AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har skrevet et dikt jeg gjerne vil ha kommentarer til. Best å være anonym - når man stikker halsen fram, kan man lett få hodet kappet av. STEINSKYGGER En kjempe vaklet under vekten av sitt eget hjerte. En bitte liten bille falt i et glass og druknet. Dragene døde; skyggene ble stein da støvet seg etter stormen hadde lagt seg. De myggestikkene du klør på nå vil aldri bli bevart i noen bok, aldri stilles ut på et museum. Men stjernene vil fortsette å skinne og lage ild av vann med et raseri som ikke engang vi, jordas herskere kan imitere. Og en dag er det kanskje dine bein som kaster steinskygger og graves ut av andre dyr som også vil forgå. Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Hmm … ingen svar. Det kan selvsagt være fordi dere mener at diktet er totalt uinteressant, men det kan også være fordi det er så fullendt at folk får pusteproblemer. Uansett, jeg skulle gjerne hatt et komma etter "herskere", men innlegget lar seg visst ikke redigere lenger. Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Oops, man kan visst ikke redigere innleggene sine når man poster som AB i det hele tatt. Ekstra god grunn til å lese skikkelig korrektur på dem! Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Etter den overveldende responsen på det første diktet, føler jeg at jeg trygt kan poste enda et dikt, inspirert av det vaklevorne kjøkkenbordet mitt: STABIL VALUTA Kjøkkenbordet står og faller på en euro: 50 cent her, 50 cent der, plassert diagonalt. Hva skjer med bordet når euroen faller? TS Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33
Smascha Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har skrevet et dikt jeg gjerne vil ha kommentarer til. Best å være anonym - når man stikker halsen fram, kan man lett få hodet kappet av. STEINSKYGGER En kjempe vaklet under vekten av sitt eget hjerte. En bitte liten bille falt i et glass og druknet. Dragene døde; skyggene ble stein da støvet seg etter stormen hadde lagt seg. De myggestikkene du klør på nå vil aldri bli bevart i noen bok, aldri stilles ut på et museum. Men stjernene vil fortsette å skinne og lage ild av vann med et raseri som ikke engang vi, jordas herskere kan imitere. Og en dag er det kanskje dine bein som kaster steinskygger og graves ut av andre dyr som også vil forgå. Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33 Diktet var heilt greit det. Det skaka meg ikkje inn i innvollane, verken på godt eller vondt. Men eg må seie at eg likte veldig godt dei orda eg har utheva. Bildet med myggstikka er veldig originalt kome på og eg trur ikkje har lese noko liknande tidlegare.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Takk for tilbakemelding! Hyggelig at du likte myggestikkbildet. Personlig er jeg også ganske fornøyd med linjene om stjernene som lager ild av vann: Enorme mengder energi frigjøres ved at hydrogen (tidligere kalt vannstoff) omdannes til helium. Sånn sett kan man si at hele vår eksistens baserer seg på en oksymoron. Jeg vil gjerne ha reaksjoner (helst ikke kjernefysiske ) på det andre diktet også. Jeg følte meg litt janerikfandenivoldsk da jeg skrev det. Anonym poster: d2add4879a4a479780147812d603ab33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå