Gjest manintrouble Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 først og fremst så søker jeg ikke å få noe sympati eller noe slike kommentarer at jeg er en jævlig ubrukelig mann..... det vet jeg fra før.... men de som er interessert å gi meg noen råd så vil jeg være veldig takknemlig. I korte trekk : jeg giftet meg som 21 hun var 25 de første årene hadde vi det helt fantastisk. så startet jeg eget firma og da begynte egentlig problemene. gikk så langt at vi flyttet fra hverandre i 1,5 år. kom sammen igjen for 1 år siden. i perioden jeg var alene så hadde jeg flere ganger sex med en annen dame. sa aldri noe til ek fordi jeg mente hun ikke trengte å vite det. jeg hadde blitt kastet ut av mitt eget hjem og våre felles barn. innledet et forhold til en dame som da var 4 år yngre enn meg. eks kona fikk greie på det og det ble et helvete. så det ble slutt. var alene noen måneder før vi flyttet sammen igjen i fjor høst. alt har gått egentlig veldig bra, men jeg var en del på fest , ble liksom vant til å dra på fest nesten annenhver helg når jeg var separert. uten å gi for mange detaljer, så skjedde det at jeg var utro med en annen og vi hadde sex tre ganger. Kona oppdaget det via mobil ogv.... så ble hun forferdilig opprørt og lei seg men etter mye diskusjon fram og tilbake så har vi bestemt å prøve videre. Jeg har ingen unnskylding for det jeg har gjort, skylder ikke på fyll, men en liten forklaring og ikke en unnskylding er at jeg har ADHD og jeg har fryktelig impulsivitet noen som ikke akkurat har vært noe gøy å oppdage når man er 31 år...... Det som skjedde videre er at kona bestemte seg for å spørre en kamerat av meg om han viste det men han viste jo selvsagt ikke det og fikk veldig sympati for henne da han hadde vært gjennom det samme med kona hans. etter det så har hun vært hos han og pratet veldig mye sammen med han.... daglig kontakt i 3 uker nå..... meldinger ogv.... jeg var klar over det fordi hun sa alltid hvor hun skulle men sa ikke alltid hva de pratet om.... så jeg konfronterte henne med det, jeg har lagt meg paddeflat som det går ann å være og vært 250 % ærlig og fortalt alt.... jeg tror ikke hun har hatt godt av alle detaljer men i alle fall så har eg fortalt alt det hun ønsket å vite. Jeg vil gjøre alt for å rette opp mine feil, vi har barn sammen og vi er enig at vi vil ha en fremtid sammen men nå føler jeg at det er bare jeg som gjør alt for at det skal funke og det er jeg klar over at jeg må bevise det i lang tid. men jeg føler at den kontakten hun har med kameraten min er ikk sunn og egentlig kan jeg ikke gjøre stort med det. men jeg vil så gjerne at vi skal ha det bra sammen. hun sier hun trenger noen å prate med, men ved et par anledninger , de satt og drakk sammen så forteller hun meg at de har kysset litt og tatt på hverandre uten å gå lenger. JEg kan på en måte ikke si noe på det i og med det jeg selv har gjort men jeg føler hun roter seg borti i ting hun ikke vil egentlig ..... har sagt at jeg kan flytte ut men da blir det aldri sankk om å prøve igjen.... jeg får ta skammen og alt det som følger men jeg tror ikke at hun vil takkle det..... jeg vil uansett ikke være lykkelig om vi flytter fra hverandre.... har bedt kameraten min og være så snill og ikke ha noe mere kontakt men det ser ikke ut som det blir så lett for dem å avbryte kontakten..... noen som kan hjelpe meg eller i alle fall si noe .... føler meg hjelpesløst....
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Stakkars barn er min første tanke... Hun er like ustabil som du er. Og regn med at hun ligger med kompisen din. Han sier akkurat det hun trenger og vil høre nemlig.. Trekk deg ut. Og gå ikke tilbake til det forholdet. Dere har ingen respekt for hverandre. Dere trekker frem det verste i hverandre og går aktivt inn for å fornedre hverandre. Du bør skjerpe deg, men for din egen del. For ditt neste seriøse forhold, for dine barns skyld (!) Men ikke for di ex. La det fare. Gå, og bruk tida på å få skikk på deg selv og DITT liv.
Gjest manintrouble Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Stakkars barn er min første tanke... Hun er like ustabil som du er. Og regn med at hun ligger med kompisen din. Han sier akkurat det hun trenger og vil høre nemlig.. Trekk deg ut. Og gå ikke tilbake til det forholdet. Dere har ingen respekt for hverandre. Dere trekker frem det verste i hverandre og går aktivt inn for å fornedre hverandre. Du bør skjerpe deg, men for din egen del. For ditt neste seriøse forhold, for dine barns skyld (!) Men ikke for di ex. La det fare. Gå, og bruk tida på å få skikk på deg selv og DITT liv. jeg er klar over mine feil, og jeg har innsett hvor mye hun betyr for meg vi har vært gjennom mørke daler i perioder men vi har hatt mye bra, jeg vet at jeg er en flink far, men som vet jeg også at det kan være umulig å reparere et forhold etter det jeg har gjort , men jeg mener vi bør prøve. jeg vil gjøre ALT som kan gjøres for å betrygge henne. så føler jeg på en måte at kameraten min stikker meg en kniv i ryggen. jeg kan skjønne at de kan prate sammen fordi de har opplevd det samme men jeg tror at hun ikke er klar over hva som kan skje.... tror ikke han bryr seg så mye om meg fordi han sier til meg at det er min skyld og jeg kan takke meg selv..... men likevel...... har bedt dem kutte ut kontakten men det hjelper ikke akkurat ....... tror ikke hun har ligget med han eller vil egentlig ha et slikt forhold til han men jeg vet selv hvor lett og svak man kan være når man får oppmerksomhet . jeg har vært kanskje dårlig på å fortelle henne det hun betyr for meg og på grunn av det gitt henne dårlig selvtillit og har endelig innsett det.... så jeg trur også at han sier til henne akkurat det hun vil høre.... har ikke så mye lyst å ha kontakt med han egentlig .......
