Gå til innhold

Ungarn eller Bulgaria?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker å dra på en kjærestetur snart, og har lyst til å dra til enten Bulgaria eller Ungarn. Noen som har vært her og kan anbefale hvilket land som er best? Tenker i forhold til opplevelser, mat og shopping :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bulgaria har sandstrand, havet... en billig sydentur. god og billig mat, billig shopping. Billig, god mat i ungarn, billig shopping. budapest er en fin by... så pluss på kultur. du har jo vannet i ungarn også (balaton), men det ligner vel mer enn tur til mjøsstranda... Altså ingen sandstrand og innsjø.

så jeg hadde valgt bulgaria! varmere der også.

Skrevet

Siden "alle" reiser til Bulgaria ville jeg uten tvil reist til Ungarn.

Men jeg har aldri vært helt per kasse.

Det finnes ingen ting som tiltrekker meg av typiske turisteder.

Skrevet

Har selv vært i Bulgaria (Golden Sands) 3 ganger. Ikke en spesielt romantisk by, ikke fikk vi sett så veldig mye av kulturen heller da hele reisefølget på hver tur for det meste var interessert i drikke seg fulle istede for å se hva landet har å by på.

Godt og varmt, trivelige folk, billig å feriere osv, men fikk som sagt ikke se stort av byen...

Ungarn har jeg ikke vært i, men tror nok jeg heller hadde valgt Ungarn istede for Bulgaria om jeg skulle ha vært på kjærlighetstur. Forbinder Bulgaria med fyll og røl, for ikke å snakke om bråk og musikk i gatene!

Anonym poster: 254feb0d2fd60a2bbfd3e77d6d88ce48

Skrevet

Ville ikke dratt til Bulgaria på denne tiden av året. Var der midt på sommeren for noen år siden, var overskyet hver eneste dag, regnet enkelte av nettene også. Tviler på det er noe badesesong der nå! Landet er ikke noe spesielt heller, maten var kjedelig, det samme som man får de fleste steder i verden. Kunne sikkert funnet mer interessante resturanter om vi lette litt rundt, men ble det som var anbefalt av reiseselskap og det som så bra ut. Men det er veldig fint og vi hadde det hyggelig ellers. Var i albena og golden sands. Det jeg ville frem til at Bulgaria virker bra på sommeren når man kan bade og det er mye turister men kjedelig ellers. Ville satset på Budapest i Ungarn. hørt mye positivt!

Skrevet

Da blir det Budapest! Takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet

Sofia i Bulgaria er en helt annen type by en de typiske turist områdene. Kulturen der er og annerledes enn her. Man får mange intrykk på en annen måte en hjemme og er litt annerledes en mange andre europeiske byer uten at jeg kan sammenligne med andre øst auropeiske byer.

• Liker 1
Skrevet

Litt sent, men stortrivdes i Bulgaria :) Rolig "slapp av"-ferie

Skrevet (endret)

ville deffinitivt valgt Budapest. Vært der mange ganger, stabilt fint vær langt utpå året, masse kultur , billig shopping. Nydelig dyrehage,spa, masse fine bygninger, broene over Donau, spesielt om kvelden er en fryd å se... også Parlamentet i kveldslys...

http://www.google.no...29,r:1,s:0,i:72

Endret av eva-80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...