Gå til innhold

Vasket kjøkkenvifte - nå problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden fant mannen min ut at han skulle pakke de ganske så fettete delene av kjøkkenvifta vår, i oppvaskmaskinen. Var vel filteret og noe mer, tror jeg.

Jeg har alltid bare hatt delene i varmt vann og salmiakk, så jeg vet ikke helt hvor godt det skal fungere å ha det i oppvaskmaskinen, og om det i det hele tatt er så lurt.

Saken er at nå i dag satte jeg på neste maskin, og for første gang har jeg opplevd et dårlig vaskeresultat. Flere av tingene var like skittent som da jeg satte det inn. Bare fatene var rene, noe som er overraskende, siden jeg alltid har vært så fornøyd med oppvaskmaskinen vår.

Så jeg spør dere, medmennesker; kan man vaske deler av kjøkkenviften i oppvaskmaskinen? Filteret?

Kan fettet fra de delene blitt igjen på noe måte? Og gjort dagens vask til et dårlig resultat?

Takk for svar :)

Anonym poster: 2810f9b1d3dbe473b8c66dcb1c0ba01b

Videoannonse
Annonse
Gjest hedgepig
Skrevet

Vi vasker stålfilteret i oppvaskmaskinen. Har ikke merket noe problem med oppvaskmaskinen etterpå.

Mulig du må kjøre en oppvaskmaskinrens?

Skrevet (endret)

Tenkte også på en maskinrens, samt rest av filteret. Tror ikke maskinen din skal ha bli dårlig av at mannen din vasket de delene i maskina. :)

Endret av Namine
Skrevet

Jeg har ofte vasket viftedelene i oppvaskmaskinen uten problemer etterpå.

Ville også renset maskinen i så fall.

:)

Skrevet

Tror nok at vifta muligens var skitten nok til at skitten har satt seg i filtrene på oppvaskmaskinen.

Kjør den med maskinrens på høy temperatur, rens filtrene og se om det hjelper. :)

Skrevet (endret)

Digresjon: jeg ønsker å vaske filteret mitt i maskinen, men det ser ikke ut til at det er plass nok der. Hvordan setter dere deres filter inn da? Er det likesom plass til å sette det i mellom spilene - stående, eller legger dere det oppå et sted? :klo:

Lurer på om det kan legges i en STOR firkantet balje med plumbo, eller om det kanskje er i sterkeste laget for et filter...

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Digresjon: jeg ønsker å vaske filteret mitt i maskinen, men det ser ikke ut til at det er plass nok der. Hvordan setter dere deres filter inn da? Er det likesom plass til å sette det i mellom spilene - stående, eller legger dere det oppå et sted? :klo:

Lurer på om det kan legges i en STOR firkantet balje med plumbo, eller om det kanskje er i sterkeste laget for et filter...

Du kan jo legge det bare vannrett i en av skuffene i maskinen? Verdt å merke seg at filter som består av aluminium kan bli misfarget i vaskemaskinen! Et alternativ er å bare legge det i en balje med vanlig vaskemiddel :)

Skrevet

Jeg setter mitt stående (vaklende) mellom spilene. Setter det sånn at det ramler inn mot veggen når det vipper overende. Fungerer helt fint.

Og til trådens opprinnelige spørsmål: jeg har aldri hatt problemer med skitten vask etterpå, men jeg vasker bare filteret. (Hvordan i allverden får man tak i andre deler for å vaske dem?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...