AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg lurer på hvorfor det er så negativt at produkter og ingredienser er testet på dyr. Hvordan er det det gjøres og hvordan lider dyrene? Og hva slags dyr blir det testet på? Er det mye verre enn at mus og rotter blir testet på i forbindelse med medisinforskning? Jeg spør ikke fordi jeg er imot, men rett og slett uviten. Anonym poster: 036c3da2a379beb20012c5f0476b4b17
Gjest Chin Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Det testes på mus, rotter, marsvin, aper, hunder og katter. Det er det mest vanlige. Jeg er ikke noe fan av å sjokkere noen til å være mot, men om du lurer på hvorfor folk ser ned på det er det bare å ta ett bildesøk på google og søk på Animal testing. Det største problemet med dyretesting er at medisiner som funker på dyr sjeldent funker på mennesker. Og de masse medisiner som gies ut på markedet det det hovedsaklig er testet på dyr trekkes tilbake igjen etter kort tid pga det er ineffektivt eller gir mere negative bieffekter enn gode. Hvis det hadde vært 99% sikkerhet at det de finner ut av ved å bruke dyr hadde funket, så hadde jeg nok ikke vært så negativ til det. Men når suksess prosenten er så liten som den er, så ser jeg ikke noen grunn til å teste på dyr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå