Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 7. Uke, og på jobben hvor jeg i dag har ekstravakter er det utlyst et 100% vikariat (1,5år) som jeg har søkt på. Jeg har ikke fortalt at jeg er gravid men vurderer å gjøre det. Burde jeg? Får litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør det..

Anonym poster: e8c2496d7fe8171e7a6193030bbf6a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke pliktig til å si det enda...Du er dessuten bare 7 uker, da er det ikke vanlig å kringkaste noen graviditet uansett jobbsituasjon.

Graviditet skal ikke ha noe å si, men det vil jo likevel i praksis ha noe å si...

Jeg hadde ikke sagt noe, selv om det hadde vært ubehagelig. I sånne situasjoner må man sørge for seg selv, sånn er det bare :-)

Dette tror jeg de fleste arbeidsgivere har full forståelse for, selv om det er frustrerende for dem ;-)

Anonym poster: 36cdd3abab9035a89e0bbaaf8e55202a

• Liker 1
Skrevet

Som arbeidsgiver hadde jeg faktisk blitt passe irritert på deg hvis jeg ansatte deg for en tidsbegenset periode og du så måtte ut i permisjon halvveis i forløpet.

Anonym poster: cc8b7d55029f3f6b7fa984678d064472

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er det virkelig nødvendig, når du ikke kommer til å være der mer enn halve perioden? Hadde vært en annen ting hvis det var snakk om fast stilling, da hadde du jo tross alt hatt en jobb å komme tilbake til etter permisjon. Sånn som situasjonen er nå sørger du jo bare for dobbeltarbeid for arbeidsgiver...

Jeg ville absolutt sagt at jeg var gravid...

Endret av juliane
  • Liker 1
Skrevet

Sier meg enig med Juliane her. Hva skal vitsen med det være? Du lager bare masse eksrtaarbeid for arbeidsgiveren din, men så lenge du får det som du vil er vel det greit eller?

• Liker 1
Skrevet

Så tidlig hadde jeg ikke sagt noe.. Sv.skapet er fortsatt i faresonen frem til 12uke, så sjelden folk sier noe før di har kommet dit. Dessuten kan du evt ta en spansk en senere om di lurer på hvorfor du ikke sa noe når du søkte, og late som at du ikke visste du var gravid ennå, mange som ikke har fattet mistanke om at di er gravide før di er lenger på vei..

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det når du forsvinner halvveis ut i vikariatet (eller tidligere). Klart du har lov, men moralsk sett bør du kanskje la det være.

Anonym poster: 0c2321439a7ff0941a5f392b6df43f31

Skrevet

TS her. Grunnen til at jeg har søkt er at jeg lenge har sett etter en jobb med faste timer. Jeg vil jo gjerne ha litt når jeg er i permisjon også, jeg ser jo at det blir ekstra jobb for arbeidsgiver, men jeg kan jo en del av den jobben, siden jeg har jobbet der som tilkallingsvikar, så full ny opplæring vil jeg ikke få. Uff, sliter litt med dårlig samvittighet likevel.

Anonym poster: e8c2496d7fe8171e7a6193030bbf6a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...