Gå til innhold

Smittsomt kattevirus - FIV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har lenge hatt våre to britiske korthårs katter som vi har forgudet. Flottere katter skal man lete lenge etter. Begge kattene er kastrert og vi har fulgt nøye opp alle vaksiner. Uheldigvis ble (i alle fall) den ene katten vår smittet av nabokatten med viruset FIV, noe som resulterte i at hun gikk bort nå i sommer. Utrolig uventet og urettferdig.. Den resterende pusen vår viser ingen tegn på å være smittet, og ser veldig frisk og flott ut.

Vi tenker nå på å fylle tomrommet med en liten kattepus, men vil overhodet ikke bringe noe nytt kattedyr inn i huset om hannkatten vår er smittet.

Vi skal dra til dyrelegen for å teste katten vår, og i den sammenheng lurer jeg på noen ting.

- Hvis testen viser positivt, men at den ikke vil gi utslag, kan viruset smitte videre da? Er det trygt å få en ny pus?

- Han er vel kanskje mest sannsynelig smittet?

Det viruset er nok noe av det verste jeg har sett på kattene våre. Utrolig sjuk og dårlig på slutten, og det uten at dyrelegen fant ut hva som var galt. Siste dagen ble hun så dårlig at hun måtte avlives få timer senere.

Hender jeg gråter når jeg tenker på pusen, selv om det er en stund siden hun gikk bort..

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg router deg bare hit jeg, til Norsk huskattforening sin side om FIV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...