Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det har kommet steinsprut på frontruten som har gjort at vi har fått en 8 (?) cm langt skår - dekkes dette av forsikringer? Hvor bør vi dra for å få det fikset, hva vil det evt koste?

Skrevet

Det er mange verksteder som reklamerer med at de fikser steinsprutskader gratis. Det går på forsikringen. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, så jeg ville nok kontaktet forsikringsselskapet...

Skrevet

Hvis det er vanlig steinsprut kan det fint fikses, de suger ut vakuumet i "hullet" og fyller i et eller annet. Koster vanligvis ingenting. Er det derimot blitt en sprekk i ruten må hele ruten byttes og da koster det flere tusen kroner.

Skrevet

Er nok dessverre blitt en sprekk ja...får uansett sjekke med forsikringsselskapet. Takk for svar :).

Skrevet

Sprekk må byttes. Stensprus om går dypt må også byttes. Eller stensprut i hovedsynsfeltet (rett foran føreren)...

Men har du forsikring dekker gjerne den frontruteskifte. Tror vi betaler 1500kr, jeg.

Forrige frontruteskift fikk vi dog gratis. 4 mnd med ny bil så sprakk hele frontruta (heeelt nederst, men dog).

Skrevet

Bilen er litt over 2 år gammel og sprekken er i bunnen av frontruten på passasjersiden, får vel ringe forsikringsselskapet i løpet av uken.

Skrevet

Du trenger ikke ringe forsikringsselskap. Gå til noen som skifter bilruter. De fikser alt og sender papirer til forsikringsselskapet ditt. Du betaler en viss prosent (tror det er 20%) av hva det koster å skifte frontrute, minimum 1500. Går heller ikke ut over forsikringspremien din.

Skrevet

Mamma og pappa fikk nettopp sprekk i ruten sin pga steinsprut.

De betalte 2000 i egenandel- så gikk resten på forsikringen ..

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har ikke fått ut fingeren helt ennå, for den sjenerer jo ikke, men snart...

Skrevet

Et lite tips bare; Neste gang du får steinsprut, ta med bilen til et sånt firma med en gang, før ruta slår sprekker. Da slipper du egenandel på det :wink:

Skrevet
Et lite tips bare; Neste gang du får steinsprut' date=' ta med bilen til et sånt firma med en gang, før ruta slår sprekker. Da slipper du egenandel på det :wink:[/quote']

Nei, for er det så alvorlig at det kan slå sprekker, så skal hele frontruta byttes. Det kan hende de prøver å tette det, men det er ikke lovlig...

Skrevet

Det kommer vel an på hvor stort det er da. Vi fikk nettopp fixa steinsprut fra et firma. Det var ikke større enn 1cm i diameter da men. Vi slapp å betale for det og vi måtte ikke skifte hele ruta. Men det er vel forskjellig ettersom hvordan det ser ut... Var ihvertfall det vi hørte da vi undersøkte før vi var der.

Skrevet
Det kommer vel an på hvor stort det er da.

Nei, det har å gjøre med størrelse og dybde. Er det for dypt, så må ruta byttes, uansett diameter på hakket.

Skrevet

Vi byttet frontrute for ikke så lenge siden, og da ble 1500,- dekket av forsikringen (Vesta).

Skåret var omtrent like stort som deres.

Skrevet

Jeg fikk en stein i frontruten og dro for å fikse det neste dag.

Betalte 2000 kr i egenadel.

Veldig kjedelig, men det hender desverre.

Skrevet

Da er ruten skiftet til en egenandel på kr 2000, kjipe penger men da klapper ikke hele ruten i sammen i hvert fall.

Takk for all hjelp :).

Gjest TradeMark
Skrevet

Nei, det har å gjøre med størrelse og dybde. Er det for dypt, så må ruta byttes, uansett diameter på hakket.

Mnjau, det stemmer nå ikke helt. Har selv et relativt stort hakk i frotruten på ene bilen min, og det er godkjent forseglet med velsignelse fra biltilsyn og verksted. Dypt kutt i venstre nedre hjørne av frontrute, utenfor synsfelt.

Ikke skiftet siden ruten koster pissemye penger til denne bilen, og alikevel skal restaureres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...