Gå til innhold

Måten naboen handterte barnet på.. skremte meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene mine er utlendinger, finner, jeg forstår ikke hva de sier seg imellom. I dag gikk jeg forbi dem i oppgangen, sa hei som vanlig, og gikk videre i trappen. Plutselig tar faren tak i armen på guttungen som er 4-5 år gammel, rister kraftig i gutten som nå gråter og roper meget høyt på finsk, peker inn i gangen, peker ned trappa, jeg aner ikke hva det skal bety, men slik holder han altså på i ca et minutt. Jeg var helt frosset av det hele, de gikk inn til seg selv, og det var det.

Dere småbarnsforeldre, er dette noe som av og til skjer, og er normalt, eller?

Anonym poster: 2760ce1fa77b5e8082bac04286283428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som mener noe om dette? Har ikke barn selv, så vet ikke jeg.

Anonym poster: 2760ce1fa77b5e8082bac04286283428

Skrevet

Nei, jeg mener ingenting om dette, jeg vet jo ikke hva som har skjedd. For alt jeg vet kan ungen ha kastet et verdifullt smykke, et viktig brev, en slik pinkodedings som man bruker til å betale regninger eller noe annet viktig ned trappa, og faren krever at ungen forteller hvor det var ungen kastet tingen.

Det kunne jo ha forklart hva faren gjorde, når vi ikke vet hva som ble sagt er det ikke lett å gjøre seg opp en mening.

Anonym poster: 68c48d26f26865e1f5d3cacec7745dd4

Skrevet

Risting av barn: Nei, det skjer ikke i vår familie

Holding i armen, kjefting og gråting: Ja, det skjer. Men prøver å holde stemmevolumet nogenlunde normalt og roper ikke til barna selv når jeg forteller dem et skikkelig alvorsord.

Skrevet

Jeg pleier å spørre "Går det bra?", uansett om de snakker på et språk jeg skjønner eller ei. Det vil nok få de fleste til at lugne ned seg og kanskje tenke seg litt om neste gang.

Alle foreldre kan ha et tilfelle eller to når de går litt for langt og kanskje snakker til deres barn på en måte de ikke borde, men i alle tilfeller er det bedre å snakke med barnet på en ordentlig måte. Hvis barnet gjort noe om og om igjen som gutten absolut ikke fikk så kan det godt hende at faren tapte besinningen. Det gjør det ikke mere OK.

Folk syns kanskje at det hadde blitt å legge nesen bløt men jeg syns at varje barn som blir behandlet på en måte de ikke borde bør se at det finns voksne som sier ifra. Hvis jeg hadde tappet besiningen på den måten så hadde jeg håpet at noen sa ifra på en slik måte.

Skrevet

ingen grunn til å riste og dra i armen nei, stygt gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...