Gå til innhold

alkohol til middag

78 stemmer

1. 1. Ville du stusset over alkoholfri middag i denne sammenhengen ?

• Ja, jeg vil ha vin / alkohol til maten min
      32
    • Ja litt men det er ikke så farlig
      24
    • Vet ikke.
      2
    • Nei jeg klarer meg uten
      10
    • Nei jeg ville ikke ha tenkt over det
      10

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser poenget ditt. Men her er det snakk om mitt forhold til det. ikke de to det gjelder. Det er JEG som har et problem med det. Og som brud har jeg kanskje noe å si .. ?

Kom igjen, du har vært gift før, å bli bridezilla nå passer seg bare ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artig ironi. Men skal virkelig to mennesker som har et problem med alkohol ta fra alle andre gjestene muligheten til å nyte det? Nå vet jeg ikke hvor mange gjester, men vi hadde 64 gjester og det kunne ikke falt meg inn at alle måtte avstå fra å nyte vin til maten om selv mine foreldre hadde et alkoholproblem. Like lite som jeg ville tillatt de få røykerene å røyke inne.

Anonym poster: e5c1d6e973862edba1becf915512fa80

Det er ganske tydelig at du definitivt ikke har foreldre som er sterke alkoholikere. Slike foreldre driter i om de ødelegger den viktigste dagen til ungen så lenge de får "roet nervene".

Du kan spørre hvem som helst som har vokst opp med en forelder med alkoholisme om å be mamma/pappa skjerpe seg noen gang funket og faktisk stoppet foreldreren fra å bry seg mer om flaske enn ungen.

Anonym poster: f152740dd0fad004d7140c2fdc68968b

Skrevet

Det er ganske tydelig at du definitivt ikke har foreldre som er sterke alkoholikere. Slike foreldre driter i om de ødelegger den viktigste dagen til ungen så lenge de får "roet nervene".

Du kan spørre hvem som helst som har vokst opp med en forelder med alkoholisme om å be mamma/pappa skjerpe seg noen gang funket og faktisk stoppet foreldreren fra å bry seg mer om flaske enn ungen.

Anonym poster: f152740dd0fad004d7140c2fdc68968b

Og så skal man fortsette å la foreldrene styre livet sitt selv i sitt eget bryllup da? Alle andre må sitte med Farris for foreldrene til bruden eller brudgommen er alkoholikere. Jeg ville faktisk aldri forventet at andre ikke kan drikke vin til maten til tross for at mine foreldre ikke tålte å se det. Men det er da vel ikke sånn at alkoholikere aldri mer kan være i samme rom som folk som drikker vin? Da kan de aldri gå på resturant da eller?

Anonym poster: e5c1d6e973862edba1becf915512fa80

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hvos middagen er på en torsdag tror jeg at det vil begrense seg selv siden det ikke er fest etterpå.

Skrevet

jo men spørsmålet handler ikke om begrensning, men at jeg ikke ønsker alkohol den dagen i det hele tatt .. :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis ikke bryllup er riktig setting for en middag med øl/vin til, så lurer jeg veldig på hva slags setting som er riktig?

Når det er sagt, så er det sevfølgelig opp til brudeparet hva de velger å servere eller ikke. Men hvis det er slik at mannen din gjerne vil ha et glass vin til maten, syns jeg det er dumt hvis du skal nekte han det.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er ikke sånn at noen er hardbarka alkoholikere som ikke klarer å styre seg, men jeg syns likevel at det ikke trenger å serveres akohol i enhver sammenheng.

Bryllup er ikke "enhver sammenheng" for meg, men en av livets største feiringer.

Når bryllupsmiddagen skal være en torsdags kveld, og bare familie, er det kanskje mer naturlig å droppe alkoholen - det spørs jo hva som er vanlig i familien(e) deres.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hva er argumentet for at det ikke skal være alkohol under middagen torsdag, når det skal være alkohol under mottakelsen lørdag og mest sannsynlig under venninnelunchen...

Det er helt greit å ha bryllupet alkoholfritt, men vær i det minste litt konsekvent. Dessuten slik jeg forstår det er det Du og ikke din mann som faktisk er avholds som dveler ved dette.

Det er ikke min eller andre sin oppgave å bestemme hva dere skal ha under deres bryllup, det er det bare dere som kan bestemme. :)

Skrevet

Dette handler om at ikke alle skal delta på alle delene av arrangementet. Noen vil være der på familiemiddagen og ikke på venninnelunsjen.

JEG drikker ikke sammen med disse menneskene, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men det er på en måte ikke sakens kjerne.

Det jeg lurte på er hvor viktig det er for folk å få alkohol servert til en bedre middag. Er middagen mindre god uten alkohol ?

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det synes som om flertallet her mener at en middag er betydelig bedre med alkohol. Selv trenger jeg ikke det :)

Skrevet

Ja det ser helt klart ut til at de fleste trenger alkohol for at det skal bli en hyggelig og positiv, og ikke minst velsmakende middagsopplevelse, så da gir jeg meg på dette og lar kjæresten få bestemme. Jeg for min del behøver ikke drikke for det.

Skrevet

Ja det ser helt klart ut til at de fleste trenger alkohol for at det skal bli en hyggelig og positiv, og ikke minst velsmakende middagsopplevelse, så da gir jeg meg på dette og lar kjæresten få bestemme. Jeg for min del behøver ikke drikke for det.

Det handler ikke om det, det handler om at mange foretrekker ett glass vin når man er ute og spiser/spiser et bedre måltid. Synes det er en uting at når man skal argumentere mot alkohol til mat bruker argumentet at de som liker vin til mat "må ha vin for å kose seg". Det må være lov å si at jeg vil gjerne ha ett glass vin til maten uten å få sånt "slengt etter seg" Men det må også være lov å foretrekke det alkoholfrie alternativet.

Jeg foretrekker faktisk cola til mat, men det betyr ikke at jeg synes alle andre skal drikke det.

Anonym poster: 18a3a320257faa67ba736e85dfff7612

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg drikker gjerne alkohol jeg, både vin til mat og en drink eller tre på byen. Jeg har ikke noe alkoholforbud i heimen på noen måte, og har et sunt og fornuftig forhold til det.

Spørsmålet var bare om folk ser på det som en -nødvendig- del av et godt måltid eller ikke.

Skrevet

De færreste ting i et bryllup er nødvendige. Man MÅ ikke ha treretters, man må ikke ha flere typer kake, man må ikke pynte seg og man må ikke ha alkohol. Skal du kun gi folk det de MÅ ha, så holder det med tak over hodet og posesuppe. Eller: strengt tatt MÅ man ikke ha en bryllupsfest helller?

Litt overdrevet selvfølgelig, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Det meste av en bryllupsfest er ting man gjør fordi det er kos, fint, litt morsommere enn det man gjør til hverdags. Ingen vil ha det forferdelig om det ikke serveres vin (eller om de gjør det, så har de et problem og har kanskje godt av en hvit feiring?), men det bidrar jo til opplevelsen av fest og feiring. På samme måte som god mat, kake, fine klær og et pyntet lokale gjør det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...