AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Noen tips til sjampoer og balsamer uten parabener? (Ikke testet på dyr heller!) Anonym poster: 1b9b13e71ae8d37a1761d8fcaffcfc46
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Finnes det ikke? Neivel. Anonym poster: 1b9b13e71ae8d37a1761d8fcaffcfc46
Agathe Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Rainforest-serien til the body shop er uten parabener og silikon. Og body shop tester ikke på dyr.
Lykkelitenen Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Så sjarmerende når folk blir sur og må svare frekt på egne tråder fordi ingen har svart dem en lørdags formiddag..... De fleste shampoer er faktisk parabenfri ettersom de har andre behov for konserveringsmidler enn det andre hud- og kroppspleieprodukter har. Av alle de jeg har på badet mitt er det ett hårprodukt som inneholder parabener og det er en hårkur fra Joico, ellers er alt parabenfritt, både av vanlige billigprodukter, frisørshampoer og mer "naturlige" varianter. Men det enkleste er å faktisk lese seg opp på parabener og sjekke på ingredienslisten selv når man er å handler. Når det gjelser dyretesting er det gode oversikter på nett, så sjekk gjerne ut PETA sine sider eller google dyretesting og noter deg merkene og produsentene på den grønne listen, så kan du sjekke disse for parabener når du skal kjøpe ny shampo og balsam. Endret 20. oktober 2012 av Lykkelitenen 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Burt´s bees. Anonym poster: 5aa9e09915a273e2f7b05e59e1ca5be8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Husk, parabener i produkter utgjør en så liten prosent at forskning virkelig ikke kan BEVISE at det er en direkte korrelasjon mellom kreft og det. Og for det andre, produkter må tilsettes andre kjemikalier ift holdbarhet, hvis de IKKE har parabener, og mange av disse er ikke like godt kartlagt ennå. Så sånn sett finnes det få produkter som teknisk sett er 100% organiske eller 'naturlige', for vi vet alle hvor kort tid frukt og grønt kan bli liggende på benken før det mugner.. (Dvs, noe må jo tilsettes, for vi kaster ikke sjampoen og balsamen etter en uke liksom...) Jeg er ihvertfall fornøyd med Macadamia Natural Oil serien. Parabener eller ei Anonym poster: 054db5af17f39040f82186334e38d00f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Urtekram - så naturlig en sjampoo og balsam kan være. Fås på helsekost. Anonym poster: 300baefe090c6a1367e2ea82d2a4388b
Gjest Badabing Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Alterna Bamboo Desert Essence Giovanni
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Rainforest-serien til the body shop er uten parabener og silikon. Og body shop tester ikke på dyr. Takk for svar! Har de noen hudpleieprodukter som er uten parabener også? Bruker fra dem nå, men googlet dem og står at de har parabener i hudpleien sin. Det er egentlig hudpleien som er viktigst for meg, for kremen trekker jo inn i ansiktet. Jeg skal ikke unngå det pga kreftfare elns, det er en annen grunn til det. Men det spiller ingen rolle. Anonym poster: 1b9b13e71ae8d37a1761d8fcaffcfc46
Honesty Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Som sagt er det veldig mange merker som har tatt bort parabener fra produktene sine nå. For eksempel er de fleste kremene fra Decleor parabenfrie, og merker som REN, Vichy og La Roche-Posay, som du får på apotek, er også uten parabener. I tillegg kommer veldig mange naturkosmetikkmerker, og her synes jeg det norske merket Kremfresh er verdt å nevne. Kremfresh produserer ansiktsprodukter under merkelappen Oenothera, og produktene derfra er veldig gode, og har de beste konsistensene jeg har møtt på i naturkosmetikkverdenen. Det lureste er rett og slett å sjekke ut ingredienslister før du kjøper. Når det gjelder parabener, varierer de også i hvilken grad de er hormonforstyrrende. Ethyl- og metylparaben er relativt snille, mens butyl-, isobutyl- og isopropylparaben (for å nevne de jeg kommer på i farten) er verre mtp. hormonhermende effekt. Denne artikkelen fra dermanor.no er ganske opplysende, til tross for at man bør være skeptisk til artikler som kommer fra kilder som har økonomiske interesser i den ene eller den andre retningen. Når det gjelder hårprodukter, kan du jo også teste shampoo og balsam i fast form, som naturlig nok har mindre behov for konserveringsmidler. Lush har en lang rekke, og den norske produsenten Fitjar såpekokeri, som jeg bare har lest godord om. 1
Gjest Badabing Skrevet 21. oktober 2012 #11 Skrevet 21. oktober 2012 Vichy og La Roche tester på dyr. John Masters Organics har også ikke-dyretestede hårprodukter uten parabener. Green People har hudpleie som er uten parabener og ikke er testet på dyr. Tror Vita fører Green People. Decleor er litt dyrere, men mange er fornøyd med deres produkter.
Agathe Skrevet 21. oktober 2012 #12 Skrevet 21. oktober 2012 Takk for svar! Har de noen hudpleieprodukter som er uten parabener også? Bruker fra dem nå, men googlet dem og står at de har parabener i hudpleien sin. Anonym poster: 1b9b13e71ae8d37a1761d8fcaffcfc46 Jeg er rimelig sikker på at Aloe-vera serien deres for sensitiv hud er uten parabener, ellers kan jeg anbefale Weleda - de har kjempegode hudprodukter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå