Gjest agnesb Skrevet 19. oktober 2012 #1 Del Skrevet 19. oktober 2012 Heihei Dette virker sikkert som ett rart spørsmål, men når man skal føde på Ahus, hvor skal man parkere?? I utgangspunktet er jeg blitt tildelt plass på tun A men jordmoren min sa på siste og forrge kontroll at jeg skal på tun B pga den type smertelindring jeg har bedt om. Uansett..... hvis riene er sterke, hyppige osv skal man da gå igjennom hele Ahus og til fødeavdelingen? Og skal man parkere i parkeringshuset som er ett lite stykke unna sykehuset? Jeg og samboer drar jo alene bare vi to og det er uaktuelt at han parkerer bilen mens jeg feks venter ved inngangen med rier! Hvordan gjorde dere det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 19. oktober 2012 #2 Del Skrevet 19. oktober 2012 Vi parkerte utenfor hovedinngangen, begge gikk opp, han var med inne en stund mens jeg lå til registrering, gikk for å parkere i parkeringshuset, kom tilbake, var med på fødsel. Kort fortalt dette var riktignok på det gamle sykehuset, men jeg forsto på venninna mi som har født der to ganger på det nye at de gjorde det samme. Selv om parkeringshuset er et stykke unna er det sannsynlig at han rekker å stikke ut for å parkere :-) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Del Skrevet 19. oktober 2012 Med mindre du ankommer sykehuset veldig sent i fødselen er det vel ingen krise å vente ved hovedinngangen mens han parkerer? Anonym poster: d97743be0213636fefcb84e3ed590293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 19. oktober 2012 #4 Del Skrevet 19. oktober 2012 Med mindre du ankommer sykehuset veldig sent i fødselen er det vel ingen krise å vente ved hovedinngangen mens han parkerer? Anonym poster: d97743be0213636fefcb84e3ed590293 det er ikke det jeg ønsker, så jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. oktober 2012 #5 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det er vanlig at de har en kjapp inngang for fødende på de fleste sykehus, det er ikke meningen du skal traske flere km i korridorer. Så mannen kan slenge fra seg bilen ved fødende-inngangen, følge deg inn til du er etablert med føderom og jordmor, så stikke og parkere ordentlig mens du er med jordmor. Bare ikke sleng fra dere bilen i veien for ambulanser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 20. oktober 2012 #6 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Du kan ta heisen fra akuttmottaket. Mannen kan kjøre deg nesten helt til inngangen i mottaket, så er det rett opp derifra. Det er i nesten andre enden av sykehuset. Bilen kan stå der en kort stund slik at han kan følge deg opp før hak parkerer i p-huset. Endret 20. oktober 2012 av Magdalene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullhjerte Skrevet 20. oktober 2012 #7 Del Skrevet 20. oktober 2012 Dere parkerer ved akuttmottaket ja, sier ifra til de i luka at dere er ventet ved fødeavdelingen og at dere har parkert utenfor. De følger dere til heisen som dere tar rett inn på fødeavdelingen, og når ting roer seg litt må din mann gå og parkere bilen i p-huset. Slik gjorde vi det, og det var de instruksene vi fikk av sykehuset. Det er ikke langt å gå for deg, det er veldig lettvint syntes vi. Husk å ta med dere det viktigste inn første gangen dere går inn, så blir det ikke så mye å bære for mannen din fra p-huset. Selv om dere bare skal på en liten sjekk, slik vi skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei Jeg jobber i skranken på Akuttmotaket på A-hus. Det er i utganspunket ikke lov å stå parkert noe annet sted enn utenfor hovedingangen (hvis plass) eller i parkeringshuset. Fødene kan få stå max 15 min utenfor akuttmotaket. Dvs. at mannen kan følge deg opp på føden, for så å gå ned å flytte bilen. Hvis du kommer så "sent" i forløpet at man ikke rekker å flytte bilen, ringer jordmor ned på motaket og informerer om dette, og far må flytte bilen så fort som mulig etterpå. Det er uansett kortest å gå fra Akuttmotaket:) Lykke til! Anonym poster: 2ea07d3337b22baedc6ab54a39af4ab7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #9 Del Skrevet 20. oktober 2012 Heihei Dette virker sikkert som ett rart spørsmål, men når man skal føde på Ahus, hvor skal man parkere?? I utgangspunktet er jeg blitt tildelt plass på tun A men jordmoren min sa på siste og forrge kontroll at jeg skal på tun B pga den type smertelindring jeg har bedt om. Uansett..... hvis riene er sterke, hyppige osv skal man da gå igjennom hele Ahus og til fødeavdelingen? Og skal man parkere i parkeringshuset som er ett lite stykke unna sykehuset? Jeg og samboer drar jo alene bare vi to og det er uaktuelt at han parkerer bilen mens jeg feks venter ved inngangen med rier! Hvordan gjorde dere det?? Vi parkerte på akuttmottaket. Vi gikk opp sammen, og så parkerte han på rett plass mens jeg var på rommet. Jeg hadde ikke så sterke rier, så jeg klarte meg greit uten han akkurat da. Du går inn akuttmottaket, spør i skranken der og så viser de hvor du skal gå og hvor du skal ta heisen -lett å finne frem! men man ringer jo gjerne føden før man kommer inn da, og de stod klar å ventet der på meg med båre...jeg sa det gikk fint å gå selv -hehe. Anonym poster: 25cda3b6eba59c988597beb8c442e1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå