Gå til innhold

Sende kontrakt og lønnsslipp til banken, trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, jeg har tatt steget fra studentlivet til jobb. Og søkte om et mastercard, nå ringte banken og sa at kredittsjekken min (naturlig nok) ikke var så veldig optimistisk. Men om jeg kunne sende bekreftelse på de tallene jeg sendte inn i form av kontrakten med jobben og en lønnsslipp så løste alt dette seg.

Nå har jeg en del avtaler gjennom jobb, og vet ikke hvor nøye dem er med å beholde slike ting konfidensielt, men er dette trygt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er vel best å sende RETT KOPI av dokumentene for å forsikre seg at du/de ikke mister originalene dine.

Skrevet

Du trenger bare en vanlig kopi.

All informasjon om kunder er underlagt taushetsplikten. Men du trenger ikke sende ansettelseskontrakten, det står vel på lønnsslippen hvilken stillingsprosent du har?

Skrevet

jada, det står jo stillingsprosent, men det står vel ikke hvorvidt jeg er full ansatt.

Bekymringen min går mest på at dem får kontrakten, hun dama jeg snakka med sa det var greit å sende over mail, så trenger ikke ta kopi

Skrevet

Så framt det er en standard kontrakt, og du ikke er ansatt som hemmelig agent, ser jeg ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Som andre påpeker, så er bankene pålagt taushetsplikt og det omfatter så vidt jeg vet all info de har om deg. Jeg har uansett litt problemer med å se hva risikoen eventuelt skulle være...

Skrevet

Dette er vanlig når man skal søke om boliglån også så nei du trenger ikke bekymre deg

Anonym poster: 5217bebf289b6f4fce26effe54ea42c6

Skrevet

Takk for svarene, betryggende :) Og nei, er ikke hemmlig agent ;)

Gjest Wei Wei
Skrevet

jada, det står jo stillingsprosent, men det står vel ikke hvorvidt jeg er full ansatt.

Men stillingsprosent sier jo akkuratt om det!?!

100% er jo fulltid.

Skrevet

Ja, jeg var litt kjapp i vendinga, mente fast ansatt eller ikke :)

Skrevet

Men stillingsprosent sier jo akkuratt om det!?!

100% er jo fulltid.

Ja, men det sier ikke noe om hvor vidt man er fast ansatt eller vikar. Enkelte banker forholder seg kun til fast inntekt, og ikke til lønn man får i et vikariat

Anonym poster: ae91748539834122d8d316e62d4d9da8

Skrevet

Jeg fikk lønnslippene mine på mail, så jeg sendte den bare videre til saksbehandleren jeg fikk mail av fra den nye banken. Dette var fordi de ville se at jeg fikk inn penger hver måned (skulle bytte bank). De ba om det skriftlig til meg, og oppga grunnen til å at de trengte det. Og det ble i alle fall ikke misbrukt mot meg.

Anonym poster: 65d4a178a53c7fbb338fe099cbdea67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...