Gå til innhold

Spørsmål ang navn på invitasjonene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen enkle spørsmål om hva man skriver i invitasjonene:

Skriver man til feks "Ingrid med følge", når man er usikker på hvordan det er med kjæreste akkuart nå?

Skriver man egen invitasjon til halvvoksne barn som bor hjemme?

Til de som er enslige, skriver man til "Ingrid med følge" der også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer sikkert til å skrive "Kari og Knut", og ikke kari m følge,,

Om noen bor hjemme hos foreldrene sine, og foreldrene også blir bedt, så hadde jeg kun sendt en invitasjon

til de som er single når jeg sender ut invitasjonen, så skriver jeg kun deres navn. får de seg kjæreste, så kan vi avtale nærmere over telefon eller noe :)

Skrevet

Hvis de er single, er det jo litt rart å bli invitert med følge. Det er ikke så vanlig å bare "finne seg en date" her i Norge.

Anonym poster: d463171126eb90c595ff93fa678d2a54

• Liker 3
Skrevet

Om du vet navnet på den du vil invitere, skriver du navnet. Om Kari er gift med Ola, skriver du Kari og Ola.

Én invitasjon pr husstand. Om du inviterer hjemmeboende barn, skriver du Kari, Ola og Bottolf.

Om du vil åpne for at den single kan ta med seg en date, så skriv "med følge": Om du bare vil invitere én person, og ikke vil at gjesten skal ta med seg en date, så skriv bare navnet.

Jeg er singel, og jeg blir noen ganger invitert "med følge", andre ganger ikke. Det kommer jo an på hvor mange gjester man vil ha.

Anonym poster: 4b92746676d15644e55e8102ec30ceb5

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at hjemmeboende over 18 år fint kan få sin egen invitasjon :) Det hadde jeg gjort..

Anonym poster: 7c9b6f1fae7781a28fc8f5deebc9fc36

Skrevet

Jeg tenker at hjemmeboende over 18 år fint kan få sin egen invitasjon :) Det hadde jeg gjort..

Det hadde ikke jeg. Her blir alle i en husstand invitert på samme invitasjon. Man er da i samme familie?

Skrevet

Hvis det er tilfelle så skal jo alle i hver husstand ha en invitasjon hver.... og sånn fungerer det jo ihvertfall ikke hehe.

Anonym poster: c1c4396b278a1be83a4f9663d08561f1

Skrevet

Hvis jeg f.eks skal invitere en venninne som har kjæreste (men de bor ikke sammen), sender jeg innbydelsen til venninnen min og skriver "til Maria og Knut" Hvis jeg skal be et samboerpar, men ikke barna skriver jeg også "til Frida og Arne" ikke Frida m/ fam. Da tror de nok at alle i familien er innvitert.

Synes det er ryddig og best å skrive alle navnene på de som er bedt, så blir det ingen missforståelser :)

Skrevet

Vi satte som regel at vi kun inviterte folk med følge om de hadde følge på daværende tidspunkt (og helst hadde hatt det en stund også). Og om vi var usikre på navnet på følget så sjekket vi opp dette, sånn at nøyaktige navn på de som ble invitert stod. :)

Skrevet

Takker for svar. Tenkte det skulle bli enkelt med gjestelisten, men det kommer stadig ting man ikke har tenkt på. Jeg har søskenbarn på 14 og 16 som bor sammen med sin mor, mens det er deres far som er min onkel. De bør da få egen invitasjon, eller skriver jeg de på sammen med sin far og nye samober? Og hans nye samboer har ei jente som bor sammen med dem, da bør jeg be henne også eller?

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Takker for svar. Tenkte det skulle bli enkelt med gjestelisten, men det kommer stadig ting man ikke har tenkt på. Jeg har søskenbarn på 14 og 16 som bor sammen med sin mor, mens det er deres far som er min onkel. De bør da få egen invitasjon, eller skriver jeg de på sammen med sin far og nye samober? Og hans nye samboer har ei jente som bor sammen med dem, da bør jeg be henne også eller?

Dersom du skal be guttene, ikke moren deres, men samboeren til din onkel ville jeg nok skrevet til din onkel og samboer og alle tre barna på samme innbydelse (guttene er vel hos din onkel også av og til?). Synes jenta bør inviteres om du inviterer guttene ja.

Skrevet

Dersom du skal be guttene, ikke moren deres, men samboeren til din onkel ville jeg nok skrevet til din onkel og samboer og alle tre barna på samme innbydelse (guttene er vel hos din onkel også av og til?). Synes jenta bør inviteres om du inviterer guttene ja.

veldig enig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...