Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skulle møte noen venninner ikveld. Det er lenge siden vi har sett hverandre. Noen av dem har fått barn, så det er sjelden de kan dra ut som før i tiden, så gledet meg til å se dem. Kjenner spesielt ei av de godt. Vi skulle først spise sammen. Da jeg ikke visste hvor dette stedet var, så jeg at jeg kom til å bli sen, så mld venninna mi om dette og foreslo og heller møtes etterpå. Hun hadde og, da hun inviterte, spurt om jeg ville komme med en gang eller etterpå, så følte det var greit.

Hun sa hun skulle mld da de dro videre. Siden jeg ikke hørte noe, mld jeg etter et par timer, bare for å høre om de hadde tenkt noe videre. Hun sa at de fortsatt var der , men at de kom til å dra videre snart og skulle mld meg. Jeg hørte ikke noe på lang tid , så mld igjen og spurte ca når og hvor vi skulle møtes, så jeg kunne dra hjemmefra samtidig, bare for å vite før det ble så sent. Hun svarte meg ikke. Jeg mld igjen og kom med et konkret forslag hvor. Fortsatt ingen lyd..Så ringer jeg henne, hun tar den ikke. Jeg følte helt ærlig at hun ignorerte meg. Jeg vet at hun ofte har mobilen på bordet, i nærheten..Det jeg skrev var i en hyggelig tone, maste ikke på noen måte. Sa at jeg skulle gjerne kommet der de var fra starten av, men trodde ikke de skulle være der så lenge. Sa og at jeg hadde gledet meg til å se henne /dem. Følte at de og burde skjønne at jeg ville vite det før det ble for sent, jeg er alene. Jeg hadde pyntet meg, var klar i flere timer og hadde gledet meg, men hørte ingenting.

Til slutt ble jeg så skuffa at jeg skrev til hun jeg tidligere hadde skrevet til, at jeg kunne jo ikke stole på henne. Litt senere skrev hun at de var på et sted og at jeg måtte komme dit. Klokka var da over 24, jeg aner ikke hvor dette stedet er, et helt ukjent sted for meg. Jeg spør om adresse, men spør og om vi ikke kan møtes et annet sted da jeg ikke vil gå alene dit fordi det har blitt så seint. Vil ikke bruke masse penger på taxi, hun vet at jeg har dårlig råd. Hun svarer meg etter halv ett at hun har gitt meg adresse og alt ( noe hun ikke har ) Hun sier hun er sammen med de andre her ( kjenner de og ) og om ikke jeg kan komme så drar vi videre etterpå. Jeg sier at jeg ikke har lyst til å bruke mange penger på taxi , om ikke de kan møte meg et sted som er mer gunstig for meg , at jeg ikke tar sjansen på å gå alene så seint ( nærmere 01 ), mye rart som skjer i området . Sier og at det var derfor jeg mld henne flere ganger tidligere, kom med forslag osv. Så får jeg til slutt denne mld fra henne : at hun ikke gidder å krangle med meg, og at hvis jeg vil se henne, klarer jeg å komme dit!

Følte de eksluderte meg...Jeg var alene, de var flere sammen. Var jeg urimelig her eller var det hun /dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Du kunne da bare ha googlet deg fram til hvor stedene var. Om en venn hadde laget så mye styr fordi vedkommende ikke gidder å bruke googlemaps og/eller ta en taxi, så gidder jeg ikke stoppe moroa for å ta del i hjelpesløsheten.

• Liker 17
Skrevet

Du kunne da bare ha googlet deg fram til hvor stedene var. Om en venn hadde laget så mye styr fordi vedkommende ikke gidder å bruke googlemaps og/eller ta en taxi, så gidder jeg ikke stoppe moroa for å ta del i hjelpesløsheten.

Dataen min funket ikke tidligere ikveld ( noe hun visste og som var årsaken til at jeg ikke fant det først stedet ), har problemer med den innimellom for tida, og ganske utrolig at den funket nå.

ts

Skrevet

Jeg visste forøvrig at jeg da måtte gå i ett tvilsomt område alene på natta.

ts

Skrevet

Slapp av. Du lever ikke i en tv-serie verden. Like suuuuu much drama?

Anonym poster: 8f4e7bd56ea845b7da19df7d01aeb832

• Liker 2
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Skjønner egentlig ikke greia her jeg? Er det ikke bare en misforståelse eller noe da?

