Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan jeg måle på fingrene for å finne ut hvilken ringstørrelse jeg må ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det måler de hos gullsmeden, så vidt jeg vet! Der har de ringer i de fleste størrelser, og så måler de på en slags "stav" som nøyaktig finner ut størrelsen på ringen - ut i fra hvilken ring du har prøvd og har funnet ut at passer deg best.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm. Hadde håpet jeg kunne løse "problemet" med et målebånd hjemme. Har nemlig sett meg ut noen nydelige ringer på nettet.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svar. Problemet er at jeg har aldri gått med ringer, så jeg har simpelten ikke noen egne ringer å sjekke størrelse mot.

Går det an å f.eks. måle omkretsen på fingeren, også regne ut diameteren utfra det, eller vil det gi et unøyaktig tall?

Skrevet

Kan du ikke lage en ring av ståltråd eller lignende da?

Gjest Zalomine
Skrevet

Kan du ikke gå til en gullsmed eller andre og be om å få finne ut ringmålet ditt da? Se på ringer, prøv litt, se hva du liker, du trenger ikke kjøpe noe der, dersom du vil kjøpe på nett, men få en rett størrelse i alle fall. Gir antakelig mer korrekt størrelse en å måle omkretsen eller lage en ring av ståltråd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...