Gjest Pterodactylkake Skrevet 28. februar 2004 #1 Skrevet 28. februar 2004 dette kom jeg til å tenke på for noen dager siden. av filmene er two towers min favoritt. Men selv om jeg har sett denne flertallige ganger, har jeg ennå ikke oppfattet.... (dumt spørsmål advarsel) HVA er de to tårnene? Har lest plasser det er minas tirith og minas morgul, men vi ser jo aldri disse i denne filmen, gjør vi? :-? Tenkte det kanskje er sarumans tårn men hva vet vel jeg, jeg må slutte å tenke på slikt! Vær så snill, ikke si det er så åpenlyst og jeg har gjort en sså stor bommert med å ikke vite dette folkens
Cupcake Skrevet 28. februar 2004 #2 Skrevet 28. februar 2004 De to tårnene er der hvor Saruman bor, og der hvor Sauron bor. :-)
Gjest Pterodactylkake Skrevet 28. februar 2004 #3 Skrevet 28. februar 2004 aha det hvor dette øyet glor? med fare for å høres amerikansk ut; DUUUUUH tenker ikke langt jeg fint å vite hva en hel film handler om som er favorittfilmen min håhå
Catzy Skrevet 29. februar 2004 #4 Skrevet 29. februar 2004 Faktisk, så er det en del forskjellige tolkninger. Det er vel 3-5 tårn å velge mellom. Minas Tirith i Gondor, Isengard hvor Saruman styrer, Minas Morgul hvor Sauron bor og muligens et eller to til. Mener jeg å ha hørt. Så "To Tårn" kan være flere av disse, og jeg tror ikke Tolkien var helt klar på det selv. Men Peter Jackson satt det vel til Isengard og Minas Morgul, for å ha en ondskapens akse. Catzy
Gjest Pterodactylkake Skrevet 29. februar 2004 #5 Skrevet 29. februar 2004 Glad som jeg er i filmen så jeg den i går igjen, og oppfattet det som disse to ja.nå går jeg og gleder meg til rotk kommer på dvd..
Gjest Virvel Skrevet 29. februar 2004 #6 Skrevet 29. februar 2004 Etter å ha lest boken fire ganger, og sett filmen omtrent like mange ganger, tolker jeg de to tårnene som Orthanc og Barad Dûr, men det er vel ikke noe fasitsvar på det, som Catzy sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå