Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg var ute og drakk vin med en venninne igår. Dette er noe jeg sjelden gjør. Kjæresten min bor ganske nært byen, mens jeg bor litt lengre unna. Så jeg sendte en melding til han og spurte om han var våken. Han svarte at ja, han lå akkurat og tenkte på om jeg hadde kommet meg trygt hjem. Jeg spurte om jeg kunne komme og legge meg hos han, og han svarte at det var greit så lenge jeg var stille. Da jeg kom pusset jeg tennene og la meg. Sovnet raskt. Jeg er ganske sikker på at jeg var veldig stille, jeg snorker ikke, og lå i bare en stilling uten å røre noe særlig på meg. Han bruker på bli irritert hvis jeg rører på meg i senga, men jeg er høvelig rolig. Han sliter en del med søvn. Grytidlig imorges våknet jeg av at han bannet og gikk ut av soverommet. Det gikk litt tid og så kom han tilbake og la seg igjen. Kort tid etter bannet han igjen og gikk ut av soverommet igjen. Etter en god stund åpnet jeg soveromsdøren og ser at han ligger på sofaen. Jeg spør hvorfor han ligger der og han sier at "fordi her er det fred å få". Så spør jeg om jeg har bråkt mye i søvne, og da svarer han bare "slutt å mas". Jeg sier at det er jo bare å si ja eller nei, og han fortsetter bare å si "slutt og mas og at han prøver å sove". Jeg går da og legger meg igjen,men våkner etterhvert av at jeg hører han driver med pc'n. Jeg går ut igjen og spør om han kan svare på spm mitt nå som han uansett ikke prøver å sove. "Slutt å mas" er svaret jeg får. Begynte å lure på om han var sur på meg og om jeg hadde gjort noe galt, og spurte om det. Han svarer fortsatt at jeg skal slutte å mase. så sier jeg at jeg kan jo bare dra hjem da når han er så sur. Da svarer han at det ser jeg selv han skal snart på skolen uansett. Jeg kler på meg og sier "du får ringe meg da hvis du får lyst" han sier bare "hadet" tilbake Vi har egentlig en avtale om å være sammen ikveld, men jeg aner jo ikke hva som skjer. Jeg er ganske sikker på at jeg var ganske stille, men han vil jo ikke svare på noe som helst. Er det noen som ser hvorfor han er så sur mot meg? Blir fortvilet
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Slutt å mas! Anonym poster: a902f0b4de0cc0aeb59a3d6018b6575f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Høres ut som eksen min.. At du orker Anonym poster: 75c3e18a81612dbe54e17e2aba16f22b
MissMas Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Nei, jeg aner ikke hvorfor han er sur på deg. Snakk med ham. Går det ikke, har dere store kommunikasjonsproblemer, og da burde du tenke på hva du vil her i livet.
Gjest NozMonster Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 dette her var så dumt og tragisk latterlig at det er vanskelig å tro på....?
Shinana Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Har han noen gode egenskaper som gjør at du har lyst til å være sammen med han? To-veis kommunikasjon kan neppe være en av dem.
Gjest ME Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Slik har mannen min vært av og til i alle år. Humørsyke kalles det. Kanskje han ble litt sjalu på at du var ute med en veninne også dersom han ikke er vant til at du tilbringer tid med venner.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg synes ikke at jeg er noe masete.. Har vi store kommunikasjonsproblemer eller er det han som har det? Jeg synes det er rart å bare stemple alle mine henvendelser som mas og nekte å svare på noe som helst. Han kan være ganske vanskelig og humørsyk innimellom ja. Men tror ikke han er så flink til å se sine egne feil og hvordan han faktisk er mot andre/meg. Han har mange gode egenskaper ellers og jeg elsker han. Men nå skjønner jeg ingen ting og kjenner at jeg nesten er drittlei
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Nei, jeg aner ikke hvorfor han er sur på deg. Snakk med ham. Går det ikke, har dere store kommunikasjonsproblemer, og da burde du tenke på hva du vil her i livet. Det går jo ikke an å snakke med han når han ikke vil snakke med meg.Han kunne jo ikke svare på et ja-nei spm engang. Gidder i hvert fall ikke å ringe han og mase. hehe. Nesten så jeg får lyst til å la være å ta tlf når han ringer meg neste gang og bare sende sms der jeg skriver "slutt å mas". Han bruker å ringe meg hver dag og blir gjerne sur om jeg ikke er tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Det går jo ikke an å snakke med han når han ikke vil snakke med meg.Han kunne jo ikke svare på et ja-nei spm engang. Gidder i hvert fall ikke å ringe han og mase. hehe. Nesten så jeg får lyst til å la være å ta tlf når han ringer meg neste gang og bare sende sms der jeg skriver "slutt å mas". Han bruker å ringe meg hver dag og blir gjerne sur om jeg ikke er tilgjengelig. Tror jeg heller ville snakket med han om problemet i stedet for å ikke ta telefonen, ingen vits i å gjøre han bare enda mer sur. Men ikke ta samtalen over telefon. Anonym poster: a902f0b4de0cc0aeb59a3d6018b6575f
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Slik har mannen min vært av og til i alle år. Humørsyke kalles det. Kanskje han ble litt sjalu på at du var ute med en veninne også dersom han ikke er vant til at du tilbringer tid med venner. Er det noe som har blitt lettere å leve med iløpet av årene? Det er bare av og til vanskelig å vite om det er den bedritne humørsyken hans eller om jeg faktisk har gjort noe galt. Om jeg spør om det er jeg som har gjort noe galt, bruker han bare å si at verden ikke handler om meg eller så kaller han meg egosentrisk siden jeg kan tro at han er sur pga noe jeg har gjort. Det kan godt hende at han ikke likte at jeg dro ut ja. Han er nok ikke så veldig begeistret for at jeg tar meg en bytur. Men selv gjør han det mye oftere enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 dette her var så dumt og tragisk latterlig at det er vanskelig å tro på....? Hvorfor det?
Gjest ME Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Er det noe som har blitt lettere å leve med iløpet av årene? Det er bare av og til vanskelig å vite om det er den bedritne humørsyken hans eller om jeg faktisk har gjort noe galt. Om jeg spør om det er jeg som har gjort noe galt, bruker han bare å si at verden ikke handler om meg eller så kaller han meg egosentrisk siden jeg kan tro at han er sur pga noe jeg har gjort. Det kan godt hende at han ikke likte at jeg dro ut ja. Han er nok ikke så veldig begeistret for at jeg tar meg en bytur. Men selv gjør han det mye oftere enn meg. Jeg synes det blir lengre mellom hver gang i alle fall.
daemonia Skrevet 19. oktober 2012 #14 Skrevet 19. oktober 2012 Siden du var ute og drakk så er det ikke nødvendigvis slik at du var så rolig som du selv tror. Og hvis han har problemer med søvnen så skal det jo veldig lite til før hele nattesøvnen blir ødelagt vil jeg tro. Hva som var grunnlaget for at han var sur og hvordan lydnivået egentlig var er det jo bare han som kan svare på. En annen ting er at du fikk beskjed om å slutte å mase. Og likevel fortsetter du å faktisk mase på det samme? Da er det faktisk ikke rart at han blir mer og mer irritert og ikke bryr seg om du er her eller der. Om han var skikkelig trøtt så vil nok humøret være dårligere enn ellers. Så du får gi ham en sjans til å få opp energien og bli mer uthvilt og heller spør forsiktig når ting har roet seg. Og hvis han ikke vil snakke om det så vil han ikke snakke om det.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #15 Skrevet 19. oktober 2012 Siden du var ute og drakk så er det ikke nødvendigvis slik at du var så rolig som du selv tror. Og hvis han har problemer med søvnen så skal det jo veldig lite til før hele nattesøvnen blir ødelagt vil jeg tro. Hva som var grunnlaget for at han var sur og hvordan lydnivået egentlig var er det jo bare han som kan svare på. En annen ting er at du fikk beskjed om å slutte å mase. Og likevel fortsetter du å faktisk mase på det samme? Da er det faktisk ikke rart at han blir mer og mer irritert og ikke bryr seg om du er her eller der. Om han var skikkelig trøtt så vil nok humøret være dårligere enn ellers. Så du får gi ham en sjans til å få opp energien og bli mer uthvilt og heller spør forsiktig når ting har roet seg. Og hvis han ikke vil snakke om det så vil han ikke snakke om det. TS vet nok om lydnivået sitt med mindre hun snorker eller sover urolig, var jo snakk om tidlig på morningen og etter at TS hadde lagt seg. Og når noen spør om hva en har gjort galt så svarer man på en skikkelig måte. Ikke at jeg lever etter den regelen(jeg er som TS sin type), men ting fungerer ikke når man oppfører seg slik. Anonym poster: a902f0b4de0cc0aeb59a3d6018b6575f
IcarusXI Skrevet 19. oktober 2012 #16 Skrevet 19. oktober 2012 Høres ikke helt sunt ut, hva er det egentlig som gjør at du et med han enda? Sur over hvordan en sover, argumentere med å gjenta et svar om og om, sur om ikke tar tlf. Dårlig sinna-kontroll?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #17 Skrevet 19. oktober 2012 Siden du var ute og drakk så er det ikke nødvendigvis slik at du var så rolig som du selv tror. Og hvis han har problemer med søvnen så skal det jo veldig lite til før hele nattesøvnen blir ødelagt vil jeg tro. Hva som var grunnlaget for at han var sur og hvordan lydnivået egentlig var er det jo bare han som kan svare på. En annen ting er at du fikk beskjed om å slutte å mase. Og likevel fortsetter du å faktisk mase på det samme? Da er det faktisk ikke rart at han blir mer og mer irritert og ikke bryr seg om du er her eller der. Om han var skikkelig trøtt så vil nok humøret være dårligere enn ellers. Så du får gi ham en sjans til å få opp energien og bli mer uthvilt og heller spør forsiktig når ting har roet seg. Og hvis han ikke vil snakke om det så vil han ikke snakke om det. Om han ikke kan deale med å si noe som "jeg fikk ikke sove og vil ikke prate om dette." så får man pokker med mase litt for å få et menneskelig svar isteden for et tantrum som om det var unge. Hvordan skal det gå når faktisk en viktig ting dukker opp og ikke en bagatell som at en er morgengretten? Skjønner godt at TS sitter og lurer. Anonym poster: b13358778efad4ae1855cf2110193545
Calypso Skrevet 19. oktober 2012 #18 Skrevet 19. oktober 2012 Høres ut som en som bodde hos meg en tid tilbake... ble jo helt nervevrak til slutt, han ble kjempesint for den minste lille lyd når han sov.. =P
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #19 Skrevet 19. oktober 2012 Når han er såpass urimelig så synes jeg ikke du skal gi han oppmerksomhet ved å spørre hva som er galt og slikt. Drit nå heller i han. Han tabbet seg ut, og da er det heller han som burde oppsøke deg og be om godt vær. Ikke la han ta deg for gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå