Gjest Ulykkelig jente Skrevet 28. februar 2004 #1 Skrevet 28. februar 2004 Jeg kom tilfeldigvis innom her, og leste diverse innlegg om hvor mye folk gikk ned, bare de la om kostholdet og begynte å trene.. JEg skjønte raskt at det var noe galt med meg etter å ha svelget de innleggene der altså. Jeg trener hver dag, går bortimot 2 timer for dagen ( ikke i ett strekk da men, fordelt på 3 økter) og så sykler jeg ca 45-60 minutter. Samtidig har jeg kuttet ut det meste av usunn mat. Drikker aldri brus, drikker ikke saft. Det eneste jeg drikker er vann, kaffi og melk til frokost og kvelds. Jeg drikker nok 1,5 liter vann for dagen TIl mat spiser jeg en 2 frukter for dagen som mellommåltid, knekkebrød til frokost med ost og agurker. Til lunjs spiser jeg knekkebrød eller suppe. Så spiser jeg middag som består av sopp, paprika, kalkunskinke,litt ris og litt uncle bens saus. Den sausen er det lite fett og kallorier i. Men det går sakte, ( har ikke vekt) men prøver klær da. Jeg kan kjenne på klærne at jeg har gått litt ned, men sikkert ikke mer enn max 3 kilo. Snop, chips og pizza og hamburger er fremmedord for meg. Men ikke savner jeg det heller. Jeg liker kostholdet mitt som det er. Men jeg sulter meg ikke da. Men spiser ikke mer enn 3 knekkebrød max om jeg spiser det, og max et glass melk, ekstra lett. Ikke drikker jeg noe særlig alkohol heller. Jeg trenger å gå ned 15-20 kilo. Men hva er galt med meg?? Jeg synest det går sent nedover med vekten. Og når jeg ser at andre har gått ned 6-8 kilo på kort tid, ja så blir jeg lei meg... Hvorfor er alt galt med meg?? Andre jeg kjenner spiser mye usundt, og trimmer lite. Men er tynne som noen streker... Det er så urettferdig. Jeg tenker at funker ikke dette snart, så har jeg ikke lyst å leve lenger. Det er jo ikke noe morro å aldri klare noe her i livet, noe av det en så sterkt ønsker... Eneste positive er at jeg har blitt i mye bedre form, og blitt endel strammere i kroppen. Og appelsinhuden har krympet. Jeg ser forskjellen i speilet.. Men jeg vil ned i vekt jeg.. Men hva gjør jeg? Kan jo ikke bare slutte å spise heller da.. Livet er så urettferdig... Jeg som strever med å gå ned i vekt, og trener og spiser sundt får ikke noe lønn for strevet. Men andre som aldri trener og spiser usundt..ja dem er slanke... Jeg vil ikke vere tykk lenger.. Har jo drevet på å trenet og spist sundt i nesten 3 mnd nå...
Leonora Skrevet 28. februar 2004 #2 Skrevet 28. februar 2004 Fikk lyst til å trøste deg. Jeg syntes du er flink. Mist ikke motet du er på rett vei. Kanskje du blir overasket da du kommer på vekta !!!! Du sier du kjenner det på klærne og du ser det i speilet. Det er vel sunnere å slanke seg over tid og finne en vekt man trives med. JO-JO slanking gir deg vel ikke et varig resultat. Du er jo kjempeflink. Du går mye ute og får masse av frisk luft. Husk også at muskler veier mer enn fett. (erfarte selv å gå opp da jeg startet å trimme) Jeg ønsker deg lykke til. GI IKKE OPP Masse trøst fra meg. :kysse:
Gjest LoisLane Skrevet 28. februar 2004 #3 Skrevet 28. februar 2004 Du er kjempeflink! Ikke bry deg om at andre taper mange kilo raskt, og gi i hvert fall ikke opp. Det som gir mest varig resultat er å gå ned i vekt over lang tid. Merker du at kondisen er bedre, da?
Arkana Skrevet 28. februar 2004 #5 Skrevet 28. februar 2004 Det første som slår meg er at du kanskje spiser for lite? Kroppen trenger en del kalorier for i det hele tatt å få i gang forbrenningen, og får du i deg for lite kalorier så tror kroppen din at det er sulting på gang og tviholder på fettet. (Og jeg synes det høres litt lite ut det du spiser, jeg hadde ikke klart meg med det i allefall.) Kanskje en ekstra skive brød om dagen eller noe annet hadde vært det lille som trengs for at du skal begynne å gå ned i vekt.
Gjest ulykkelig jente Skrevet 28. februar 2004 #6 Skrevet 28. februar 2004 Ja merker at kondisen er blitt MYYyye bedre! Det er vel det som holder meg igang, fordi jeg merker fremgangen. Det er deilig det,og det gjør at jeg bare strever etter å bli bedre og bedre. Jeg skal ikke bare bli i form, men jeg skal bli skikkelig sprek. Dvs få synlige muskler. Jeg kan kjenne at musklene har vokst, spesielt ved knærne ( sykelmusklene), men det som er så synd er at alt fettet utendpå gjør at det ikke synest så godt. Men jeg kan kjenne at lårene er blitt fastere og musklene er strammere Jeg kommer ikke til å slutte å trene, jeg prøver jo å øke treningen mer og mer. Men en skal jo hvile innimellom også, men jeg har liksom ikke tid til det. Jeg føler bare at jeg mååååå ut å trene Så sånn sett er jeg flink. Men jeg blir jo litt trist, når det jeg så indelig ønsker, skjer så sent... Men det har jo skjedd noe da.. Men jeg er 100% sikker på at noen klarer å gå lett ned i vekt, mens andre virkelig må jobbe mot det...OG jeg tror jeg er en av dem som MÅÅÅÅ Jobbe intenst. Det ligger sikkert i genene.. Dårlig forbrenning og greier.. Men, jeg håper at resultatene snart kommer. Elles så blir jeg skikkelig deppet. Det er jo fælt å si til folk at jeg trener hver dag og spiser skikkelig sundt, men så ser dem ikke noen resultater... Da vil de sikkert bare tro at jeg sitter å lyger... FOr å virke sporty liksom. Men jeg vil se veltrent ut, for det er mitt høyeste ønske... men om det blir oppfylt er en annen sak..
Gjest Carmelita Skrevet 28. februar 2004 #7 Skrevet 28. februar 2004 Det første som slår meg er at du kanskje spiser for lite? Kroppen trenger en del kalorier for i det hele tatt å få i gang forbrenningen' date= og får du i deg for lite kalorier så tror kroppen din at det er sulting på gang og tviholder på fettet. (Og jeg synes det høres litt lite ut det du spiser, jeg hadde ikke klart meg med det i allefall.) Kanskje en ekstra skive brød om dagen eller noe annet hadde vært det lille som trengs for at du skal begynne å gå ned i vekt. Enig! Pass på at du ikke bare spiser grønnsaker, det inneholder ikke næring som kroppen kan forbrenne. Da går du ikke ned i vekt, ettersom kroppen "sparer" på fettet. Spis kjøtt og fisk!
Mitsi Skrevet 28. februar 2004 #8 Skrevet 28. februar 2004 Jeg er enig med dem som sier du spiser for lite. Når du trener så mye som du gjør, så trenger du endel kalorier. Jeg har selv gått i den fella. Jeg gikk på Grete Rode, og spiste altfor lite, og vekta stoppet opp. På en Grete Rode kur, skal du leve på mellom 1100 og 1500 kalorier til dagen, det høres ikke mye ut, men er maten rett er en aldri sulten. Du skriver at du spiser knekkebrød, når en følger den nevte dietten, skal det 12 tynne knekkebrød til pr dag + middag, frukter etc for å komme opp i nok antall kalorier, og det spiser ikke du. Bytt ut noen av knekkebrødene med en brødskive, det inneholder mer kalorier, dette hjalp meg. Ellers er det viktig å drikke mye vann, iflg Grete Rode 2-3l pr dag. Jeg synes du er kjempeflink, men husk å unne deg litt kos innimellom og, det er ikke farlig. Og som tidligere sagt, muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass. Lykke til
Laina Skrevet 28. februar 2004 #9 Skrevet 28. februar 2004 OG jeg tror jeg er en av dem som MÅÅÅÅ Jobbe intenst. Det ligger sikkert i genene.. Dårlig forbrenning og greier.. Forbrenningen kan man jo gjøre noe med. Spis oftere, så vil forbrenningen øke. Å spise mindre, men oftere er bedre for forbrenningen enn å spise mye sjelden. Ehhh... Var det forståelig? Altså: Heller 2 knekkebrød 4 ganger om dagen, enn 4 knekkebrød 2 ganger om dagen. Ellers høres det jo ut som du er på riktig vei! Som tidligere sagt: Det er bedre at slankingen tar tid, og at man klarer å holde vekten nede, enn å drive med jo-jo slanking. Lykke til videre.
Gjest Vega Skrevet 28. februar 2004 #10 Skrevet 28. februar 2004 Jeg ble litt betenkt - hvor mye veier du og hvor høy er du egentlig? (cirka?) Du spiser et knekkebrød med gulost (120 kcal), to frukter (ca. 150 kcal eller mindre), suppe (skal vi si 150 kcal?), ris (vet ikke hvor mye du spiser, men en porsjon = 130 kcal), litt kalkunskinke (en slik påleggskive inneholder knappe 20 kcal) og litt sopp (lavkalori) og paprika (minimalt med kalorier).... 1 glass lettmelk = 70 kcal. Vet ikke hvor mye skinke og sopp du spiser, men det vet du. Det andre (foruten kalkunskinke og sopp) utgjør 620 kalorier per dag. Spiser du tre knekkebrød er du oppe i 860 kcal. - men det høres ut som om det er mer sjelden? Kroppen din er på sparebluss. Normalt ville du trengt 2000 - 2200 kcal per dag. Den forbrenner ikke, den venter på bedre tider før den setter i gang maskineriet... I tillegg spiser du altfor lite for å få i deg viktige næringstoffer. Du bør ha et inntak på cirka 12-1500 kcal per dag, og du vil enda gå ned i vekt - ett kilo i uka eller mer med trening. Og du trenger innslag av fet fisk (omega3 fettsyrer). I løpet av tre måneder, 12 uker - burde du gått ned minst 12 - 15 kilo på den dietten du beskriver. Men om du trener, veier muskler mer enn fett og du vil merke det bedre på "buksa" enn på vekta... Spis mer - og kroppen vil forbrenne mer aktivt, ikke som nå, når du fører krig mot den...
Gjest ulykkelig jente Skrevet 29. februar 2004 #11 Skrevet 29. februar 2004 Spise mer?? Jeg synest jeg spiser bra jeg. Jeg er ikke sulten, har ikke vært sulten på 3 mnd. Nå kan jeg si hva jeg spiser : Frukost: " knekkebrød med ost og agurker + et glass melk. Lunjs ; Suppe m grovbrød, eller 3 knekkebrød . Drikker vann til maten Mellommåltid når jeg går hjem fra skolen. Banan Middag: Ja skal vi si en halv dl ris. 1,5-2 champingjong sopper 2-3 skiver paprika litt mais Så har jeg en sånn "picknick kalkunskinke boks i tre dager, som veier 227 gram". Tipper jeg spiser ca max 100 gram skinke pr middag og så har jeg uncle benc saus oppå dette her. Når jeg blander sammen alt dette her, så blir det endel. Jeg steker det på steikepanne, og jeg bruker vann å steke i Mellom måltid En banan eller appelsin Etter trening spiser jeg 2 knekkebrød med ost og agurk og et glass melk og en frukt Jeg har aldri spist meg så mett før. Tidligere spiste jeg ikke frukt, men nå fyller jeg på det som mellommåltid. Jeg mener, skal jeg spise mer nå, så kommer jeg til å sprekke...hehe.. Før når jeg har prøvd å slanke meg, har jeg sultet meg mer. Men med dette kostholdet så er eg ikke sulten, og jeg har merket at klærne har blitt større, men ikke mye. Tipper en 3 kilo max. Veit ikke hvor mange kilo det er når jeg merker det på klærne. Et par cm her og der.. Mest i livet og overkroppen og litt på rumpa. Men å begynne å spise mer det kan jeg ikke. Jeg synest det er ubehagelig å vere mett! SPiser meg aldri mett lenger Og så drikker jeg mye vann. I år tror jeg at jeg bare har drukke en liter brus fra årskiftet. Men jeg har jo spist noe annet enn den sopp og skinke greiene til middag da. Men da tok jeg brokkoliblanding og lapskausblanding og kokte det sammen med fiskefille.. Det var godt! Og jeg skal snart begynne å spise det igjen. For det er lite fett i det, og lite kallorier. JEg glemte vel å tilføye at jeg har sluttet å røyke i samme slengen. Tror dere det kan ha spilt noe rolle? Men det som streifer meg er jo at det er noe galt med kroppen min. Slik at jeg ikke går ned. Men jeg ville tro at om jeg hadde sånn "fedon lindberg syndom" ( han mente mange måtte spise lav Glykemisk indeks mat) så burde det kostholdet mitt vere midt i blinken for meg? Jeg spiser jo mat med lav Gi gjør jeg ikke?? Men...Må se ressultater snart. For jeg skjønner ikke hva som er galt elles? Kanskje jeg skulle oppsøke lege, og ta noen prøver?? Men takk for svar alle sammen
Gjest ulykkelig jente Skrevet 29. februar 2004 #12 Skrevet 29. februar 2004 Spise mer?? Jeg synest jeg spiser bra jeg. Jeg er ikke sulten, har ikke vært sulten på 3 mnd. Nå kan jeg si hva jeg spiser : Frukost: " knekkebrød med ost og agurker + et glass melk. Lunjs ; Suppe m grovbrød, eller 3 knekkebrød . Drikker vann til maten Mellommåltid når jeg går hjem fra skolen. Banan Middag: Ja skal vi si en halv dl ris. 1,5-2 champingjong sopper 2-3 skiver paprika litt mais Så har jeg en sånn "picknick kalkunskinke boks i tre dager, som veier 227 gram". Tipper jeg spiser ca max 100 gram skinke pr middag og så har jeg uncle benc saus oppå dette her. Når jeg blander sammen alt dette her, så blir det endel. Jeg steker det på steikepanne, og jeg bruker vann å steke i Mellom måltid En banan eller appelsin Etter trening spiser jeg 2 knekkebrød med ost og agurk og et glass melk og en frukt Jeg har aldri spist meg så mett før. Tidligere spiste jeg ikke frukt, men nå fyller jeg på det som mellommåltid. Jeg mener, skal jeg spise mer nå, så kommer jeg til å sprekke...hehe.. Før når jeg har prøvd å slanke meg, har jeg sultet meg mer. Men med dette kostholdet så er eg ikke sulten, og jeg har merket at klærne har blitt større, men ikke mye. Tipper en 3 kilo max. Veit ikke hvor mange kilo det er når jeg merker det på klærne. Et par cm her og der.. Mest i livet og overkroppen og litt på rumpa. Men å begynne å spise mer det kan jeg ikke. Jeg synest det er ubehagelig å vere mett! SPiser meg aldri mett lenger Og så drikker jeg mye vann. I år tror jeg at jeg bare har drukke en liter brus fra årskiftet. Men jeg har jo spist noe annet enn den sopp og skinke greiene til middag da. Men da tok jeg brokkoliblanding og lapskausblanding og kokte det sammen med fiskefille.. Det var godt! Og jeg skal snart begynne å spise det igjen. For det er lite fett i det, og lite kallorier. JEg glemte vel å tilføye at jeg har sluttet å røyke i samme slengen. Tror dere det kan ha spilt noe rolle? Men det som streifer meg er jo at det er noe galt med kroppen min. Slik at jeg ikke går ned. Men jeg ville tro at om jeg hadde sånn "fedon lindberg syndom" ( han mente mange måtte spise lav Glykemisk indeks mat) så burde det kostholdet mitt vere midt i blinken for meg? Jeg spiser jo mat med lav Gi gjør jeg ikke?? Men...Må se ressultater snart. For jeg skjønner ikke hva som er galt elles? Kanskje jeg skulle oppsøke lege, og ta noen prøver?? Men takk for svar alle sammen
Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #13 Skrevet 29. februar 2004 Men det er ikke alle som går like lett ned i vekt! Jeg tror folk som ikke sliter, vet hvor vanskelig det kan være å gå ned i vekt. Jeg har igrunn hatt for mye de siste årene. Og ifjor jogget jeg 3-4 ganger i uken,Hver joggetur tok en 50 minutt. Og da spiste jeg mye kyllingfille, ris og grønnsaker. Men jeg gikk ikke noe ned, selv om jeg begynte å trene. Hun veninnen min som jogget sammen med meg, gikk ned en 3 kilo. Jeg tror jeg har veldig vanskelig for å gå ned i vekt. I høst dreiv jeg også å syklet endel, men da spiste jeg litt annesledes. Men jeg gikk ikke noe ned i vekt, eller merket det på klærne , selv om jeg begynte å sykle en 50 minutter en 4-5 ganger i uken. Og ja, jeg sykler ikke bare i rolig tempo, jeg sykler slik at jeg får bra puls, og sykler opp endel bakker også. Det er eneste nå jeg merker at jeg har gått litt ned i vekt. Jeg prøvde boksen idag, og merket at knappen går an å lukke, og at det har blitt litt romsligere i den. Men har mensen nå da, så kan det ha noe å si?? Jeg mener...kan kroppen være litt mer oppblåst når en har mensen, pga opphoping av vann? Men..skal ikke gi opp! Jeg skal trimme hver dag resten av livet! Jeg ble litt betenkt - hvor mye veier du og hvor høy er du egentlig? (cirka?) Du spiser et knekkebrød med gulost (120 kcal), to frukter (ca. 150 kcal eller mindre), suppe (skal vi si 150 kcal?), ris (vet ikke hvor mye du spiser, men en porsjon = 130 kcal), litt kalkunskinke (en slik påleggskive inneholder knappe 20 kcal) og litt sopp (lavkalori) og paprika (minimalt med kalorier).... 1 glass lettmelk = 70 kcal. Vet ikke hvor mye skinke og sopp du spiser, men det vet du. Det andre (foruten kalkunskinke og sopp) utgjør 620 kalorier per dag. Spiser du tre knekkebrød er du oppe i 860 kcal. - men det høres ut som om det er mer sjelden? Kroppen din er på sparebluss. Normalt ville du trengt 2000 - 2200 kcal per dag. Den forbrenner ikke, den venter på bedre tider før den setter i gang maskineriet... I tillegg spiser du altfor lite for å få i deg viktige næringstoffer. Du bør ha et inntak på cirka 12-1500 kcal per dag, og du vil enda gå ned i vekt - ett kilo i uka eller mer med trening. Og du trenger innslag av fet fisk (omega3 fettsyrer). I løpet av tre måneder, 12 uker - burde du gått ned minst 12 - 15 kilo på den dietten du beskriver. Men om du trener, veier muskler mer enn fett og du vil merke det bedre på "buksa" enn på vekta... Spis mer - og kroppen vil forbrenne mer aktivt, ikke som nå, når du fører krig mot den...
Dødspingvinen Skrevet 29. februar 2004 #14 Skrevet 29. februar 2004 Du får ikke i deg nok kalorier med den dietten. Jeg vet at du spiser deg mett, og derfor føler at du ikke skal ha behov for noe mer, men det tror jeg du har. Du går ned i cm, men ikke i vekt fordi du ikke har noe mer å forbrenne. Når du trener så mye som du gjør, så må du dekke det med mer mat. Vet det høres umulig ut, men det er helt sant.
Tusenfryd Skrevet 29. februar 2004 #15 Skrevet 29. februar 2004 Du er flink og må ikke gi opp. De andre har sagt det meste her, jeg vil bare legge til at ja, å slutte å røyka kan ha veldig mye å si. Jeg la på meg en 10-15 kilo jeg, da jeg sluttet å røyke. Så bare bit tennene sammen, det forsvinner etterhvert. Og som de andre sier, ikke tenk kilo, tenk fin og fast kropp med muskler. (ps. jeg gikk også ned 20 kilo på en måned eller to da jeg slanket meg. Både første gangen og andre gangen og tredje gangen. Så ville ikke kroppen mer, for den var sultet ihjel på pulver og jeg la på meg så jeg gikk litt over utgangspunktet hver gang. Slanket meg feit for å si det rett ut. Så det du går ned nå vil være varig og myyyye mer fornuftig enn hurtigslanking)
-ida- Skrevet 29. februar 2004 #16 Skrevet 29. februar 2004 jeg tror også du spiser for lite, trener for mye. kroppen din går sikkelig på sparebluss og har det ikke serlig bra selv om du lever sunt. Den år for lite næring og blir kjørt altfor hardt. Og har du gjort dette i 3 mnd synes jeg synd på kroppen din. Prøv og spis litt meg næringsrik men sunn mat og la kroppen få hvile seg.