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Spiller ingen rolle hvordan du vrir og vrenger på det. Du alene kan ikke fikse et forhold for dere alle tre. Hun VELGER å sitte å tjatre med ham, fremfor å VÆRE MED PÅ å bygge opp noe SAMMEN med deg. Og legitimerer det hele med at du startet... Og du er ikke en flink far dersom du er her i dag og borte i morgen! Det eneste forholdet du SKAL jobbe med er forholdet til ditt eget hode, og dine barn. Skaff deg stabilitet INNI deg, så rundt deg. Du kan ikke gjøre det og samtidig reparere på forholdet til henne, holde avstand til kompis og samtidig hindre at de to kokkelerer sammen.
Gjest annemor30 Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Det må til for å bygge opp igjen forholdet og det leses at hun er ikke er så villig med på det. La henne gå og konsentrer deg om å være pappa du:-)
Gjest manintrouble Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Det må til for å bygge opp igjen forholdet og det leses at hun er ikke er så villig med på det. La henne gå og konsentrer deg om å være pappa du:-) ja det forstår jeg, at jeg må gi uten å forvente noe tilbake på ei stund.... men hvorfor sier hun at hun vil at vi skal bygge et framtid sammen, hun vil ikke at vi skal skilles eller at jeg skal gå. da har jeg spurt henne: hvem tenker du mest på: meg deg selv eller barna ? da sier ho at hun tenker på alle ! så blir egentlig forvirret av det hele ! jeg unnskylder ikke noenting som kanskje dere tror.... jeg føler meg helt sinnsyk elendig. jeg vet snart ikke hva som er best jeg. jeg hadde sex med en annen dame ja tre ganger faktisk. det er jeg klar over.innledet aldri meg følelsemessig i henne. faen å vanskelig det er å forklare det så folk forstår det jeg mener. hun har aldri vært sammen med en annen mann enn meg sexuelt. de vet jeg. jeg tror ikke hun vil det men er redd hun mister kontrollen. hun sier : jeg er ikke sånn som deg ! javel, men du har faktisk latt kameraten min kysse deg og ta på deg..... det verste på en måte er at de innrømmer at de er litt bettat av hverandre og kona mi sa at hun har litt føleleser for han . så sier hun at hun ville aldri hatt sex med han , på en annen måte så sa hun her om dagen at hun skjønner ikke åssån jeg kunne ha sex med en annen dame som jeg ikke hadde følelser for..... nei seriøst jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. vi har fantastiske barn som er glade sprudlende og jeg vet at flytter jeg ut så knuser jeg alt sammen. men har vurdert å faktisk bare gå, la henne fortelle gud og hverman om hva jeg har gjort og bare leve med skammen også offentlig...... trur hverken det vil gjøre henne, barna eller meg lykkelig men men....... får se om andre har noe mere råd å gi meg ....
plix Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Det må til for å bygge opp igjen forholdet og det leses at hun er ikke er så villig med på det. La henne gå og konsentrer deg om å være pappa du:-) Der er jeg enig! Dere har hatt så mange problemer og andre mennesker mellom dere allerede at jeg ser ikke hvordan dere skal finne tilbake til hverandre, selv om ting aldri blir som før mellom dere. Som nevnt over, du kommer ingen vei sålenge hun har kontakt med kompisen, og det at hun ikke respekterer deg og oppfører seg som om du fortjener usikkerheten- så er det faktisk så lite håp som mulig for dere. Hun sier de kysset og tok på hverandre? Og likevel holder kontakten? Hun er like ille som deg i dette forholdet, så for å komme videre i livet må dere gå hver for dere. Barnet dere har sammen er det viktige her, så få h*n unna deres betente forhold så fort som mulig. Gjør alt du/dere kan for at barnet ikke skal lide så mye med å høre drittslenging eller uoverensstemmelser mellom deg og moren. Mine tanker utifra det du skriver. Lykke til, det tror jeg du vil trenge!
plix Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 (..) nei seriøst jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. vi har fantastiske barn som er glade sprudlende og jeg vet at flytter jeg ut så knuser jeg alt sammen. men har vurdert å faktisk bare gå, la henne fortelle gud og hverman om hva jeg har gjort og bare leve med skammen også offentlig...... trur hverken det vil gjøre henne, barna eller meg lykkelig men men....... får se om andre har noe mere råd å gi meg .... Kanskje du knuser alt ved å sette foten alt, men barna dine/deres kan ikke leve i en illusjon om at alt er bra. Det er mange barn som vokser opp, og når de blir voksne nok, først da bryter foreldrene fordi da har de holdt ilag kun pga barna. Og det lærer ikke barna mye bra av. Om dere virkelig skal sette en strek, så må dere være to om det. Utifra det du skriver er det bare deg om det, for når hun holder tett kontakt med en hun har vært utro med betyr det bare at hun er så såret at hun gir en F- noe som ikke høres så bra ut. Har dere prøvd type hjelp som familievernkontoret? Eller andre lignende tilbud?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå