Gå til innhold

Hjemmelaget dåpsgave


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har tips til hjemmelaget dåpsgave til jente? Må ikke være for vanskelig, og ta for lang tid (har 1 md på meg). Gjerne noe som er sydd på maskin, brodert eller malt.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg broderte klokkestreng i dåpsgave i fjor til tantungen min. Det var en kjempeflott gave som ble satt veldig pris på. 1 mnd kan riktignok blir litt knapp tid, men hvis du bruker en del tid hver dag på det så rekker du det nok (litt avhengig av hvor mye broderi det er på klokkestrengen). Kanskje det kunne være en ide? Selv broderte jeg en klokkestreng (av samme type) bare noen måneder etterpå også, til hennes storebror. Vi skal ha dåpsgave nå i juli også, men da skal jeg IKKE brodere klokkestreng. Nå er jeg lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Ingen tvil på hva man kan lafge i dåpsgave.

Gå i en broder butikk og se hva de har av veggoppheng o.s.v. med forskjellige barne bønner. Regner med at så lenge barnet blir døpt må det være greit å kunne gi noe med ett kristent budskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Smurfa som ikke er pålogg

Vi døpte datteren vår for to uker siden. Vi fikk en gave fra gudmoren som vi satte veldig stor pris på; hun hadde malt på et gjennomsiktig glassfat med glassmaling. (fatet lignet litt på et fatet inni mikrobølgeovnen)

På fatet hadde hun skrevet fødselsdag, dåpsdag, fødselsvekt og lengde.

Så hadde hun festet et opphenhg i fatet!

Kjempeartig! Anbefales virkelig, for det er en personlig gave som blir høyt verdsatt!!!

Hilsen Smurfa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Male på glass er enkelt og dekorativt. Jeg har også gjort det på tallerkener: Hva med å male tallerkener ved å bruke svamp? Lag deg noen sjabloner (jeg har printet ut på data og fått flotte figurer!) og svamp i vei.

Lykke til - fortell oss hva du endte opp med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...