Justice Skrevet 29. februar 2004 #17 Skrevet 29. februar 2004 Du sier at du pa den ene siden aldri har kjent deg så mett før, og du sier også at du ikke liker å føle deg mett.. Tror du ikke har spist deg mett på veldig, veldig lenge.. metthet betyr kanskje at du har spist for mye, et nderlag, som du ikke tør/ ønsker å oppsøke? Jeg tror du har satt metthetsfuksjonen din helt ut av spill.. noe som kan skje om man slanker seg mye eller har spiseforstyrrelser. Du bedøver hele hjernens oppfatning av når kroppen har fått nok mat, og stoler mer på tabeller og det du har bestemt deg for med fornuften. Grunnen til at jeg sier dette, er at det er veldig skummelt. For meg tok det 3 år før metthetsfunksjonen ble igangsatt igjen etter at jeg hadde hatt en spiseforstyrrelse. Vær bevisst hvordan dette utvikler seg - for hvordan vil du forholde deg til maten når du en gang slutter på diett? Kroppen er laget slik at den naturlig sier fra at nok er nok - hvis ting fungerer som de skal og ikke denne funksjonen overstyres for mye og for lenge.. Vær oppmerksom på utviklingen hos deg selv - det er viktig og riktig å kunne spise seg mett!
Gjest Vega Skrevet 29. februar 2004 #18 Skrevet 29. februar 2004 Oki - du spiser litt mer. Men kroppen kan likevel være på sparebluss, fordi du spiser lite og har gjort det lenge. Halv dl ris? (kokt? Du mener vel rå...) 620 kcal pluss en skive brød (80)= 700 kcal 2 knekkebrød ekstra = 80 ost til to kn.brød = 150 Da er du oppe i 930 kcal. som er for lite. For å få opp forbrenninga igjen, så spis ca. 12-1800 kcal annenhver dag (sjokolade? Is?) - og deretter hver tredje dag. Varier. Blir du mett, som du sier av det du spiser nå, kan du bytte ut skinka med en skikkelig feit middagspølse (450 kcal), koteletter, eller annet som har mer kalorier. Bruker du smørost, inneholder den langt mindre kcal enn 80 per skive brød - ca halvparten. Men det er lurt å lure sin egen forbrenning med å variere kaloriinntak fra dag til dag - du vil ikke oppleve å gå kraftig opp i vekt - om du spiser mer i f.eks. jula - om du ikke overdriver vilt da... Du sier ennå ikke hvor mye du veier, og hvor høy du er? Har en mistanke om at du er 174 og veier 57... (men meg om det...)
Gjest ulykkelig jente Skrevet 29. februar 2004 #19 Skrevet 29. februar 2004 Oki - du spiser litt mer. Men kroppen kan likevel være på sparebluss, fordi du spiser lite og har gjort det lenge. Halv dl ris? (kokt? Du mener vel rå...) 620 kcal pluss en skive brød (80)= 700 kcal 2 knekkebrød ekstra = 80 ost til to kn.brød = 150 Da er du oppe i 930 kcal. som er for lite. For å få opp forbrenninga igjen, så spis ca. 12-1800 kcal annenhver dag (sjokolade? Is?) - og deretter hver tredje dag. Varier. Blir du mett, som du sier av det du spiser nå, kan du bytte ut skinka med en skikkelig feit middagspølse (450 kcal), koteletter, eller annet som har mer kalorier. Bruker du smørost, inneholder den langt mindre kcal enn 80 per skive brød - ca halvparten. Men det er lurt å lure sin egen forbrenning med å variere kaloriinntak fra dag til dag - du vil ikke oppleve å gå kraftig opp i vekt - om du spiser mer i f.eks. jula - om du ikke overdriver vilt da... Du sier ennå ikke hvor mye du veier, og hvor høy du er? Har en mistanke om at du er 174 og veier 57... (men meg om det...) Jeg er 172 og veier vel en ca 90 kilo + kanskej?? Har ikke veid meg på leenge! Rar at jeg ikke går ned i vekt hva? En så stor kropp, forbrenner jo litt når den må bruke musklene. Det er jo mye tyngre for meg å feks bære kroppen min, enn er superlett jente..
Gjest Poirot Skrevet 29. februar 2004 #20 Skrevet 29. februar 2004 Å mekre det på klærne er jo vikitgere enn å gå ned i vekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå