Gå til innhold

Jente som drar ut på byen alene?

Anbefalte innlegg

Gjest lillekattepus
Skrevet

Sitter nå hjemme i min egen leilighet i en av Norges største byer og vurderer å dra ut på byen alene. Jeg har begynt å studere her dette året, og kjenner derfor få personer i denne byen (de jeg kjenner er opptatte med andre ting). Har tatt meg et par glass, og vurderer å dra ut. Hvordan ser dere på jenter som drar ut alene, og hadde dere turt det?

Jente, 20.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde aldri turt det men jeg har ei venninne som ofte har gjort det. hun prøver da å komme i snakke med hyggelige folk (som regel mannfolk fordi hun får lettere guttevenner enn jentevenner). men er ikke hver kveld hun er heldig og møte noen hyggelige å ha det gøy med, så det er ikke alltid en suksess!

Anonym poster: d78b0528861302013edb77c5fa6d22b6

• Liker 1
Skrevet

Javiss, gå ut å kos deg :) Jeg ser jenter / kvinner danse alene og det tar bare få minutter ( nesten uansett utseende ) før de får seg opptil flere dansepartnere ( om de vil. ) :)

Også ser de som takker nei til selskap og er der for å kose seg med musikk og dans og jeg synes dem er tøffe som toget :) :)

Skrevet

Har tenkt på akkurat det samme, har foreløpig ikke turt, men har veldig lyst til å prøve en dag! Har vel strengt talt ikke noe å tape på det, sannsynligvis blir det sikkert gøy! :mrgreen:

Skrevet

Bare gå ut hvis du føler for det. Tøft at noen tør å gjøre det. Ikke bry deg om hva andre nedlatende folk vil ha det til. Du vil helt sikkert komme til å hygge deg, med mange trivelige folk.

Skrevet

Med forhåndsregler om at du tar taxi når du forflytter deg til og fra utestedet, og ikke går alene rundt i gatene der det ikke er masse andre mennesker så ser ikke jeg at det er så skummelt ;) Inne på utestedet er det jo ikke noe farlig å gå alene :P

Skrevet

Hva er det du har lyst til:

Danser man så slipper man unna med det meste, da får man lett sosial kontakt om man er jente.

Studentpuber er ganske sosialt, her kan man lett bli med i en samtale om piss eller politikk. Annen fordel er at du kanskje kjennner noen der eller i kjenner igjen noen(det er nok til at man kan snakke med dem når de er studenter)

Om du ikke kjenner noen så ville jeg anbefalt deg å ta jobb på en studentpub eller noe, da får man et nettverk av folk som liker å gå ut, i tillegg til gode internfester.

Edit: selv drar jeg ut alene ganske ofte, møter som oftest noen jeg kjenner og folk som går ut er mer sosiale enn vanlige folk.

Anonym poster: bec9a62569d32f05279f1e8dbb7f6ea5

Skrevet (endret)

Nå er jeg mann, om det spiller noen rolle, men jeg går som regel ut alene minst en gang i måneden. Faktisk så foretrekker jeg det ofte fremfor å gå ut i en gruppe. Nesten som et lite eventyr.

Synes du skal hoppe i det og gjøre det, om du selv er komfortabel med det og føler deg trygg på vei til og fra. Du kommer garantert til å ha det morsomt.

:)

Endret av Janus
  • Liker 1
Skrevet

Og forresten! TS, hvis du går ut må du si i fra i denne tråden hvordan det gikk i morgen ;)

Skrevet

Jeg er jente og har vært ute alene :D Det går fint sålenge du har en positiv innstilling og er åpen for å prate med nye folk. Å gå ut alene gir en god "mestringsfølelse" og du slipper i tillegg å være redd for å komme bort fra vennene dine for du er jo der alene uansett.... Hvis du ikke trives kan du jo alltids bare dra hjem...Syns du skal hoppe i det! :)

Skrevet

Enig i at det kan være lurt med taxi!

Anonym poster: 8a3ba9e4f3bfdc6a82ca6af66342e3dc

Skrevet

Og ikke drikk deg så full at du ikke har kontroll. ;)

Anonym poster: 448f4b9e470abad251330a4b07cbe8ba

• Liker 5
Gjest lillekattepus
Skrevet

Og forresten! TS, hvis du går ut må du si i fra i denne tråden hvordan det gikk i morgen ;)

Jeg fant ut av at det kanskje ikke var verdens lureste idé da klokken plutselig ble mye, og jeg hadde fått i meg litt for mye vin. Satser heller på å dra ut alene en annen gang (helst en ukedag, da det er litt mindre folk ute og litt roligere); sette meg ned på en pub, ta et glass øl eller to, og se hva som skjer.

Tusen takk for hyggelige innspill i går, det hjalp virkelig på selvtilliten en ensom fredagskveld!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige innspill i går, det hjalp virkelig på selvtilliten en ensom fredagskveld!

Hva skal du med byen og det virkelige liv når du har KG?

:tongue:

• Liker 6
Skrevet

aah, har det akkurat som deg. Bare en dag for sent... Egentlig skulle jeg ikke ut. Men her sitter jeg da start i bunn av flasken

Anonym poster: 7945348a177427be5d9548e8a856509d

Skrevet

snart mente jeg å skrive

Skrevet

Sitter nå hjemme i min egen leilighet i en av Norges største byer og vurderer å dra ut på byen alene. Jeg har begynt å studere her dette året, og kjenner derfor få personer i denne byen (de jeg kjenner er opptatte med andre ting). Har tatt meg et par glass, og vurderer å dra ut. Hvordan ser dere på jenter som drar ut alene, og hadde dere turt det?

Jente, 20.

Det er KJEMPEGØY! Alltid artig å treffe nye folk. Do iiit.

Gjest lillekattepus
Skrevet

aah, har det akkurat som deg. Bare en dag for sent... Egentlig skulle jeg ikke ut. Men her sitter jeg da start i bunn av flasken

Hvordan gikk det i går, dro du ut alene?

Skrevet

Om du ikke kjenner noen så ville jeg anbefalt deg å ta jobb på en studentpub eller noe, da får man et nettverk av folk som liker å gå ut, i tillegg til gode internfester

Det burde du absolutt gjøre hvis du vil bli kjent med folk. Jeg flyttet til en by jeg ikke kjente noen. Fikk et tips om å bli frivillig på en studentpub. Det er det smarteste jeg har gjort. Der var de veldig åpne mot nye mennesker og jeg har fått noen av de aller beste vennene mine! Det var kjempe morro. Fikk masse erfaring med å jobbe i bar (noe jeg har tatt med meg videre) og mange fordeler med å være frivillig, som feks. utenlandsturer, hytteturer og mange bra temafester.

Skrevet

Vet at lørdagen er forbi, men ....

Jeg drar ut på et sted med bardisk. Har som regel at dersom jeg ikke har truffet kjentfolk eller fått kontakt med noen så tar jeg siste buss hjem. Det gjør det hele litt mindre farlig da jeg vet at jeg kommer meg hjem på en ok måte.

Anonym poster: 570e7236d9732914a6b3c77f39c1c1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...