Gå til innhold

Hvorfor kvinner velger rike og velstående menn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som påstår kvinner er golddiggere! Har dere tenkt på at de samme egenskapene som gjør at man klarer å oppnå en god økonomi også er attraktive for kvinner? Som f.eks målbevissthet, intelligens, kreativitet, arbeidsomhet. At disse egenskapene er attraktive per se, og at de derfor har det lettere på kjønnsmarkedet, ikke bare på grunn av cold hard cash?

Anonym poster: f297ab697ddbce4f7cad0500bb2a36c8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne. Det er ikke pengene, det er det at han er et mannfolk som får til ting som er attraktivt.

Anonym poster: 10065ebfe27b4b70c6bc40eaa3fb0270

• Liker 1
Skrevet

Til alle dere som påstår kvinner er golddiggere! Har dere tenkt på at de samme egenskapene som gjør at man klarer å oppnå en god økonomi også er attraktive for kvinner? Som f.eks målbevissthet, intelligens, kreativitet, arbeidsomhet. At disse egenskapene er attraktive per se, og at de derfor har det lettere på kjønnsmarkedet, ikke bare på grunn av cold hard cash?

Har du tenkt på at de samme kvinnene i etteritd klager over at mannen er for mye borte, prioriterer jobb fremfor hanne og eventuelle barn, at han tar for lite ansvar i forhold til husarbeid og barna?

Jeg tror en del kvinner blir blendet av suksessen disse mennene viser gjennom sin rikdom. I tillegg er det vel også en del som er født inn i en rik tilverelse, så det er ingen automatikk i at penger er ensbetydende med at mannen innehar de kvalitetene du beskriver.

Menn uten samme suksess målt i penger, kan ha de samme kvaliteteten, men har prioritert og valg andre verdier enn penger å måle egen suksess og egen verdi gjennom.

• Liker 2
Skrevet

Har du tenkt på at de samme kvinnene i etteritd klager over at mannen er for mye borte, prioriterer jobb fremfor hanne og eventuelle barn, at han tar for lite ansvar i forhold til husarbeid og barna?

Jeg tror en del kvinner blir blendet av suksessen disse mennene viser gjennom sin rikdom. I tillegg er det vel også en del som er født inn i en rik tilverelse, så det er ingen automatikk i at penger er ensbetydende med at mannen innehar de kvalitetene du beskriver.

Menn uten samme suksess målt i penger, kan ha de samme kvaliteteten, men har prioritert og valg andre verdier enn penger å måle egen suksess og egen verdi gjennom.

Det er hva kvinner gjør som betyr noe, ikke hva de sier( klagingen du refererer til). Menn uten samme suksess målt i penger, har det heller ikke vanskelig på kjønnsmarkedet. Kunstnertyper som livnærer seg av kunsten sin, forfattere, musikere som akkurat klarer seg uten ekstrajobb, og menn på toppen i veldedige organisasjoner som kjemper for noe de tror på. Ingen av disse er rike, men kom ikke å si at de ikke er attraktive for kvinner!

Skrevet

Det er seff pga pengene og statusen, ikke noe galt i det så ser ikke hvorfor man skal late som det er noe annet. Det at man jobber over 60 timer i uka pleier ikke være noe kvinner verdsetter i seg selv eller synes at forretningsjus/akjseanalyse er verdens mest spennende tema.

Anonym poster: aca864fcff8b02b9ea99273d2a3bf7a1

• Liker 1
Skrevet

Det er hva kvinner gjør som betyr noe, ikke hva de sier( klagingen du refererer til). Menn uten samme suksess målt i penger, har det heller ikke vanskelig på kjønnsmarkedet. Kunstnertyper som livnærer seg av kunsten sin, forfattere, musikere som akkurat klarer seg uten ekstrajobb, og menn på toppen i veldedige organisasjoner som kjemper for noe de tror på. Ingen av disse er rike, men kom ikke å si at de ikke er attraktive for kvinner!

Tror kanskje du misforsto meg litt. Det var vel ikke nødvendigvis den gruppen menn du refererer til jeg tenkte på når jeg skrev at enkelte prioriterer andre verdier enn akkurat penger. Kunstnere, forfatterer og skuespillere vil også havne i omtrent samme kategori for min del. Selv om de ikke måler sin suksess i penger, vil de ha statusverdi gjennom at de er kjente personer/kjendiser. Noen kvinnene kan sole seg i glansen av. Men også disse vil ha samme formodning mot seg, at derer prioriteringer og mål går på akkord med verdier som feks familieliv.

Alle disse vil i mine øyne ha et for krevende yrkesliv til å kunne gå fri fra det jeg skrev i første innlegget. Som AB#5 over her skriver, så er vel ikke et alt for krevende og ambisiøst yrkesliv det kvinner verdsetter mest om de er ute etter en likeverdig livspartner.

• Liker 1
Skrevet

Appropo innbilske menn-tråden...

Anonym poster: e6c5f72c2ec0b5d632c25c259c143db9

• Liker 2
Gjest test123
Skrevet

Appropo innbilske menn-tråden...

Anonym poster: e6c5f72c2ec0b5d632c25c259c143db9

Hva er galt nå da?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Hva med alle de mennene som bare har arvet masse penger, ikke gjort noe for det, du trenger ikke være smart for å være født heldig!

Skrevet

Hva med alle de mennene som bare har arvet masse penger, ikke gjort noe for det, du trenger ikke være smart for å være født heldig!

Satt akkurat og tenkte på det samme.

Men i følge TS så har er ikke disse attraktive.

Ofte hørt ; The opposite atracts.

Kanskje ikke så rart at menn som har målbevissthet, intelligens, kreativitet, arbeidsomhet og PENGER er svært så ettertraktede :D

Gjest Odd Molly
Skrevet

Sånn jevnt over er det jævlig smart å kunne stå på egne bein, økonomisk og sånn utover det - klare å håndtere tilværelsen selv. Og ikke behøve å "selge" seg til noen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er enig, penger er ikke ensbetydende med at mannen har de kvaliteter som skal til for å bidra i en familie eller i et forhold for å få det til å fungere. Om mannen jobber på et lager, som sjåfør, som håndverker eller på et kontor, er det likegyldig for meg, det er personligheten som avgjør om jeg liker han og ikke kontoen, så lenge han klarer å forsørge seg selv.

De er attraktive, nettopp fordi de er ambisiøse og ofte veldig sjarmerende, men en kunstner trenger ikke være en god match, eller en som passer i et familieliv. Kjenner en som giftet seg med en kunstner, barnet ble mulithandicapet og hun valgte skilsmisse siden han var fraværende det meste av tiden og hun satt med hele ansvaret (ja, en tragisk historie og satt på spissen).

Har vært sammen med både pengesterke menn og kunstnere (også en kunstner som arvet penger), og "vanlige" arbeidere. Vil ikke dra en konklusjon basert på mine erfaringer, men har merket at rastløshet er noe som preger både, de med fet konto og kunstnere.

Og menn som verken er kunsteriske eller pengesterke, kan også være vel så sjarmerende, men de har en annen ro over livet.

Endret av Alvina
Skrevet

Satt akkurat og tenkte på det samme.

Men i følge TS så har er ikke disse attraktive.

Ofte hørt ; The opposite atracts.

Kanskje ikke så rart at menn som har målbevissthet, intelligens, kreativitet, arbeidsomhet og PENGER er svært så ettertraktede :D

Dette er kanskje vanskelig for noen å forstå, men det er langt fra alle arbeidsomme, intelligente og målbeviste menn som bryr seg så mye om penger. Man blir ikke nødvendigvis rik av å inneha ett politisk verv, ha tidskrevende hobbyer osv. Pengefokuserte damer er veldig turn off i min bok. Skaff dere deres eget liv.

Anonym poster: d1de9823d8f11834dedae86d90193c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...