AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Hei. Det er noe jeg plages over, og det er usikkerheten min rundt forholdet mellom meg og min kjæreste. Jeg er ikke usikker på mine følelser til han, men hans følelser til meg. Jeg tenker slik at man velger en partner i livet, og satser på å ha den samme i alle år. Jeg ønsker å ha en mann som elsker og "forguder" meg. En mann som beundrer meg og synes jeg er uslålig vakker. En mann som ikke kan tenke seg en annen dame. Så saken er den at jeg er usikker på om jeg er den jenta for kjæresten min. Jeg misstenker at han elsket og beundret sin eks-kjæreste en smule mer. Jeg vet godt at man ikke skal drive å sammenligne forhold, men dersom dette er tilfelle så tror jeg ikke vi vil holde så sterkt i det lange løp. Det fordi da vet han at det finnes noen der ute som passer enda bedre. Kjæresten min koser og klemmer mye med meg, samt planlegger fremtiden sammen med meg. Men han er svært varsom med å åpne seg følelsesmessig. Dette er noe jeg også tror henger sammen med at han fikk sitt hjerte knust av en jente han elsket før han møtte meg. Jeg og henne er ikke like på noen måte. Vi er som dag og natt. Hans kjærlighet for henne var sterk, selv om de hadde et veldig turbulent forhold. Dette har jeg fått høre av han selv og venner av han. Så nå er han sammen med meg da og jeg kjenner det på meg at han kanskje ikke er så sterkt bundet til meg, som han var med henne. Selv benekter han selvfølgelig dette. Men jeg tror hun satte dype spor, selv om de ikke var sammen mer enn to år. Jeg føler at uansett hva han sier, så går ikke usikkerheten min bort. Jeg føler og kjenner på at jeg kanskje ikke er hans nummer 1. Jeg vet jo ikke med garanti, men. Jeg vet han elsker meg og er glad i meg, men jeg tror kanskje ikke jeg er hans livs kjærlighet. Andre som føler litt på det samme? Skal man gjøre det slutt i slike situasjoner? Eller leve med det, og satse på at man ikke bare er en god erstatter? Anonym poster: 8406604eac744d15b824d9226edb6f4f
Gjest * Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Dette høres litt ut som en eks jeg har. Han virket aldri helt ferdig med ungdomskjæresten sin, og det slet veldig på meg. Følte meg heller aldri som nummer en.. Skal sies at det ikke var derfor det ble slutt, da.. Han er nå gift, og jeg antar at kona ikke føler slik jeg følte. Nå er jeg en litt sjalu type da, så jeg vet ikke.. Kanskje det ligger i hode? Kan det være at du innbiller deg det, siden han benekter? Siden vennene hans har sagt at kjærligheten var sterk osv? Vanskelig å si om det er noe du bør prøve å leve med.. Er det lenge siden det ble slutt med de? Er hu fortsatt en del av livet hans? Uansett må du huske at det er deg han har valgt å være sammen med
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Det ble slutt mellom dem for litt ett år siden, noen mnd før han møtte meg. Er kanskje rett det du sier. At det kanskje sitter i hodet... Jeg er også sjalu av natur og tilatter ikke meg selv å være sammen med en mann som ikke ser på meg som nummer 1. Hadde han sagt til meg at han ikke var ferdig med eksen sin, så hadde jeg pakket snipeesken og gått med en gang. Men han sier han er ferdig med henne. De har heller ingen kontakt. Kanskje det har noe med at forholdet vårt har gått litt inn i en rutine? Nei, jeg vet ikke. Kanskje en høstdepresjon på vei? TS Anonym poster: 8406604eac744d15b824d9226edb6f4f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Det høres jo ut som usikkerheten sitter i hodet ditt, først og fremst. Anonym poster: 94ed24bcc62f09ec1ea606f6a236ecb2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 jeg var også i et forhold med en der eksen var en stor del av livet hans enda. jeg hadde også følelsen av at han ikke var over henne, og min magefølelse stemte ihvertfall da jeg fant ut etter et år at han hadde vært utro med henne. det var også mitt eneste forhold der jeg har slitt med sjalusi. men du må nok bare finne ut om du ofte er en usikker person eller om det er bedre å bare avslutte forholdet. Anonym poster: 4473e40d281cdfdc3c796481df6178cb
Mumsen86 Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Dette kommer til å bli en selvoppfyllende profeti. Dersom du ikke tar deg sammen, og slutter å behandle forholdet deres på denne måten så blir det en énveiskjørt gate til samlivsbrudd. Jeg vedder min venstre sokk på at kjæresten din aldri hadde disse tankene, før du begynte å plante dem i hodet hans. Han tenker nok ikke over det, men det ligger nok der i underbevisstheten å lurer nå som du har dratt spøkelset ut i lyset. Stol på din kjæreste, og du kan klare det Titanic ikke klarte, svinge unna isfjellet i tide. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 I startinnlegget er det jo fullt av TROR, MISTENKER osv, ikke et eneste ord om at kjæresten faktisk snakker om eksen, er fjern ovenfor trådstarter, han har ikke kontakt med henne og han sier også at han er over henne. Det at han ikke har lett for å åpne seg følelsesmessig kan like gjerne ha med helt andre ting å gjøre, kanskje det er sånn han er, bare? Og greit, man har med seg de erfaringene man har fra tidligere forhold, de kan prege en i varierende grad, men det er forskjell på å ha blitt preget, fått erfaringer, ha lært noe eller brent seg - og å ikke være over noen romantisk sett. Jeg synes vel kanskje også det høres ut som du forventer litt vel mye av en partner. Forgude - seriøst? Anonym poster: 94ed24bcc62f09ec1ea606f6a236ecb2
Gjest gjesten Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Bevare meg vel, trådstarter må da ha lov til å ha forventninger til sin nye kjæreste, men det er nærliggende å tro at dette rett og slett ikke er rett match.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå