Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt samtidig så går jeg på skolen ,men idag da vennina mi var på besøk sa hun at det ikke er lov..er dette riktig?

hvis ikke det er lov hvorfor sykmelder legen meg?

Han sa at det er ikke det samme som å jobbe i min sitasjon at jeg ikke belaster beina mina som om jeg var på jobb..fordi jeg kan ta pauser og gå/stå i klasserommet som som jeg vil..

noen som vet om det finnes untakk?eller er det totalt ulovlig å være sykmeldt mens man studerer?

setter stor på svar..takk

Anonym poster: 9f1f99b2380963ce398b8f7b3efa2210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobben er i tillegg til studier? Jeg er ikke hundre prosent sikker på hvordan reglene er, men jeg vet at en av mine venninner var sykemeldt fra jobb i perioder pga. revmatisme, men likevel gikk på skolen og tok eksamener. Hun var jusstudent, så jeg regner med at hun haddde sitt på det rette...

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendigvis ulovlig, det kommer an på situasjonen.

Du kan jo høre med NAV om du er usikker.

Skrevet

Man kan jo og bli sykemeldt fra bare den ene jobben hvis man har to.

Så man kan og være sykemeldt fra jobb og fremdeles studere. Det gjorde jeg da jeg var gravid, sykemeldt fra jobben men fullførte studiene da det var lettere å ta pauser og slappe av enn på jobb.

• Liker 2
Skrevet

Jobber ikke og var sykmeldt før jeg begynte på skolen ,så fikk jg plass på skolen og begynte på skolen ,samtidig som jeg har fått forlenget sykemeldinga..(jobber ikke)

Og legen mener at det er ikke det samme som jobbe i min sitasjon i forhold til problemet mitt..mn da vennina mi at det ikke er lovlig i det hele tatt ble jeg usikker og redd..

Hun bare trodde at det ikke var lov da..men ikke sikker..

men jeg har gitt Nav info om at jeg går på skolen siden jeg søkte på utdaningsstønad ..

Skrevet

Jobber ikke og var sykmeldt før jeg begynte på skolen ,så fikk jg plass på skolen og begynte på skolen ,samtidig som jeg har fått forlenget sykemeldinga..(jobber ikke)

Og legen mener at det er ikke det samme som jobbe i min sitasjon i forhold til problemet mitt..mn da vennina mi at det ikke er lovlig i det hele tatt ble jeg usikker og redd..

Hun bare trodde at det ikke var lov da..men ikke sikker..

men jeg har gitt Nav info om at jeg går på skolen siden jeg søkte på utdaningsstønad ..

Da tror jeg du kan ta det helt med ro ;)

Skrevet

Da tror jeg du kan ta det helt med ro ;)

har vært redd og urolig,men da skal jeg ta med ro..det burde legen ha visst om det var ulovlig da...

takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...