AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Okei, mye mulig dette er dagens teiteste tråd, men her er altså problemstillingen: Var på ferie nylig, og kjøpte et par pakker sigaretter i en matbutikk, samme merke som jeg vanligvis røyker. Glemte at jeg hadde dem i veska, så røykte dem ikke mens jeg var der nede, åpnet den ene pakken først nå i kveld. Og hei, sier jeg bare. De smaker IKKE som de skal! De lukter heller ikke helt som de skal. Helt ærlig lukter og smaker de urtetobakk, den typen som ofte brukes som rekvisitt-tobakk på teater og sånn. Med andre ord, helt forferdelig. Etter en fire-fem trekk måtte jeg bare stumpe den, kjente meg skikkelig kvalm og svimmel, var nummeret før jeg kastet opp. Sitter og kjenner meg fortsatt veldig uggen og svimmel, og kaldsvetter, men virker som at det er i ferd med å gå over, heldigvis. Skal selvsagt ikke røyke mer av dem, men er det noen som har noen anelse om hva som kan være årsaken? Som sagt røyker jeg samme merke til vanlig, har gjort det i årevis, og har aldri fått en sånn reaksjon før - ei heller har de noensinne smakt så inni granskauen ekkelt. De er i orginalforpakning, forseglet, innholdet er det samme som de jeg kjøper hjemme, og jeg kjøpte dem i en større matvareforretning. Kjøpte en pakke av et annet merke som jeg røykte der nede, og den var helt som vanlig, er bare disse som er skikkelig "feil". Anonym poster: 6fbd64cb2e5a95767ee742be9e5a794a
Gjest Twelve12 Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Hvis de er kjøpt i et annet land så kan jo hende det landet har andre regler for røyken. Som f.eks tilsatt stoff som gjør at den slukker hvis den ikke røyker aktivt. Dette kan gi røyk en annerledes smak. Ellers så kan det være feilproduksjon.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Hvis de er kjøpt i et annet land så kan jo hende det landet har andre regler for røyken. Som f.eks tilsatt stoff som gjør at den slukker hvis den ikke røyker aktivt. Dette kan gi røyk en annerledes smak. Ellers så kan det være feilproduksjon. Sigaretter som selges i Norge er pålagt å være selvslukkende. Anonym poster: 6a53e1c912094e7058e82521beb01b2c
Hoppetaujenta Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 ...eller så har du tilfeldigvis fått tak på førsteklasses narkotikum!
Gjest Twelve12 Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Sigaretter som selges i Norge er pålagt å være selvslukkende. Anonym poster: 6a53e1c912094e7058e82521beb01b2c Ut ifra HI til TS, så tolker jeg det dithen at hun har kjøpt røykpakken i utlandet. i og med hun sier at hun var på ferie og bruker utrykk som "der nede" så om norge selvslukker sigaretter eller ikke er ikke poenget. dessuten så finnes det utallige mange former for selvslukking. Hvis jeg ikke tar feil så er det "usynlige" bånd på forskjellie steder i den norske røyken som liksom skal stoppe den (har aldri funka på meg da) men f.eks i usa, så er det tilsatt et stoff som gjør at dersom du ikke tar et trekk innen noen sekunder, så er sigaretten helt død. Og de smaker ufattelig rart i forhold til røyk av samme merke som man kjøper i norge
Gjest meh Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 ...eller så har du tilfeldigvis fått tak på førsteklasses narkotikum! Forurense tobakk med stoffer som koster flere hundre ganger, muligens flere tusen ganger mer enn selve tobakken? Tvilsomt
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 men f.eks i usa, så er det tilsatt et stoff som gjør at dersom du ikke tar et trekk innen noen sekunder, så er sigaretten helt død. Og de smaker ufattelig rart i forhold til røyk av samme merke som man kjøper i norge TS her Visste ikke om at det tilsettes stoffer for å gjøre dem mindre brannfarlige - egentlig kjempesmart det Men kan si med en gang at det ikke var i USA jeg kjøpte dem, det var i Polen. Vet ikke om de har tilsvarende reguleringer? Kjøpte som nevnt et annet merke der nede, og det smakte helt som vanlig. På pakken står det at sigarettene er produsert i EU men ikke eksakt hvor. Åpnet den andre pakken og luktet på dem, og det lukta akkurat like "feil" som den første. (Etter så kvalm som jeg ble i går tør jeg ikke å tenne en :gjeiper: ) Sammenlignet innholdsfortegnelsen (nikotin, tjære og karbonmonoksid) med de jeg har kjøpt her, og det er likedan. Hopptaujenta: jeg tror nok ikke det er noe "gøyalt" i dem, det smaker og lukter mer som urtetobakk egentlig. Slik som ikke inneholder nikotin og som ofte brukes ved røykeslutt eller som rekvisitt fordi den er mindre skadelig, men som smaker og lukter død og fordervelse. Anonym poster: 6fbd64cb2e5a95767ee742be9e5a794a
Gjest Twelve12 Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Det er sikkert bare det at du ikke er vandt til smaken fordi den er tilberedt på en annen måte. Det er som f.eks. Cola, pepsi eller mountain Dew. Smaker helt annerledes her, enn det gjør i USA eller Midt østen. Fordi ingredienser og tilberedningsmåter varierer fra land til land. =)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Åssen merke er det? En jeg kjenner var nesten akkurat på hvite busser tur, og dermed i polen, og jeg fikk en pakke malboro av h*n. De smakte ikke noe anderledes i alle fall. Anonym poster: 16a060e0368f13a70a9ae2b7e319d2cc
Gjest meh Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Det er ikke sikkert at det er særlig lurt å verken lukte på, eller røyke tobakken. Nesten uavhengig av forskjellige produksjonsmetoder så skal det da ikke være veldig ubehagelig for en erfaren røyker å røyke tobakken. Særlig med tanke på at TS nevner slikt som kaldsvetting og mye kvalme, det er vel først og fremst nikotinet som forårsaker slike symptomer ved røyking hos nybegynnere, og det burde da ikke hende hos en som har utviklet toleranse for nikotin.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Det er sikkert bare det at du ikke er vandt til smaken fordi den er tilberedt på en annen måte. Det er som f.eks. Cola, pepsi eller mountain Dew. Smaker helt annerledes her, enn det gjør i USA eller Midt østen. Fordi ingredienser og tilberedningsmåter varierer fra land til land. =) Det er jo forsåvidt sant, men det er ikke det at de smaker litt annerledes, men at de smaker som et totalt annet produkt. Nesten som om jeg skulle kjøpt Cola og det hadde smakt som pærebrus omtrent. Og skikkelig skikkelig ekkelt. Mest merkelig synes jeg det er at jeg ble så veldig kvalm og svimmel, en reaksjon jeg aldri noensinne har fått av vanlig tobakk i løpet av de 11 årene jeg har røyka. Kanskje de i verste fall kan funke som et brutalt røykesluttmiddel? Åssen merke er det? En jeg kjenner var nesten akkurat på hvite busser tur, og dermed i polen, og jeg fikk en pakke malboro av h*n. De smakte ikke noe anderledes i alle fall. Anonym poster: 16a060e0368f13a70a9ae2b7e319d2cc Det er Lucky Strike menthol. Det andre merket jeg kjøpte i Polen, som smakte helt som vanlig, var faktisk Marlboro Anonym poster: 6fbd64cb2e5a95767ee742be9e5a794a
Wonders Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 merkelig... hvor får man sjekket dette? Så man slepper å undre?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #14 Skrevet 20. oktober 2012 merkelig... hvor får man sjekket dette? Så man slepper å undre? Aner ikke, første som slo meg var KG Anonym poster: 6fbd64cb2e5a95767ee742be9e5a794a
sebra Skrevet 20. oktober 2012 #15 Skrevet 20. oktober 2012 Det er jo ikke uvanlig at røyken smaker forskjellig utifra hvor du kjøper det. Marlboro light i spania smaker ikke det samme som i Norge. Ei heller i thailand. Mest sannsynlig så kommer det at forskjellige land stiller forskjellige krav til produksjon og tilsetningstoffer i tobakken. Pluss at det er nok mye kopier av de store merkene som er ute å går.
Dricka Skrevet 20. oktober 2012 #16 Skrevet 20. oktober 2012 Om du vurderer å slutte å røyke, hvorfor ikke benytte sjansen nå? Ser at det ikke er det du spør om eller sier, men bare en tanke
skruf Skrevet 20. oktober 2012 #17 Skrevet 20. oktober 2012 Det kan være "falsk" tobakk, altså pirat (knølete skrevet, jeg vet). Da jeg fortsatt røykte så var vi i Tunisia, og da ble jeg advart mot å kjøpe billige kartonger med røyk i kiosker/butikker som ikke var taxfree, pga det ikke var ekte vare.
*Mocca* Skrevet 20. oktober 2012 #18 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har selv kjøpt Lucky Strike i Polen for ikke lenge siden (dog ikke menthol) men den var helt som vanlig.... Høres jo ut som noe ikke er som det bør være med den røyken du har fått tak i....
Godegamlebroren Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 I dag kjøpte jeg en røykpakke på en bensinstasjon her i Norge, hvor jeg opplevde muligens noe av det samme som er beskrevet her. Jeg kjøpte den "vanlige" Lucky Strike Red, noe jeg har kjøpt på den samme bensinstasjonen mange ganger. Denne gangen smakte og luktet den veldig rart. Derfor søkte jeg dette fenomenet opp på Google. Jeg har ikke prøvd denne urtetobakken før, så jeg vet ikke om det er akkurat det dette smaker som, men det er ihvertfall ikke riktig! Jeg begynte ikke å kaldsvette, men jeg føler meg nummen i halsen og i kjeven. Jeg ga en sigarett fra denne pakken til en venn, og han sa også at den smakte rart. Er det mulig at pakken bare har ligget i feil temperatur? Isåfall, burde jeg røyke det?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Fikk lucky strikes fra Frankrike. Var helt annerledes!Anonymous poster hash: a7bda...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå