Gå til innhold

Burde jeg melde venninen min til BV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kom hun over med sine barn som skulle leke med mine, og gutten min sa en stygg ramse med ord, som han har lært i bhg, jeg tok han inn i et annet rom og hadde en prat med han og forklarte at slike ord ikke passer seg for små barn.

Venninen min sier : Gir du han ikke chilisaus på tungen for å banne=?, det gjør jeg med mine.

Nei! svarte jeg jeg setter meg heller ned og forklarer gutten at disse ordene er stygge det fungerer hakket bedre enn chilisaus:!

Så nå lurer jeg på om jeg skal melde venninnen min til BV for mishandling!

Anonym poster: ebdd0c93c73ab9981810c8ea59051e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal vente med BV og heller ta en alvorsprat med henne . Forklare at hvis hun gjør sånt, så kan det får konsekvenser hun ikke tenker over. Kanskje hun gjør andre "ting" som heller ikke er bra. Ofte gjør vi det vi selv har vokst opp med.

Det er alltid bedre å virkelig snakke med barna sine enn å straffe de for alt. Lær henne å sette seg ned i høyde med barna og få øyekontakt og så forklare at det barnet har gjort ikke er bra. Vi må ta oss tid til å snakke med barna, ikke bare straffe dem for alt. Ros gjør barn sterkere og sikrere på seg selv.

Men, hvis hun ikke er villig til å forandre seg, så kan du si til henne at kanskje BV må inn i bildet for at hun skal lære hva hun skal gjøre i vanskelige situasjoner.

• Liker 8
Skrevet

Nei, du skal ikke melde henne til BV!

Anonym poster: 317fdbbd765f5aba2870d4b409a39695

• Liker 7
Gjest Magdalene
Skrevet

Å dytte chillisaus i ungen på en unge pga banning er absolutt mishandling.

Jeg ville tatt en tlf til BV for å spørre hva jeg bør gjøre.

Skrevet

Først tar du en prat med din venninne om at fysisk avstraffing ikke er lovlig i henhold til norsk lov, og at chilisaus på tungen definitivt er fysisk avstraffing. Dersom hun fortsetter, så er det på tide med en bekymring til BV. Så kan de komme inn i heimen og veilede.

Anonym poster: 60d91092e7b4bab32384ff48ef4737d5

• Liker 1
Skrevet

Det kan bli ganske traumatiserende å få sterk saus på tungen.

Og det kan svi godt i magesekken også, om man har ømfintlig magesekk.

Ta en prat med henne, er hun helt hjernedau, si at du vil kontakte BV og høre hva de mener om saken.

• Liker 1
Skrevet

Sett en viss episode av Dr.Phil og er i trollehumør eller?

Anonym poster: 831737109247b48bfff6bd3a79551fe6

• Liker 4
Skrevet

Jepp tar og ringer henne i aften og prater litt med henne.!

Skrevet

Igår kom hun over med sine barn som skulle leke med mine, og gutten min sa en stygg ramse med ord, som han har lært i bhg, jeg tok han inn i et annet rom og hadde en prat med han og forklarte at slike ord ikke passer seg for små barn.

Venninen min sier : Gir du han ikke chilisaus på tungen for å banne=?, det gjør jeg med mine.

Nei! svarte jeg jeg setter meg heller ned og forklarer gutten at disse ordene er stygge det fungerer hakket bedre enn chilisaus:!

Nå ser vel de fleste for seg den sterkeste sausen i verden...der barnet lider noe grusomt. Du har ikke sett det, bare hørt det.

Mine barn og andres kan komme med slike regler...veldig stygge. overse de...da er det ikke morsomt lengre. Vil tro at ditt barn vil bruke reglen en annen gang ogå pga du har fortalt han at den er stygg.

mine barn beg. å banne noe grusomt da de kom fra bhg.....lot som vi ikke hørte...da var det ikke så morsomt alikavel.

Anonym poster: 5edf173b6387a2818e732fbb1782c24d

Skrevet

Dette er trolling. Slutt å svare folkens.

Anonym poster: 9160b5ebed1295daee939ad2caf3f3b6

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Dette er trolling. Slutt å svare folkens.

Anonym poster: 9160b5ebed1295daee939ad2caf3f3b6

Selv om det har skjedd på en epiosde av Dr Phil en gang så betyr vel ikke det at det er fullstendig utelukket at det kan skje en gang til?

Vi gjør nok alle ting vi ikke er veldig stolte av fra tid til annen. Kanskje roper skriker man og kjefter eller lignende. Når denne moren ikke evner å forstå at det ikke er akseptert å drive med denne type avstraffelse (siden hun deler det med venninden og direkte oppfordrer til det) så kan man jo tenke seg hva som kan foregå som hun ikke forteller.

Jeg hadde ringt. Det er barnevernets jobb og vurdere situasjonen, du skal bare si i fra om at det muligens er en situasjon. De har sansynligvis for mye å gjøre til at de gidder og undersøke det uansett.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje venninnen din trollet med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...