Gå til innhold

ACNE - ullgensere / hva nupper seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli kjøligere ute nå og hadde vært godt med en god og varm genser. Er inne på acne.com og ser på noen gensre der.

Genser 1: har 70% angoraull og 30% nylon. LINK

Genser 2: har 34% Mohair, 34% Wool, 27% Polyester, 5% Elastane LINK

Kjøpte en ullgenser for litt siden som endte opp med å støve hele leiligheten ned med ulldotter omtrent, ble litt mer kresen etter det for å si det sånn!

Hvordan ser tøykombinasjonene ut? På meg virker Genser1 til å ikke nuppe seg, mens kanskje Genser2 vil nuppe seg? Er ikke polyester selve nuppetøystoffet?

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!

Anonym poster: d12fa58602d63036f6c92fbdace4138e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den første.

Ja, den nupper, men ikke like mye som enkelte andre jeg eier (les: H&M).

Skrevet

En genser kommer til å nuppe uansett om det er Acne eller H&M, men førstnevnte vil nok ikke nuppe like mye og like fort, som gjør det enklere å plukke av klumpene så genseren ser fin ut igjen.

Selv ville jeg gått for Rakel, har tenkt å gå til innkjøp av en selv når jeg bestemmer meg mellom hvit og grå, synes ikke den andre er spesielt fin.

Skrevet

Tenkte faktisk på den hvite. Hehe, er gøy med en hvit genser, så lite fornuftig liksom :-)

Anonym poster: 746caeb249ee8765b81db0f544bb49a4

Skrevet

Har et skjerf i angoraull, det nupper seg ikke! Forblir like deilig som da den var ny.

Skrevet

Jeg har begge genserne, den første nupper ikke veldig mye, men synes den klør litt.. Det samme gjelder den andre. Alt i alt er de ganske like. Personlig foretrekker jeg nr 2 hvis du skal velge en av de :)

Skrevet

Jeg har denne: http://shop.acnestud...-new-brown.html, som er lik i stoffet som din nr 2. Superdeilig og nupper ikke i det hele tatt. Dyr, men anbefales!

Jeg har sett den, er ikke den litt uprakstisk? Da jeg var innom der sist gikk en ansatt med den, gikk helt ned til knærne. Hvordan er den å gå med? Flagrer den utover eller holder den seg lukket?

Vanskelig å bestemme seg! Må prøve plaggene først :-)

Skrevet (endret)

Jeg har sett den, er ikke den litt uprakstisk? Da jeg var innom der sist gikk en ansatt med den, gikk helt ned til knærne. Hvordan er den å gå med? Flagrer den utover eller holder den seg lukket?

Vanskelig å bestemme seg! Må prøve plaggene først :-)

Den er ganske lang, ja. Mer som en kåpecardigan om du skjønner. Jeg gikk med den uten jakke utenpå når det var litt mildere ute, men nå som det begynner å bli kaldere har jeg en parkas over som er omtrent like lang. Synes ikke det er så pent å gå med den med en kort jakke over, slik at den flagrer for mye ut under.

Det er ikke noen knapper på den, så den er jo åpen hele tiden. Men stoffet er ganske tungt så den henger ganske fint rett ned.

Forøvrig passer den veldig fint sammen med både skjørt og bukse, og er superdeilig å tulle rundt seg - er omtrent som å ha et stort ullteppe rundt seg. :-)

Endret av sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...