Gå til innhold

Stiller du ut hunden din?

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Vi har stilt ut hunden vår noen ganger, og responsen tilbake er helt utrolig forskjellig fra gang til gang.

Det eneste som går igjen hos alle er hvilken glad hund, med et fantastisk lynne jeg har. Ellers varierer bedømmelsen av eksteriør vanvittig. Får meg jo til å undres om hele greia bare ER sprøyt og individuelle meninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi stiller ut hunden ja .. og når man tar seg en titt på kritikk skjema så er det store forskjeller fra gang til gang så man kan jo så klart begynne å lure.

Det er STOR forskjell på dommerene. Liker dem den type hunden? Er det noe spesielt dem ser etter? Har de erfaring fra den type hund? Osv osv osv ..

Det finnes bra dommere og det finnes dårlige dommere. Driver man endel med hundeutstilling osv så vil man etterhvert vite hvem dommer som er sånn og hvem dommer som er sånn. Det lønner seg å kontakt med andre som driver med det samme. Spesielt samme hunderase. Høre litt om dommeren, om det er noe spesielt h*n ser etter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som ikke er helt rasetypisk så jeg stiller ut ikke så mye, selv om jeg håper på 1AK på neste utstilling og da er vi ferdige med utstillinger av denne hunden.

Har stilt min elste hund en del og når man ser det litt fra siden linjen er det ganske subjektiv dømming. Så egentlig er det ganske tull å stille ut, men skal man satse på dette så må man skaffe seg et bra navn og stille for de riktige dommerne som liker akkurat din type hund. Helt sykt egentlig, at det kan varier sånn. Blå sløyfe en dag og Bir neste gang ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stilt ut hunden vår en gang, og fikk god bedømmelse men han har soting i tanfargen så han blir aldri "utstillingshund"

Men vi skal prøve oss på jaktkonkurranser i stedet :) Håper det går bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...