Skrevet

Høres ut som om hun ikke orket å sitte barnevakt for deg, og bare ville kose seg med venninnene. Alle andre fant det. Du virker hjelpesløs, men samtidig gjør hun det veldig vanskelig for seg selv. Hun hadde fått et mye mer avslappende resultat hadde hun bare tatt en telefon i begynnelsen.

Anonym poster: c744f5c917ebbdabbadbf97692c1d767

• Liker 2
Skrevet

Da lærer du til neste gang at du får komme til avtalt tid eller sette opp en tid for å møtes mens dere alle er edru. Jeg kkan ikke fatte hvorfor du ikke bare dro til den opprinnelige restauranten så snart du var klar.

Anonym poster: 3bedfbbade3acc2b152a2346d9f27d7e

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke du opptrer urimelig, men du fremstår muligens litt masete ;)

Skrevet

Du fremstår kanskje som en smule hjelpesløs.. Jeg er enig i at venninna di kunne ha svart deg tidligere og mer konkret men samtidig så virker det som om du setter deg selv i en situasjon hvor du gjør deg avhengig av andre.

Det virker ikke som om du er så kjent der du er og denne vurderingen skulle du ha tatt med når du valgte å allikevel ikke møte dem på spisestedet. Hadde du funnet frem dit ( gjort undersøkelser på forhånd, spurt deg frem osv) hadde du slippet å måtte være avhengige av de andre for å få vite hvor dere skal dra videre. Spesielt siden det ikke virker som om du evner å klare å finne frem på egen hånd.

Det hele virker litt dårlig gjennomtenkt.

Skrevet

Hvorfor dro du ikke til det første stedet da du var klar?

Se det fra deres side: De sitter der, prater, spiser, drikker, ler. Også må hun forholde seg til spørsmål med når dere skal dra, hvor dere skal dra. De slapper av og koser seg, de har ikke lagt noen plan, de tar det på sparket. Hun har sikkert lyst til å mentalt være der hun er, og ikke drive og tekste med deg, spesielt ikke når hun ikke har svar på det du spør om. Hun har lyst til å se deg, men hun har det faktisk helt ok der hun er med de hun er sammen med. Hun savner ingen der og da. Du lager masse avbrudd og styr og komplikasjoner og du vil at de skal avbryte kosen for å traske rundt for å møte deg et annet sted.

Jeg skjønner at dette ble dumt fra ditt ståsted, skjønner at du ikke har råd til taxi og at du ikke vil gå alene, men du legger for mye ansvar for deg over på de som er ute og koser seg.

• Liker 13
Skrevet

Hvem som er urimelig er det umulig å si, da vi bare har den enes side av saken.

Men du virker litt vinglete, masete og klagete. Og hun burde svart raskere på medling telefon.

Må innrømme at jeg blir irritert når venner endrer på møtested og tidspunkt, og så forventer at jeg skal holde dem oppdatert på telefon med veibeskrivelser og informasjon, for at de skal komme slengende når det passer dem. Men svare gjør jeg alltids.

• Liker 3
Skrevet

Jeg må si du fremstiller deg selv som rimelig hjelpeløs ja, du burde tatt en taxi til det første stedet og møtt dem alle der de alle skulle møtes.

Skjønner at du ikke har så god råd, men skal du først ut, så er akkurat det å komme seg til stedet, en ting som rett og slett må med. Og dersom du ikke visste hvor det var, så kunne du kanskje bedt venninna di forklare deg hvordan du kom deg dit ett par dager før den dagen dere faktisk skulle møtes?

At ingen av stedene de var, passet for deg... skjønner på en måte at når de er godt igang allerede, så er de ikke så interessert i å måtte stikke fra midt i sitt allerede påbegynte partystemning, for å møte deg ett helt annet sted.

Som sagt, syns nok du burde funnet en måte å finne det første stedet på. Visste du at dere skulle spise der, så ville det bli litt tid der.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si du fremstiller deg selv som rimelig hjelpeløs ja, du burde tatt en taxi til det første stedet og møtt dem alle der de alle skulle møtes.

Skjønner at du ikke har så god råd, men skal du først ut, så er akkurat det å komme seg til stedet, en ting som rett og slett må med. Og dersom du ikke visste hvor det var, så kunne du kanskje bedt venninna di forklare deg hvordan du kom deg dit ett par dager før den dagen dere faktisk skulle møtes?

At ingen av stedene de var, passet for deg... skjønner på en måte at når de er godt igang allerede, så er de ikke så interessert i å måtte stikke fra midt i sitt allerede påbegynte partystemning, for å møte deg ett helt annet sted.

Som sagt, syns nok du burde funnet en måte å finne det første stedet på. Visste du at dere skulle spise der, så ville det bli litt tid der.

Det var hun som hele tiden sa at de skulle videre og at vi kunne møtes etterpå. Da opplevde jeg det som at de ikke kom til å være der så lenge i utgangspunktet. Jeg er enig i at jeg skulle kommet til det første stedet hadde jeg visst dette, men hun sa som sagt at de skulle videre etterhvert, at hun skulle mld så snart de dro og at hun gledet seg. Hun gjorde ingenting for å ha meg med, tvert imot. Jeg følte meg eksludert.

ts

Skrevet

Det var hun som hele tiden sa at de skulle videre og at vi kunne møtes etterpå. Da opplevde jeg det som at de ikke kom til å være der så lenge i utgangspunktet. Jeg er enig i at jeg skulle kommet til det første stedet hadde jeg visst dette, men hun sa som sagt at de skulle videre etterhvert, at hun skulle mld så snart de dro og at hun gledet seg. Hun gjorde ingenting for å ha meg med, tvert imot. Jeg følte meg eksludert.

ts

Jeg forstår ikke helt.

Du var klar i flere timer, men dro ikke til den opprinnelige restauranten?

Anonym poster: e894d4a84d3b4afd503d596d2662ac2b

Skrevet

Jeg forstår ikke helt.

Da jeg skjønte at jeg kom til å bli sein, valgte jeg å vente, noe jeg ga beskjed om tidlig. Det er greit å komme sent til en bar, men ikke en restaurant der man bestiller mat. Derfor valgte jeg å vente til de skulle dra videre. Jeg var ikke klar i flere timer før det første besøket, men ventet flere timer etterpå ( les )

Da hun skrev at de snart skulle videre og mld meg, men ikke gjorde det og svarte meg ikke på noe av mine henvendelser, hørte først fra henne lenge etterpå, etter at hun sa det..Jeg mistet lysten på å møte henne/ dem da hun ikke gjorde noe for å vise at hun ville ha meg med/møte meg, men tvert imot. Synes hun kunne tatt litt hensyn med tanke på at jeg var alene og at det var blitt så sent.

ts

Skrevet

ts

Men det at de skulle videre, ville vel likevel bety at de ville være i nærheten? Eller tok det taxi ett godt stykke fra det første stedet til det andre?

slik du beskriver det, så syns jeg ikke det virker som de ekskluderte deg, at hun ikke sa ifra FØR de dro videre, men ble lenger der de var, er jo ikke pga at de ikke vil melde deg.

Men tenk deg selv, når du sitter ute sammen med flere andre, dere spiser, drikker skravler og koser dere... det er ikke sikkert du har all fokus på telefonen hele tiden, slik at du flere ganger svarer på meldinger. Det har noe med stemningen der du er, det å være der.

At de etterhvert ble litt lei, når også neste sted de gikk ikke passet for deg... kan jeg skjønne litt mer. De er sjeldent ute, som du selv sier. Fokusen deres var ikke på deg, men på å ha det gøy. Du var helt sikkert hjertelig velkommen, og jeg vil tippe de hadde syntes det var veldig koselig om du kom. Men ingen av stedene de var passet for deg, og du ville heller vente hjemme en å dra dit de var, fordi du ikke ville gå alene.

Skrevet

At du føler deg ekskludert er ingen andre enn din egen feil.

Er forøvrig helt enig med Kosemose.

Skrevet

Litt dårlig gjort, men du kunne funnet det første stedet og spist med dem. Du spør bare hvor i byen det er, tar bussen og spør deg fram til hvor det er.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt.

Les hva som står da, hun viste ikke hvor det første stedet var og veninnen sa at hun ikke trengte komme og de skal møtes på plass nr 2.

Personlig har jeg vært på begge sider av slike saker, det skjer faktisk veldig ofte. Nå vet jeg at det er bedre å bare hente en venn på et sted jeg vet de kjenner isteden for å ødelegge kvelden deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...