AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Det sang jeg og flere andre da vi var sånn 7-10 år også en litt annen versjon av snømannen kalle og bjelleklang. Var det folk som reagerte på det? Nei, egentlig ikke. Var noen som kanskje sa at det ikke var pent å synge det, men ikke noe mer enn det. Og hva er egentlig galt med det, så lenge det ikke er sunget for å mobbe andre såklart? Det ble folk av oss også. Broren min er nå 10 år og han og noen venner og flere andre på hans alder driver også synger disse sangene nå og har visst skapt store reaksjoner blant enkelte. Vi har fått telefoner fra sinte foreldre som truer med barnevernet og i går så fikk han melding med seg hjem, noe alle de andre som synger de sangene gjorde også. Skolen har nå totalforbud mot de sangene og det vil bli konsekvenser som gjensitting i friminuttet og i verstefall utvisning. Jeg trodde faktisk det måtte langt mer til for å utvise noen fra skolen, i hvertfall en tiåring. Ei i klassen min ble ikke en gang utvist da hun kastet en hammer i gjennom vinduet i andre etasje i 8. klasse. Og nå skal de utvise barn som bruker litt stygge ord og lager tullesanger? Det er rett og slett merkelig. Hva i all verden er det som skjer med samfunnet? Hvorfor er det en så stor sak, pga en sang eller et ord? Jeg fatter det bare ikke at dette blir en stor sak ut av, mens mobbing blir ikke tatt tak i. Jeg har ei søster også som har blitt noe mobbet og skolen gjorde ingenting. Ingen ble utvist og skolen mente heller det var søstra mi sin feil. Det var det så aldeles ikke. Vet du, jeg hater dette samfunnet. Alt av småting skal tydeligvis bli hysteri ut av, et bitte lite banneord, eller en 13 åring som spiller GTA så truer folk med barnavern og utvisning fra skolen, men er det mobbing, da bryr ikke folk seg. Tar du i gjen så er he*** selvsagt i gang og da er det offeret som får svi. Men jeg antar, det er vel lettere å totalforby og utvise noen som synger om tissefanter, avføring og puling enn å utvise mobbere og ta tak i mobbeproblemet. Anonym poster: 4b21873ed5d60cc4821d158d4ef7dcf1 7
Sushi Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg håper du tuller. Det er jo rimelig harmløst å synge slike sanger... 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Da lurer jeg på hva de kommer til å gjøre når poden min begynner å synge "Her kommer Ole Brum med håndgranat i lomma, plutselig sa det BOOM, stakkars Ole Brum".. Anonym poster: 5f342d805b93db3e9b962fedb6a6299b 6
makkapakka Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Sønnen min har holdt på i ett år med mamma mia falt i sklia, mista puppen oppi suppa, kokken sa hipp hurra denne suppen må jeg ha... vi har ikke fått hverken tlf. eller meldinger.. og alle flirer bare av det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Det sang jeg og flere andre da vi var sånn 7-10 år også en litt annen versjon av snømannen kalle og bjelleklang. Var det folk som reagerte på det? Nei, egentlig ikke. Var noen som kanskje sa at det ikke var pent å synge det, men ikke noe mer enn det. Og hva er egentlig galt med det, så lenge det ikke er sunget for å mobbe andre såklart? Det ble folk av oss også. Broren min er nå 10 år og han og noen venner og flere andre på hans alder driver også synger disse sangene nå og har visst skapt store reaksjoner blant enkelte. Vi har fått telefoner fra sinte foreldre som truer med barnevernet og i går så fikk han melding med seg hjem, noe alle de andre som synger de sangene gjorde også. Skolen har nå totalforbud mot de sangene og det vil bli konsekvenser som gjensitting i friminuttet og i verstefall utvisning. Jeg trodde faktisk det måtte langt mer til for å utvise noen fra skolen, i hvertfall en tiåring. Ei i klassen min ble ikke en gang utvist da hun kastet en hammer i gjennom vinduet i andre etasje i 8. klasse. Og nå skal de utvise barn som bruker litt stygge ord og lager tullesanger? Det er rett og slett merkelig. Hva i all verden er det som skjer med samfunnet? Hvorfor er det en så stor sak, pga en sang eller et ord? Jeg fatter det bare ikke at dette blir en stor sak ut av, mens mobbing blir ikke tatt tak i. Jeg har ei søster også som har blitt noe mobbet og skolen gjorde ingenting. Ingen ble utvist og skolen mente heller det var søstra mi sin feil. Det var det så aldeles ikke. Vet du, jeg hater dette samfunnet. Alt av småting skal tydeligvis bli hysteri ut av, et bitte lite banneord, eller en 13 åring som spiller GTA så truer folk med barnavern og utvisning fra skolen, men er det mobbing, da bryr ikke folk seg. Tar du i gjen så er he*** selvsagt i gang og da er det offeret som får svi. Men jeg antar, det er vel lettere å totalforby og utvise noen som synger om tissefanter, avføring og puling enn å utvise mobbere og ta tak i mobbeproblemet. Anonym poster: 4b21873ed5d60cc4821d158d4ef7dcf1 jeg husker vi sang: hei hå nå er det jul igjen, snart kommer nissen frem og viser tissen frem
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Hompetitten, hompetatten teian, og bonden kjørte kuken oppi fitta på budeia... Kan ikke en gang orginal-teksten en gang! Men høres ut som en overreaksjon ja. Synes du skal ta det opp med skolen. Greit at man ikke får lov å synge disse sangene på skolen, men utvisning er jo latterlig. Mobbere blir jo ikke utvist(eller får igjensitting)selv om de banker folk med balltre! Anonym poster: 97a7e9ca206782aff8d13e985e9ad6ae 2
Gjest sardintroll Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Husker den teksten der ja, er nok ikke på langt nær det verste som finnes av alternative tekster. :gjeiper:
Gjest LostCase Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Snømannen Kalle med hatt og pikk og balle
Rubies_ Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Så utrolig teit. Vi sang da vel slike sanger vi også... "Snømannen Kalle er så stugg og svær og feit.... Alle barna så at han strevde så med å kappe pikken med en ljå" "Hei hå, nå er det jul igjen, nå skal vi pul igjen...." "Å du som spiste liten fugl vær snill og spytt han ut, aaaaamen" Det er helt normalt for unger å synge sånn... Det er jo faktisk ganske gøy når man er barn!
Askael Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 "Når skipper'n skal ha seg mat, så går han i hjørneskap, der så han nissen og sugd han på......" Jaja, noen vil sikkert hevde jeg tok skade av den, men men. Jeg mistenker at det i disse dager reageres sterkere på grunn av at samfunnet er mer seksualisert, og man er mer vár for alt som heller i den retningen. I stedet for å bli blasert, vekker det pietisten i mange.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Foreldrene mine ble innkalt på foreldremøte en gang, fordi jeg hadde sagt " det er det jaggu meg det " i en diskusjon med mine medelever. Læreren grep ikke inn da jeg ble banket opp/ de andre låste meg inne på et rom og kastet klærne mine i søpla, men da hun trodde jeg sa " Ja, Gud " og mente det var misbruk av Guds navn, da ble det gjensitting og ekstra foreldremøte. Anonym poster: 2106e2a92821adcf572e2923cc1afdcf 2
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2012 #12 Skrevet 20. oktober 2012 Verden har jo blitt rarere. I "gamle" dager kunne man springe nakne rundt i hagen på fine sommerdager, når man var småbarn. I dag er det nesten umulig for dem minste å kaste klærne på grunn av faren for at Barnevernet skal ta barna av den årsak. Foreldre blir til og med uglesett om dem går rundt i undertøy i dag
Gjest EryMax Skrevet 21. oktober 2012 #13 Skrevet 21. oktober 2012 Kaptein Sabeltann er en gammel mann, med hatt og stokk å briller og rumpa under vann. Lambi Lambi tørkerull tørker alle barnas rumpehull
Kittykat Skrevet 21. oktober 2012 #14 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Hvis det du skriver her er sant, så synes jeg at disse folkene overreager kraftig. Det er fullstendig harmløst og mine barn har synget den type sanger selv. Jeg bare flirer av det selv. Noen ganger kan jeg til og med synge med dem! Da må jo jeg være en forferdelig mor som kan finne på noe sånt! MIne barn har en sang som går sånn: ole brumm gikk en tur, men kniv og saks i lommen, Plutselig sa det knips, så gikk han uten pikk. Det er noe i den duren der. Denne synger de sjeldent da men når de først gjør det så er det ikke på skolen, men ute eller inne. De har lært denne sangen av vennene sine. Det er harmløs moro blant barn. Liker man det ikke, så kan man si i fra på en fin måte, men å true med barnevern, bli nedringt av foreldre som overreager og bli utvist fra skolen er langt over streken. Skulle likt og sett reaksjonen på lærerne hvis de synger den på barneskolen en gang. Og da kommer jeg til å si det samme til de som jeg har skrevet her: harmløs moro blant barn og man trenger ikke å gjøre en stor sak ut av det. De vosker det fort nok av seg. Endret 22. oktober 2012 av Kittykat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå