en ny i et annet merke. Vet ikke hvorfor det er slik. Mulig det bare er meg...

Jeg gjør det samme :) Merker at i allefall håret nyter godt av forandring.

Mitt skjønnhetstips for den som er plaget med uren hud er nattlysolje. Den tok i allefall de urenhetene hos meg som dukket opp under pms. For den som vil ha langt hår anbefaler jeg b-vitamin samt å holde seg unna friøsrer :laugh: Stuss tuppene 1-3 ganger i året, men ikke klipp det mer enn det. Da blir det ikke langt. Bruk så lite produkter som mulig, forutens vask og rens, i både hår og på huden.

Når det gjelder sminke har jeg ennå ikke sett en dame som ikke kler eyeliner, det gjør øynene både større og klarere.

Endret av Månestråle**
Skrevet

Md formulations skrubb for ansikt og kropp. Ingen over, ingen ved siden av!

Kérastase spesifique. Bain prévention. Jeg har veldig langt hår, men mister mye i stressperioder. Denne sjampoen har hjulpet meg mye.

Spis frukt og grønt, og drikk mye vann.

Skrevet

Bruk en baby tannbørste med litt vaselin, puss leppene ett par min. Da fjerner du evt løs hud, og leppene føles større og du har et godt grunnlag for lipgloss eller leppestift

Og du får tette porer! :tommelsmil:

Anonym poster: c4c2949c01571affb3c7682be3adfa45

Skrevet

Og du får tette porer! :tommelsmil:

på leppene?..

Skrevet

på leppene?..

Ved leppekanten. Det er vanlig å få tette porer der ved bruk av leppepomade med mineraloljer og/eller lanolin.

Skrevet

Ved leppekanten. Det er vanlig å få tette porer der ved bruk av leppepomade med mineraloljer og/eller lanolin.

Jeg har gjort dette i over femten år, og har ikke merket noe til porer.

Skrevet

Ansikts-skrubb: bland sukker med den ansiktsvasken du bruker til vanlig. Påføre - skrubb - vask av. Jeg gjør dette en gang i uken. Veldig billig, og fungerer bra for meg. Har lest at man kan bruke salt også, men jeg tenker at dette kanskje tørker ut huden? Jeg har hvertfall ikke prøvd det.

Skrevet

Ligg med fuktighetsmaske over natten. Jeg bruker en fra Shiseido, våkner opp og er kvitt tørre flekker.

Skrevet

Jeg har gjort dette i over femten år, og har ikke merket noe til porer.

At det ikke gir deg problemer er jo fint for deg, men det er likevel slik at det gir fort tette porer og dermed hudormer/sorte prikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...