Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg trenger hjelp til et irriterende "problem". Jeg har et forholdsvis rett hår, men nede på tuppene har jeg en irriterende vipp på håret. Når jeg av og til prøver med rettetang så holder dette akkurat i en halv time, så er vippen der igjen. Hva skal jeg gjøre for at dette skal holde seg rett?

Har sikkert lest for mange moteblader med folk med superkrøllete hår som får helt stritt hår så har nok litt for store forventninger. Men hva gjør disse, er det bare jukseri?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

rart!! hvordan rettetang har du? Fra frisørsalon`g? Høres ut som at den ikke virker helt som den skal.. Håret skal bli skikkelig rett, kan ikke skjønne at du sitter igjen med en vipp nederst...!!

Gjest Nefertiti
Skrevet

Fra frisørsalong ja. Hvor lenge skal jeg holde den på ett sted? Så skal jeg bruke spray i etterpå?

:oops:

Skrevet

du sprayer før du retter.. Vanskelig få frisyren til og holde om man har noe i den etter man er ferdig med rettingen.

Skrevet

Hmm.. Når jeg bruker rettetangen min henger håret slik lenge etterpå. Selv dagen derpå er jeg helt lik på håret, og jeg bruker bare pittelitt hårkrem for å samle tuppene til slutt.

Skrevet

Håret mitt blir også superslett helt til jeg vasker det igjen. Jeg bruker en spray fra SEBASTIAN før jeg sletter håret. Jeg trenger ikke holde tanga lenge på ett sted. Jeg drar den liksom bare nedover håret. Til vanlig har jeg ikke spesielt slett hår, men ganske mye fall.

Skrevet

Man SKAL ikke holde rettetangen på ett sted, man skal dra den nedover i ganske raske bevegelser for ellers knekker hårstråene rett av! Og man skal heller ikke ha stylingprodukter i håret før man retter det, unntaket er varmebeskyttende spray som BØR/SKAL brukes hvis man bryr seg om håret sitt. Den fra Sebastian er kjempefin og gir litt hold.

Skrevet

Halloen du må ikke ha i styling før rettetangen, da blir håret tørt og sprøtt!

Bruk varme beskyttende prod. Redken har en lilla en husker ikke navnet på den. Men er veldig bra :-) Du drar tangen gjennom håret, må ikke holde den der forlenge, du svir jo håret ditt da :-(

Og du må jo selvfølgelig bruke den i tørt hår :o hehe

Spray Redken sprayen i vått hår, vent til det er tørt og rett det. Du må jo dele håret ganske mye opp, ikke ha for mye i tangen på en gang :hår:

Når jeg retter mitt er det rett til neste gang jeg vasker det. Har en del fall i det til vanlig da.

Skrevet

Begge frisøren jeg har vært hos har brukt h¨rspray i først :o

Skrevet

Jeg har aldri brukt hårspray. Bruker varmebeskyttende krem i før bruk av rettetang. Men det hender at jeg tar litt krem i tuppene etterpå dersom ikke alt går slik jeg vil....

Gjest Nefertiti
Skrevet

Noen som vet navnet på en god varmebeskyttende hårspray (f.eks. den fra Redken) som de selger på lookfantastic?

Gjest Ethereal
Skrevet

Den fra Sebastian er fra Laminates-serien (blå boks) og gir fantastisk glans til håret i tillegg. Du sprayer litt i tørt hår før du bruker tangen, så kan du gå over til slutt, hvis det trengs.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Er det noen plasser på nettet som selger Sebastian produkter?

Skrevet

Vil også anbefale varmebeskyttende spray fra Sebastian som er på en hvit "spruteflaske" med rødt mønster på. Den heter Shaper Iron Works hot tools protecting spray. Bruker rettetang nesten hver dag og bare digger den sprayen. Sprayer håret før jeg retter det.

Skrevet
Vil også anbefale varmebeskyttende spray fra Sebastian som er på en hvit "spruteflaske" med rødt mønster på. Den heter Shaper Iron Works hot tools protecting spray. Bruker rettetang nesten hver dag og bare digger den sprayen. Sprayer håret før jeg retter det.

Det er denne jeg også bruker. Liker den kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...